Pomóżcie sformułować ankietę!

1. Data: 2000-07-20 09:58:00

Temat: Pomóżcie sformułować ankietę!
Od: "Sekretariat Prof. Glinka" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ramach pracy dyplomowej z socjologii muszę przeprowadzić badania wśród
wolontariuszy i ludzi działających w rozmaitych pozarządowych organizacjach
zajmujących się szeroko pojętą pomocą społeczną. Badania mają służyć
sprawdzeniu motywacji tych ludzi. Co powoduje, że ludzie angażują się w
działalność prospołeczną? Ankieta nie będzie robiona via Internet, tylko
starą, sprawdzoną metodą wywiadu czy też rozmowy. Czy może ktoś się
orientuje, czy były przeprowadzane podobne badania, gdzie tego szukać (jakaś
literatura?).
Przy okazji, jako ludzie "siedzący" w temacie, może również odpowiecie na
pytanie, co Waszym zdaniem decyduje o potencjale, sile organizacji
pozarządowych, co skłania wolontariuszy do działania, poświęcania własnego
czasu i energii pracy dla innych.

Dana.

1. Data: 2000-07-20 11:53:43

Temat: Re: Pomóżcie sformułować ankietę!
Od: m...@v...ci.uw.edu.pl (Maciej Ostaszewski) szukaj wiadomości tego autora

Thu, 20 Jul 2000 11:58:00 +0200, Sekretariat Prof. Glinka
<t...@z...polsl.gliwice.pl>:

> [...]

>pytanie, co Waszym zdaniem decyduje o potencjale, sile organizacji
>pozarządowych, co skłania wolontariuszy do działania, poświęcania własnego

Polecam skontaktowac sie z Klon/Jawor -- to taka organizacja pomagajaca
innym organizacja pozarzadowym. Ich namairow nie pamietam, ale mozna je
jakos znalezc pod adresem www.free.ngo.pl . JEzeli nie znajdziesz to
poszukaj ich przez fundacje Batorego www.batory.org.pl -- oni na pewno o
nich wiedza. Mieszcza sie (Klon/Jawor) w Warszawie przy ulicy Szpitalnej.
Szefem jest Kuba Wygnanski -- ma duzo wiedze na w/w temat.

Co do metody przeprowadzania badania , to czy koniecznie musi to byc
ankieta? Jak sobie wyobrazasz dobor proby? Nie jestes w stanie wylosowac
proby, wolontariuszy w dobry sposob. Ja proponowalbym jakies badania
jakosciowe, na mniejszej grupie osob -- wywiad poglebiony, moze fokus.

Po pierwsze musisz zaczac od zdefiniowania, kogo uwazasz za wolontariusza --
moze to sie wydawac rzecza dziwna, ale np. w Danii za wolontariuszy uchodza
osoby opiekujace sie swoimi starszymi rodzicami, bo panstwo zapewnia ludziom
starszym opieke, wiec jezeli wyreczasz panstwo to jestes wolontariuszem. W
niktorych panstwach wolontariusze sa oplacani -- dotaja diete, aby mogli
zrezygnowac z pracy zawodowej.

Tak mi sie nasunelo, ze warto, oprocz motywacji wolontariuszy, badac jakie
motywacje przypisuja im inni -- Ci, ktorzy sa odbircami pracy wolontariuszy,
i ,,reszta spoleczenstwa'' t. To moze byc bardzo ciekaw poznawczo i bardzo
przydatne -- jak powinni zachowywac sie wolontarusze, aby byli jak
najbardziej akceptowani, co nalezy zrobic aby naklonic ludzi dzialanosci
wolontariackiej.

pzodrawiam,

maciek
-
Maciej Ostaszewski m...@v...ci.uw.edu.pl
Roweckiego 5/14 05-480 Karczew Poland +48-22-7807130
-
Anarchy - The Mother of Order

1. Data: 2000-07-20 18:24:17

Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sekretariat Prof. Glinka" wrote:

> [...]
> pytanie, co Waszym zdaniem decyduje o potencjale, sile organizacji
> pozarządowych, co skłania wolontariuszy do działania, poświęcania własnego

Lider.
--
Pozdrawiam, Jacek Grodzki _/_/_/ _/_/ _/_/
mailto:j...@v...ci.uw.edu.pl _/ _/ _/ _/

Re: Wygląd
Co robic?
Mój stary drug, WŁADIMIR PUTIN - portret psychologiczny.
Re: Wyglšd
Komentarz do testów Buss-Durkee