Polexit!

1. Data: 2019-01-20 11:15:31

Temat: Polexit!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,Tak samo jak dobry Rosjanin nienawidził Związku Sowieckiego, tak jak dobry
Niemiec nienawidził III Rzeszy, tak samo ja jako dobry Europejczyk
nienawidzę Unii Europejskiej".
Janusz Kirwin-Mikke

--
XL Wołynia nie zapomnimy!
https://m.interia.pl/nowa-historia/news,nId,2603974

2. Data: 2019-01-20 11:18:43

Temat: Re: Polexit!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2019-01-20 18:38:02

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-20 11:18, XL wrote:
> [...]
Bardzo trafne spostrzeżenie.

4. Data: 2019-01-20 20:23:37

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 20.01.19 um 18:38 schrieb Ilona:

> Bardzo trafne spostrzeżenie.

Kiedy? Nie chce mi sie sprawdzac, wiec moge sie mylic, ale czytalem, ze
zyskalbym osobiscie okolo 90 euro rocznie na podatku odprowadzanym na
Polske w Unii. To taka nasza srednia, wiec jak sie wiecej zarabia to
jest i wiecej na tych specjalistow od bankomatu unijnego.

--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie
zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają
Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała
Rodzina Radia Maryja" (MM).

5. Data: 2019-01-20 20:32:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ilona <i...@u...net> wrote:

> Bardzo trafne spostrzeżenie.

Esencja powiedziałabym.

6. Data: 2019-01-20 20:37:54

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 20.01.19 um 20:23 schrieb silvio balconetti:

> [...]
> Polske w Unii. To taka nasza srednia, wiec jak sie wiecej zarabia to
> jest i wiecej na tych specjalistow od bankomatu unijnego.

Uzupelniam rachunki: 149 euro rocznie idzie od przecietnego niemieckiego
podatnika do budzetu Unii, a praktycznie do Polski, Grecji, Rumunii,
Wegier, Czech itd. A przecietny mieszkaniec Polski dostaje rocznie 311
euro...

Por.
https://de.statista.com/statistik/daten/studie/38139
/umfrage/nettozahler-und-nettoempfaengerlaender-in-d
er-eu/

https://de.wikipedia.org/wiki/Haushalt_der_Europ%C3%
A4ischen_Union#/media/File:Nettozahler_und_-empf%C3%
A4nger_pro_Kopf_2012_mit_Werten.png

7. Data: 2019-01-20 23:27:20

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-20 20:37, silvio balconetti wrote:

> [...]
er-eu/

> https://de.wikipedia.org/wiki/Haushalt_der_Europ%C3%
A4ischen_Union#/media/File:Nettozahler_und_-empf%C3%

Eee, tam, to wszystko mało i nie uwzględnia tych nakradzionych starych
samochodów i paneli słonecznych, że o wiertarkach nie wspomne :)

Posłuchaj w czym rzecz,
https://www.youtube.com/watch?v=TLT0KfxtmLI
pomyśl o tych bilionach przywiezionych w kieszeniach.

8. Data: 2019-01-21 15:38:32

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Posłuchaj w czym rzecz,
> https://www.youtube.com/watch?v=TLT0KfxtmLI
> pomyśl o tych bilionach przywiezionych w kieszeniach.

Po raz drugi ogladalem ten film, a tym razem dokladnie. No coz, profesor
docenia Marksa i mial jakies sprawy z SB - komentarze sa typu
"Wspolpracowal, ale nie donosil" albo "zmuszony do wspolpracy, bo takie
byly czasy". Ale wazne co mowil, a nie czarne lub szare plamy w zyciorysie.
Mimo wszystko uwazam, ze to przejscie od gospodarki planowej do
kapitalizmu doprowadzilo do upadku wielu galezi przemyslu, a nie jakies
spiski. Wbrew profesorowi sadze, ze Polska byla biedna panna na wydaniu
(to tez ktos inny powiedzial), wiec w mysl zasady znaj proporcjum mocium
panie trzeba bylo godzic sie moze na nie najlepsze warunki.
Po prostu byl to biedny kraj bez kapitalu, wiec ten kapital trzeba bylo
skads sprowadzic. Czy byly wspaniale fabryki, produkty i wysoko
wykwalifikowani fachowcy? Mamy w kuchni jeszcze jedna maszynke z dawnej
socjalistycznej produkcji, a mozemy duzo opowiadac o rozczarowaniach
wyrobami paru znanych firm zachodnich. Ale w sumie zachodnie fabryki
samochodow, lodowek, rowerow, maszyn rolniczych, cukrownie, browary,
zaklady miesne, banki itd. mialy wiecej kapitalu, byly lepiej zarzadzane
i bardziej konkurencyjne, wiec ubodzy krewni ze Wschodu czesto
przegrywali. Mniej dramatycznie chyba odbywalo sie w bylej NRD, bo tam
zbankrutowane panstwo przejelo inne sprawniejsze i bogatsze panstwo. Ale
tez miliony mlodszych, bardziej sprawnych i wykwalifikowanych, glownie
kobiet przenioslo sie na stale lub czasowo na Zachod.
Wschod nie mial dosc kapitalu, slabe produkty i uslugi, wiec przy
otwartych granicach i w wolnym rynku przegrywal walke konkurencyjna.
Profesor mowil pare razy o 1,5 bln zl prywatnych transferow. Ale na co
te srodki poszly? Polska miala jeden wielki plus - wielki rynek
konsumpcyjny, ktorego rodzimi dostawcy dobr i uslug nie mogly zaspokoic.
Czy wiekszosc tych transferow poszlo na czysta konsumpcje, a wiec mowiac
popularnie zostalo zjedzonych, czy na inwestycje? Nowe domy, nowe
samochody, sciezki rowerowe, renowacja zabytkow, autostrady, remonty,
zaklady pracy, uslugowe, sklepy, to sa i nowe miejsca pracy, wyzsze
zarobki. Koniunktura swiatowa byla dotad dobra, ale zawsze po tlustych
latach przychodza chude i jak bedzie w przyszlosci?

Mialo byc 100 tysiecy tanich mieszkan, iles tam nowych promow, nowy port
komunikacyjny (lotnisko konkurencyjna dla Berlina, Monachium i
Wiednia?), elektrownia (zacznie z deficytem, a za pare lat bedzie
zamykana, bo weglowa), mial byc przekop mierzei, kupiony samolot dla
vipow stoi, bo wykwalifikowanych pilotow brak...

A czy Orban robil lepszy interes w transformacji niz polskie rzady? To
chyba sie nie zgadza, bo francuski ekonomista Thomas Piketty przyznaje,
ze dotacje europejskie pobudzily gospodarki krajow postkomunistycznych i
stworzyly mijsca pracy, ale zwiekszyly bardzo nierownosci spoleczne w
skali podobnej do krajow afrykanskich.
Poza tym koncerny zagraniczne inwestujac na Wschodzie transferuja tez
czesc swoich zyskow do siebie. I tak Wegry dostaly w latach 2010-2016
dotacje z budzetu unijnego w wysokosci 4% produktu krajowego brutto, a
zagranice odplynely dywidenty wielkosci 7,2%. Czeski rachunek wypadl
gorzej, bo 1,9% do 7,6%, natomiast Polska wyszla najkorzystniej - 2,7%
dostala i 4,7% odeslala.

http://www.manager-magazin.de/politik/europa/europae
ische-union-piketty-sieht-osteuropa-als-nettozahler-
a-1188230.html
--
saluto
Silvio Balconetti

9. Data: 2019-01-22 00:34:57

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-21 15:38, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> dostala i 4,7% odeslala.
>
> http://www.manager-magazin.de/politik/europa/europae
ische-union-piketty-sieht-osteuropa-als-nettozahler-

Oj, chyba się naczytałeś jakichś neoliberalnych opinii o Polsce końca
lat 80-dziesiątych i z całą pewnością nie widziałeś tej dynamiki którą
wyzwoliły reformy Wilczka.
//ta dynamika, skończyła sie gdzieś po nocy teczek w 92.

Potencjał przemysłowy, ( słownie: przemysłowy, żeby nie było, że inny),
którym Polska dysponowała w 89, był porównywalny w liczbach
bezwzględnych z Chinami Ludowo-Rewolucyjnymi.
Popatrz teraz dziś Chiny są drugą gospodarką Swiata a Polska wylądowała
prawie w takiej sytuacji w której była w 1918.

Dodam tylko, że pewien znawca ludzkiej psychologii już dawno zauważył,
że: "Najważniejsze są kadry".

10. Data: 2019-01-22 00:46:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ilona <i...@u...net> wrote:

> [...]
> prawie w takiej sytuacji w której była w 1918.
>
> Dodam tylko, że pewien znawca ludzkiej psychologii już dawno zauważył,

A te kadry najlepiej żeby były chłonne na idee, przywiezione w
zaplombowanym pociągu.
Inteligencja i arystokracja niebałdzo chciała chłonąć, bo miała swoje. Za
to robotnik - chłonął importowane idee ciurkiem wraz z wódą - szybko szło.
Tym szybciej, że miał dużo obiecane. Mógł na przykład zostać komisarzem!

--
XL Wołynia nie zapomnimy!
https://m.interia.pl/nowa-historia/news,nId,2603974

Tusk się ro-odzi, moc truchle-eje!