Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

61. Data: 2010-11-02 19:06:31

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// wrote:

> A ile by kosztowało sterowanie na termostatach ?
>
> Bo rozumiem że musi być jakiś termostat naścienny + jakiś siłownik.
> Szczerze mówiąc wolałbym takie rozwiązanie bo są pomieszczenia
> (sypialnia) gdzie chce niższą temperaturę.

ale takie rozwiązanie nie ma sensu.

62. Data: 2010-11-02 19:29:43

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale takie rozwiązanie nie ma sensu.

Czemu ?

Ja w sypialni wolę chłód. Przy włączonym grzejniku nie usnę. W mieszkaniu w
sypialni nigdy nie był u mnie włączony grzejnik.

63. Data: 2010-11-02 19:38:21

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// wrote:

> Czemu ?
>
> Ja w sypialni wolę chłód. Przy włączonym grzejniku nie usnę. W
> mieszkaniu w sypialni nigdy nie był u mnie włączony grzejnik.

ograniczysz sobie na rozdzielaczu przepływ i będziesz miał zimniej na stałe.

regulatory z termostatami na gałęziach nie mają zbytniego sensu bo czas
odpowiedzi pomieszczenia będzie bardzo długi, najsensowniejszy byłby układ
regulujący w sposób ciągły z jakąś nauką charakterystyki pomieszczenia +
uwzględniający aktualne parametry zasilania układu. imho zbyt skomplikowane.

64. Data: 2010-11-02 19:40:12

Temat: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander wrote:

> Owszem - niewiele.
> Nie mówie, ze kalafiory sa lepsze od podlogówki.
> Ale jak ktos sie pyta "po co" zmieniac temp. to staram
> sie podac jakies argumenty :)
>
> Za kalafiorami dodac mozna jeszcze mozliwosc szybkiego
> dosuszania prania... ;) i pewnie pare innych...

ale tez i mocny argument przeciwko poleagajacy an tym ze grzejniki bardzo
wysuszaja pomieszczenia.

przy grzaniu podlogowym nie trzeba wiele wysilku aby utrzymac wilgotnosc w
granicach 40 do 50%, grzejniki susza straszliwie.

65. Data: 2010-11-02 20:06:43

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Dyjor napisał:
grzejniki susza straszliwie.

To fakt... U mnie - minęły dwa miesiące od wylania wylewek, a jakieś
trzy od zrobienia mokrych tynków.
Grzeję od polowy października i...

Wielu uprzedzało mnie, że w nowym domu jest masa wilgoci, a tu... sucho
jak pieprz :-).

Nie wiem z czym to się wiąże, ale kalafiory chodzą na jedną którąś tam
gwizdka, podłogówka chwilowo wyłączona, bo kładę kafle, a tu sucho...,
że mokry, ociekający ręcznik swobodnie powieszony na balustradzie - nie
na grzejniku - wysycha 'na sztywno' w parę godzin :-).

pozdr
robercik-us

66. Data: 2010-11-02 20:10:55

Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-01 22:05, Plumpi pisze:
> Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ale nie ma z tego powodu większych strat ciepła.
> Trzeba tylko przewidzieć to i zrobić obwody podłogówki nieco gęściej,
> aby skompensować mniejszą przenikalność ciepła.

Sposobem na skompensowanie mniejszej przenikalności ciepła jest
zwiększenie temperatury jastrychu - a to oznacza zwiększone straty. O
ile - to trzeba policzyć.

Nawet rzuciłem okiem na moje wyliczenia dla podłogówki. Przy mocy
56W/m^2 (terakota, 22C) a w dół jest 2,6W/m^2 (10cm styro, 8C) - czyli
5%. Temperatura zasilenia 45C, podłoga 27C. Ażeby to 27C uzyskać na
drewnie zamiast terakoty trzeba podwyższyć temperaturę zasilenia.

Współczynnik przewodnictwa cieplnego drewna w poprzek włókien wynosi
0,16W/mK terakota ma ok. 1W/mK - czyli 7 razy więcej. Musisz się więc
liczyć ze zwiększeniem temperatury jastrychu lub zmniejszeniem mocy
podłogówki. Jeśli dom jest dobrze izolowany to nie potrzebujesz tych
56W/m^2 i nie musisz dużo zwiększać temperatury jastrychu. Istotne jest
to, że trzeba to wiedzieć PRZED zrobieniem instalacji, bo może się
okazać, że potrzebujesz w salonie dodatkowe źródło ciepła lub liczyć się
ze zwiększonymi stratami (zmniejsza się moc grzejnika w górę oraz
zwiększa się moc w dół - procentowo straty są większe).

Dotyczy to skrajnych warunków (-20C na zewnątrz, gdy zapotrzebowanie na
moc jest maksymalne).

M.

67. Data: 2010-11-02 20:18:23

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lis, 17:07, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> daj linka bo szukam od d u szego czasu jakiej taniej pogod wki do
> sterowania zawor w tr jdrogowych

http://sanitsystem.pl/sklep/product_info.php?cPath=4
1&products_id=259

pozdr.

--
Adam Sz.

68. Data: 2010-11-02 20:26:11

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lis, 19:36, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

> A ile by kosztowało sterowanie na termostatach ?

Nie ma sensu w przypadku podlogowki. Za duza bezwladnosc :)

> Bo rozumiem że musi być jakiś termostat naścienny + jakiś siłownik.

Nie. Najlepiej zeby nic nie bylo. Na rozdzielaczu masz dla kazdej
petli rotametry, o takie cos:

http://techniprot.pl/_img/kat_20.jpg

(to te na gorze:)

I teraz - sterownik pogodowy puszcza wode o temperaturze zaleznej od
temperatury na zewnatrz (dba o to pogodowka), a temperatury panujace w
kazdym pokoju regulujesz sobie na tych rotametrach. Jak dobrze je
wyregulujesz i dobiezesz krzywa grzewcza (krzywa to jest funkcja na
podstawie ktorej pogodowka dobiera temperature wody w instalacji w
zaleznosci od temperatury na zewnatrz) to w kazdym pomieszczeniu,
niezaleznie od temperatury na zewnatrz, bedziesz mial ustalona przez
Ciebie temperature.

> Szczerze mówiąc wolałbym takie rozwiązanie bo są pomieszczenia (sypialnia)
> gdzie chce niższą temperaturę.

Wiec na rotametrze obwodu sypialni troche zdlawisz przeplyw i
automatycznie bedzie tam nizsza temperatura :)

Podlogowka jest fajna bo wybacza wiele bledow i w gruncie rzeczy IMHO
latwo ja wyregulowac. Wybacza tez wiele instalatorskich bledow i
czesciowo to sama sie reguluje :)
pozdr.

--
Adam Sz.

69. Data: 2010-11-02 20:30:07

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szendzielorz wrote:

> http://sanitsystem.pl/sklep/product_info.php?cPath=4
1&products_id=259

bardzo fajny sterownik i co ciekawe krzywe nie sa proste jak w 99% drogich
sterowników tylko krzywe :)

do sterowania podlogówek cenna jest funkcja pomiaru sredniej temperatury
zewnetrznej.

70. Data: 2010-11-02 20:34:39

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lis, 21:30, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

41&products_id=259

> bardzo fajny sterownik i co ciekawe krzywe nie sa proste jak w 99% drogich
> sterownik w tylko krzywe :)

No fajny jest i ma wszystkie potrzebne funkcje (podbijanie temperatur,
obcinanie gory/dolu, wylaczenie pompy ponizej danej temp. i takie tam
- no a najfajniejsza jest jego niska cena :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

POWITANIE
Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
Piec kuchenny na węgiel i drewno
Grupowicz się żeni:)
Re: który młynek żarnowy