Polkule mozgu, a muzyka

1. Data: 2001-08-20 15:23:41

Temat: Polkule mozgu, a muzyka
Od: "O.D." <l...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
W tipsach do pewnego programu muzycznego znalazlem cos takiego:
"When adjusting the panning, remember that the left hemisphere of the brain
is the hemisphere of logic and linear, and the right one, the non-linear;
the hemisphere of dreams"
Chodzi tu mniej wiecej o to, zeby komponujac muzyke, brac pod uwage to, ze
prawa polkula mozgu odpowiada za logike, a lewa za sny itp. Czy to prawda?
Co o tym sadzicie? Jak wykorzystac to w praktyce?

O.D.
www.mp3.com.pl/O.D.
www.mp3.com/od2

1. Data: 2001-08-20 15:26:46

Temat: Re: Polkule mozgu, a muzyka - OT
Od: Maciek <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mi moja mam sprzedala ostatnio tekst:

sluchasz tyle muzyki, bo jestes pusty w srodku i zagluszasz swoj brak myslenia
:)

1. Data: 2001-08-20 15:34:18

Od: "O.D." <l...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciek <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...onet.pl...
> mi moja mam sprzedala ostatnio tekst:
>
> sluchasz tyle muzyki, bo jestes pusty w srodku i zagluszasz swoj brak
myslenia
> :)
W porownaniu do teorii gosci z radia maryja, ze od sluchania techno,
mlodziez moczy sie w nocy to nic takiego.

1. Data: 2001-08-20 15:35:17

Temat: Odp: Polkule mozgu, a muzyka
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik O.D.

Spać na lewej!

:-))

Co nie znaczy, że myśleć tylko prawą :-))

Wykorzystaj tą wiedzę :-)

Jak słuchasz lewym uchem to ci się śni po nocach,
jak prawym to logicznie rzecz biorąc nic Ci się nie śni

Wykorzystaj tą wiedzę :-))

Autor tego teksty niestety jest leworęczny.

Jeszcze jedno - jak ktoś ma cie walnąć w łeb
to wybieraj dobry sen czy logika?
Wybór należy do Ciebie (jeśli zdążysz)

Więcej zastosowań nie znalazłem.

Pozdry
eTaTa

Taką informację w/g mnie można sobie zapisać i pod szafę.

1. Data: 2001-08-20 20:06:39

Temat: Re: Polkule mozgu, a muzyka
Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "O.D." <l...@d...pl> napisał w wiadomości

Pisząc o muzyce zawadziłeś o neuroanatomię :

> prawa polkula mozgu odpowiada za logike, a lewa za sny itp. Czy to prawda?

To prawda, jeśli chodzi o zlateralizowanych lewostronnie. U
zlateralizowanych prawostronnie - a więc większości - to lewa jest logiczna
i analityczna, a prawa - syntetyzująca, obrazowa, fantazjująca, śniąca i
intuicyjna... Niestety, nasza kultura i wzorce edukacyjne bardziej bazują na
lewej półkuli. A najlepsze rezultaty daje wykorzystanie ich obu.

> Co o tym sadzicie? Jak wykorzystac to w praktyce?

Mieć świadomość własnych możliwości i korzystać z nich póki czas ;)))

pozdrawiam prawopółkulowo :)

joa

1. Data: 2001-08-20 20:16:11

Temat: Re: Odp: Polkule mozgu, a muzyka
Od: s...@i...pl (SKooBi) szukaj wiadomości tego autora

eTaTa - eChild powiada: <e...@p...onet.pl, 17:35, 20 sierpnia 2001>

no wiec jezeli ja jesrem obureczny..... to jak u mnie z polkulami
co?

http://POCZTA.interia.pl/ - sa powody by korzystac!

1. Data: 2001-08-20 20:16:11

Od: s...@i...pl (SKooBi) szukaj wiadomości tego autora

O.D. powiada: <l...@d...pl, 17:23, 20 sierpnia 2001>

> [...]
> prawa polkula mozgu odpowiada za logike, a lewa za sny itp. Czy to prawda?
> Co o tym sadzicie? Jak wykorzystac to w praktyce?

lewa ? ja zlyszalem odwrotnie.....
a co do wykorzystania, to chyba wiesz do ktoorej masz komure
przykladac ? :))

1. Data: 2001-08-20 20:16:32

Temat: Re[2]: Polkule mozgu, a muzyka - OT
Od: s...@i...pl (SKooBi) szukaj wiadomości tego autora

O.D. powiada: <l...@d...pl, 17:34, 20 sierpnia 2001>

> [...]
> W porownaniu do teorii gosci z radia maryja, ze od sluchania techno,
> mlodziez moczy sie w nocy to nic takiego.

z techno to jest jeszcze inna motka, wyobrascie so bie co bedzie za 40
lat, jak ci co teraz techno sluchaja beda starzy,
to tak jak teraz z charlejowcami....
i wyobrazcie sobie taka stara parade techno... no gole "panienki"
itp... :))

http://POCZTA.interia.pl/ - sa powody by korzystac!

1. Data: 2001-08-20 21:16:49

Od: "\(Turbos\)" <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawa polkula mozgu odpowiada za logike, a lewa za sny itp. Czy to prawda?

Tak jest, albo jest odwrotnie, jak to ciebie ciekawi to znajdziesz. Jedna z
pewnoscia to logiczne myslenie a druga wyobraznie. A prawa pulkula obsluguje
lewe ucho.

> Co o tym sadzicie? Jak wykorzystac to w praktyce?

Zdaje sie ze na prawe ucho powinienes puscic kawalek ktory wywoluje emocje,
uczucia lub inne iracjonalne stany. A na prawe to cos logicznego np rytm ten
sam dzwiek w tych samych odstepach, lub naprzyklad efekt echa(ten sam dzwiek
powtarzany co jakis czas z obnizeniem(logorytmicznie?) glosnosci), prosta
melodyjke. Ale pamietaj ze zawsze gosc moze ciebie zrobic w ckuja i
sluchawki odwrotnie zalozyc.;-)
No i jak sie bawisz w komponowanie na sluchawki to sprubuj puscic na
lewym jakos czestotliwosc a na prawym czestotliwosc o 7hz wieksza.
Poeksperymentuj z tym.

1. Data: 2001-08-20 22:52:29

Temat: Odp: Odp: Polkule mozgu, a muzyka
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniku SKooBi sobie

> no wiec jezeli ja jesrem obureczny..... to jak u mnie z polkulami
> co?

"No więc!"
Śpij z głową w dół, przyciskając ją mocno do podłogi.
Wytworzy się wtedy dodatkowa półkula korekcyjno synchronizująca.
Jeśli nie przekroczyłeś 25 tego piątego roku życia masz szansę.
zostać "szarym" czyli nadczłowiekiem (lub kosmitą w/g uznania).
Technologia ta znana od paru tysięcy lat - patrz: chińskie rusałki.

Dobrze jest również stymulować się słownie i wzrokowo.
Stymulacja wzrokowa wykorzystuje pewne niedociągnięcia fizjologiczne człowieka.
Dla lewego oka ustawiasz świecę, tak by prawe na nie patrzyło i by łóżko się nie
spaliło.
Dla prawego ustawiasz silny akcent motywujący np: zdjęcie ukochanej,
paczkę banknotów (jak posiadasz), itp.(wg światopoglądu)

Stymulacja słowna polega na delikatnym mamrotaniu by zagłuszyć zmysły słuchu.
Dobrze ją przygotuj to wielka sztuka!
Eeeeeeeeeeeeee ......iiiiiiiiiiii.......... uuuuuuuu ......aaaaaaa..
muszą brzmieć w Twoim mózgu sympatycznie Samogłoski świetnie do tego się nadają.
Zauważ:
Jeeeesteeeemmmmmm naaaaajlepszy. Booooooogoooooom pooodooobny

Następnie reakcje.
Wykorzystaj afrykańską wiedzę o zmianach anatomicznych
I tak. Lewą ręką chwytasz prawe ucho, a prawą lewe.
lekko pociągasz, ku środkowi twarzy.
W pewnym momencie doznasz olśnienia. To zjawisko społecznie oczywiste.
Czujesz, że mając większe uszy, więcej słyszysz.
Spełnienie przychodzi jeśli uda Ci się zawiązać końcówki uszu pod brodą.
Ekstaza!
Powiem szczerze należysz do nielicznych. Do pewnych wyjątków
kpiących z poczucia rzeczywistości i widzących więcej i więcej słyszących.

Czego Tobie i innym życzę :-))

pozdry
eTaTa

Jak sie czuje samotny facet ?
dziwny związek, cd <ingerencja w życie ukochanej>
Czy jest ktoś kto mógłby przyznać....
Jak sie czuje samotna kobieta
Czy ktoś wie gdzie jakiś kurs z Rorschacha ?