Pompa do kaskady w oczku wodnym

1. Data: 2003-06-04 08:52:13

Temat: Pompa do kaskady w oczku wodnym
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam !

Taki problem: jest sobie działka, na niej oczko wodne. Rodzicom zamarzyła
się tam kaskada, do jej uruchomienia niezbędna jest jakas pompa. I teraz
moje pytania:
- jak dobrać wydajność pompy? Podawane przez producenta 2500l/h czy 7000l/h
mogę sobie przeliczyć na l/s i wyobrazić sobie jak będzie wyglądało pół czy
półtora litra na sekundę. Ale jak te wartości będą się miały do
rzeczywistości? Zdławionej paroma metrami szlaucha między pompą a początkiem
kaskady? Albo może inaczej: jakie pompy okazały się wystarczające do waszych
kaskad?
- w sklepach widzę pompy Gardeny bądź Hozelocka oraz polskie Aquacośtam.
Przy podobnych parametrach róznica w cenie jest ponad trzykrotna. A różnica
w jakości?
- chodzi mi po głowie nie kupowanie pompy "do fontann i kaskad" tylko
jakiejś taniej "pompy zanurzeniowej". Za cenę nawet tej polskiej aquy kupie
pompę o sporo większej wydajności i dostosowaną do pompowania wody brudnej.
Pompa włączana byłaby raczej tylko w czasie wizyt na działce (kilka godzin
max.). Ona niby nie jest do pracy ciągłej, ale przeglądałem jej instrukcję i
nie widziałem żadnego parametru określającego max. czas pracy ciągłej. Co o
tym sądzicie?

J.

1. Data: 2003-06-06 08:49:40

Temat: Re: Pompa do kaskady w oczku wodnym
Od: "Marek" <M...@w...usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może- pl.rec.ogrody
Marek.

1. Data: 2003-06-07 12:09:35

Od: "Mirek" <m...@w...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwroc uwage na charakterystke wydajnosci
od wysokosci podnoszenia. Ogladalem pompy
zanurzeniowe do oczek wodnych i wygladalo na to,
ze wydajnosc np. 3000 l/min to byl poczatek
charakterystyki dla wys.=0 a dalej wydajnosc
oczywiscie malala.
Do oczka wodnego nie musisz kupowac pompy zanurzeniowej.
Ja dostalem od znajomego instalatora kilka
uzywanych pomp z kotla c.o. Ariston.
W przypadku pompy stojacej poza oczkiem dodaje
sie na jej wylocie zawor zwrotny i przed pierwszym
uzyciem trzeba ja zalac.
Robilem juz proby i wszystko jest ok. Pracy pompki
nie slychac (male opory). Musze jeszcze pomyslec
nad jakims filtrem.
Pozdrowka
Mirek

1. Data: 2003-06-09 06:03:29

Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie widziałem żadnego parametru określającego max. czas pracy ciągłej. Co
Mam właśnie polską fontannową AQUAEL kupioną w castoramie (była
najtańszą pompka na rynku ) za chyba 23,- i działa od 10 m-cy po 10h
dziennie bez zrzutu (trzymam pudełko i paragon jak by się zepsuła ;-))) ),
podobnie u znajomego. Tą którą mamy to jest małej mocy a do twojej kaskady
będzie potrzebna większej aby odpowiednio wysoko podnieść wodę. Często jest
to podane na pudełku "H max". Raczej bym obstawał przy fontannowej ze
względu na jej konstrukcje i przystosowanie do pracy ciągłej a i woda
zabrudzona jej niegroźna ( jakaś siateczka tylko na wlocie by się przydała).
Przy obwodzie zamkniętym ( bez chlupania wody) i gdy pompka jest zanurzona w
wodzie z odległości 0,5 m nie słychać czy jest włączona, to istotne bo
stosujemy do chłodzenia urządzeń elektronicznych obiegiem wodnym i się
sprawdziły :-).
Pozdrowienia Andrzej

radosc z mieszkania i... umowa notarialna
Gładzie - spor przy naliczaniu naleznosci - kto ma racje?!
remont balkonu - wycena
szukam siedliska
czym usunac silikon