Pomóżcie rozwiązać problem z oczkiem wodnym.

1. Data: 2004-09-10 10:46:26

Temat: Pomóżcie rozwiązać problem z oczkiem wodnym.
Od: "Adamow Oczko" <j...@a...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzy lata temu wprowadziłem do mojego oczka jesiotry z Instytutu Rybackiego
z Żabieńca k. Piaseczna.
Niestety wkrótce okazało się, że były one zarażone jakimś pasożytem
(skorupiakiem) i straciłem cały "wsad".
Pomimo braku zainteresowania problemem ze strony Instytutu, chciałbym znowu
oczko, a przy tej wielkości - to już chyba staw - "zagospodarować".
Na pewno chciałbym wprowadzić rośliny wodne.
Natomiast jeśli chodzi o ryby, to nie mogę się zdecydować, czy mają to być
tylko ryby ozdobne ("złote rybki") czy raczej ryby roślinożerne typu lin,
karp, amur.
Chciałbym natomiast uniknąć zmartwień i przykrości, jakie mnie spotkały w
związki z jesiotrami.
Problemem jest też powstawanie kożucha z glonów, szczególnie gdy jest
ciepło.
Aktualnie radzę sobie w ten sposób, że wlewam raz na jakiś czas mleczko
wodne (1/4 worka wapna rozprowadzonego w wodzie).
Mam nadzieję, że dobór odpowiednich roślin i ryb rozwiąże również ten
problem.
Będę wdzięczny wszystkim, którzy zechcą mi udzielić - na podstawie własnych
doświadczeń - rad, co do gatunku roślin i sposobu ich "zainstalowania" w
stawie oraz sugestii, co do gatunku ryb, które najlepiej byłoby wprowadzić
do mojego stawu.
Moje psy brodzą a nawet nieraz pływają w oczku. Obawiam się, że ryby które
będą podpływały do brzegu mogą być złapane przez moją wyżlicę niemiecką.

Wszelkie sugestie proszę wysyłać na adres: j...@a...neostrada.pl

Moją stronkę ze zdjęciami i opisem znajdziecie pod adresem:
http://www.adamow.neostrada.pl
Zapraszam serdecznie.

2. Data: 2004-09-10 17:37:17

Temat: Re: Pomóżcie rozwiązać problem z oczkiem wodnym.
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Wszelkie sugestie proszę wysyłać na adres: j...@a...neostrada.pl

ja myśle ze tutaj powinny byc zamieszczane, bo inni też chcą skorzystać z porad
grazka

konkurs
tajemnicze zjawisko by ksRobak
żywność ekologiczna