Pole magnetyczne i jego wplyw...

1. Data: 2002-07-21 14:35:35

Temat: Pole magnetyczne i jego wplyw...
Od: "topek" <topek!!!NIE-SPAMOWAC-CHLOPKI-I-TO-WYCIAC-ZUERST!!!@post.pl> szukaj wiadomości tego autora

... witam dostalem od kolegi maila z prosba o umieszczenie takiego pytania
na usenecie. Ja jestem uzytkownikiem pl.misc.samochody. Ale do rzeczy,
kolega napisal takie cos:

"Mam pytanie wzgledem wplywu pola magnetycznego na organy plodne mezczyzny i
kobiety. Czy silne pole magnetyczne moze miec wplyw na to, ze pozniej nie
bedzie mozna miec dzieci? Pracujemy razem (ja i moja kobieta) w fabryce
gdzie za pomoca duzego natezenia pradu zgrzewane sa czesci metalowe. Przy
kazdym takim zgrzaniu wyzwalane jest silne pole magnetyczne (chyba
magnetyczne), a my znajdujemy sie jakies 30 do 40 centymetrow od elektrody.
pole jest na tyle silne ze przyciaga srobe okolo10 gramowa z odleglosci20,
30 centymetrow.
Czy takie pole moze miec wplyw na to ze pozniej mozemy nie miec dzieci?"

Jesli ktos ma pojecie o tym prosze sie ustosunkowac, z gory dzieki.

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

2. Data: 2002-07-21 16:11:34

Temat: Re: Pole magnetyczne i jego wplyw...
Od: MarcinM <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciach

pole maleje z kwadratem odległości, więc trzeba się odsunąć jak
najdalej.
zdrowe to nie jest, ale tak na wprost trudno coś powiedzieć.

marcinm

3. Data: 2002-07-21 21:41:10

Od: "Norbert" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo silne ale STALE pole magnetyczne mnie by nie przeszkadzalo.

4. Data: 2002-07-22 13:58:50

Od: Przemek Borys <P...@p...f47.n484.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

EHLO topek!

[21 Jul 02][Stardate [-30]8798.5] topek->All
> [...]
>odleglosci20, 30 centymetrow.
>Czy takie pole moze miec wplyw na to ze pozniej mozemy nie miec

Jakie to są częstotliwości?
Dopiero kwanty UV (od 350nm--ok. 1THz wzwyż) są w stanie prowadzić atomy do
stanu wzbudzonego i powodować błędy w replikacji [Minakowski, "Biochemia
kręgowców"]. Kwanty niższych częstotliwości w zasadzie tylko grzeją, ewentualnie
mogą w tkankach indukować potencjały (jak na antenie) i np. powodować migotanie
serca czy coś podobnego. A o wolnych rodnikach można najwyżej pomarzyć :)
Taka zgrzewarka na pewno gigaherców nie przekracza.

--
____\___\___
(_(\|,|_|,|_ [ /o)\ | GCS/S/TW/P d? s+:- a22 UL++++/H L++(++++) PGP- ]

5. Data: 2002-07-22 14:11:50

Od: "melon" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy takie pole moze miec wplyw na to ze pozniej mozemy nie miec dzieci?"
>
> Jesli ktos ma pojecie o tym prosze sie ustosunkowac, z gory dzieki.

Jezeli przy takich zgrzewarkach wystepuje iskrzenie, to wg mnie wiekszym
niebezpieczenstwem jest ryzyko powstania promieniowania X, a to juz napewno
jest szkodliwe.
Troche info, ale glownie o niebezpieczenstwach przy spawaniu:
http://www.atest.ceti.pl/article/0202_4.shtml

6. Data: 2002-07-23 05:25:57

Od: "McMickey" <c...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpływ jest niekorzystny, jednakże każdy przypadek może być inny. Proponuję
skonsultować się z przedstawicielstwem Państwowej Inspekcji Pracy.
Domniemywam, że pracownik nie przeszedł szkolenia w zakresie eksploatacji
urządzeń wytwarzających pola elektromagnetyczne wielkich częstotliwości a to
już jest obowiązek zakładu pracy. Co w tej fabryce robi inspektor BHP (a
nawet dwóch bo jeden społeczny a drugi na etacie pracodawcy)?

7. Data: 2002-08-15 18:36:07

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Jul 02 15:58:50 +0200 Przemek Borys
<P...@p...f47.n484.z2.fidonet.org> napisal:

>Dopiero kwanty UV (od 350nm--ok. 1THz wzwyż) są w stanie prowadzić atomy do

300 nm to 1 PHz = 1000 THz = 10^15 Hz

gr

Bypassy
PILNE
choroba refluksowa zeladka - czy z tym trzeba zyc? :(((
Wypal?
cisnienie