Pomocy ukąszenie osy!

1. Data: 2007-08-02 12:42:26

Temat: Pomocy ukąszenie osy!
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

syn przebywa koło Jeleniej Góry w Trzcińsku na obozie
jest alrgikiem ma pyłkowice
bierze na stałe różne leki (oxis, pulmicort, alegodil, flixonase)
dzisiaj przed południem byli na wycieczce i któreś z dzieci nadepnęło na
gniazdo os
dzieci zostały dotkliwie pogryzione
syn ma trzy ślady po osach : na piersi, na nodze i na ręku
zewnętrznie dostał altacet i krem na ukąszenia
wewnętrznie wapno
wszystko było dobrze, a jakieś pół godziny temu zaczął czuć sie źle
okzało się że ma temperaturę 37,7 C oraz jest mu zimno i czuje sie senny
zadzwonił do mnie, ja od razu zatelefonowałam do jego lekarza - podał
wskazówki dawać leki z kodeiną i cirrus pół tabletki
potem telefonował do mnie zaraz kierownik koloni i mówi o cały zajściu i
pyta czy ja sobie życzę aby dziecko odwieźć do lekarza lub do szpitala
powiedziałam, żeby podali APAP (bo tylko tym dysponują) i czekali
ale teraz myślę, że to może błąd z mojej strony
do lekarza jest daleko z trzcińska do szpitala jeszcze dalej
w razie wystąpienia jakiś innych objawów może być za późno
czy wstrząs anafilaktyczny może wystąpić "nie od razu" tylko po paru
godzinach od ukąszenia?
czy ktoś spotkał się z takimi objawami - gorączka niby nie jest wysoka...
ale ta senność i uczucie zimna?!

pomóżcie pilnie!

anna

2. Data: 2007-08-02 16:31:54

Temat: Re: Pomocy ukąszenie osy!
Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna"

> czy wstrząs anafilaktyczny może wystąpić "nie od razu" tylko po paru godzinach
> od ukąszenia?

Witaj

Cytat z Wikipedi:

Objawy reakcji anafilaktycznej

"Objawy występują zwykle po kilku (kilkunastu) minutach od kontaktu z alergenem.
reakcje występujące do 20 minut od kontaktu z antygenem są najbardziej ciężkie.
Reakcje alergiczne mogą mieć powtórny przebieg po 6-12 godzinach od pierwszej
reakcji:"

Stadium 0 Reakcja miejscowa: zmiany ograniczone w miejscu kontaktu z alergenem -
rumień, obrzęk;
Stadium 1 Lekka reakcja ogólna: zmiany skórne rozsiane - świąd, pokrzywka,
rumień; wyciek z nosa, łzawienie, dysfonia; niepokój, ból głowy;
Stadium 2 Nasilona reakcja ogólna: reakcje skórne jak w stadium 1; hipotonia,
tachykardia, arytmia, duszność, objawy dyspepsji(nudności,wymioty,biegunka),
odczuwanie lęku;
Stadium 3 Groźna reakcja ogólna: objawy wstrząsu anafilaktycznego - ciężka
hipotonia,obrzęk krtani, bronchospazm (skurcz oskrzeli)prowadzący do
asfikcji, ), zaburzenia świadomości, ostra dyspepsja;
Stadium 4 Niewydolność narządowa - niewydolność krążeniowa prowadząca do
zatrzymania oddechu.

Myślę, ze lepiej by było aby syna zobaczył lekarz.

Pozdrawiam
Cancer

3. Data: 2007-08-03 20:06:53

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Aug 2007, Anna wrote:

> czy wstrząs anafilaktyczny może wystąpić "nie od razu" tylko po paru
> godzinach od ukąszenia?

tak

> czy ktoś spotkał się z takimi objawami - gorączka niby nie jest wysoka...
> ale ta senność i uczucie zimna?!

bardzo niepokojące objawy = koniecznie szpital

na drugi raz wysposaż syna w autostrzykawkę z adrenialiną
taką, którą w razie mógłby zaaplikować sobie sam

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2007-08-03 20:08:33

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Aug 2007, Cancer wrote:

> Myślę, ze lepiej by było aby syna zobaczył lekarz.

lepiej byłoby aby nawet zbadał bo same "zobaczenie"
może nie pomóc

P.

5. Data: 2007-08-06 06:15:49

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> tak

okazało się jednak że obyło się bez wstrząsu
gorączkował syn 2 dni
bierze na razie podwójne dawki leków alergicznych (które bierze na stałe z
powodu pyłkowicy)
obecnie sytuacja opanowana

> na drugi raz wysposaż syna w autostrzykawkę z adrenialiną
> taką, którą w razie mógłby zaaplikować sobie sam

a czy coś takiego można kupić w aptece bez recepty?
jeśli nie to czy alergologi mi da receptę na cos takiego?

pozdr
anna

6. Data: 2007-08-06 06:20:02

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Aug 2007, Anna wrote:

> a czy coś takiego można kupić w aptece bez recepty?
> jeśli nie to czy alergologi mi da receptę na cos takiego?

moze wypisać każdy lekarz, alergolog jaknajbardziej

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

czy dzieci z niedotlenieniem ...
Problem z ejakulacją
Gastrolog w Krakowie
Łojotokowe Zapalenie Skóry - gdzie się leczyć?
Badanie krwi.