Pompa napowierzchniowa wewnątrz studni - czy to dobry pomysł?

1. Data: 2008-06-04 19:16:50

Temat: Pompa napowierzchniowa wewnątrz studni - czy to dobry pomysł?
Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zamierzam wodą ze studni (5 kręgów w tym 3 kręgi wody) podlewać swój
trawnik.
Studnia jest tak wkopana, że betonowa pokrywa jest równo z
powierzchnią ziemi.

Mam do Was pytanie o miejsce umieszczenia pompy napowierchniowej do
nawadniania trawnika:
- czy dobrym pomysłem jest zawieszenie jej wewnątrz studni wraz z
osprzętem (tj. filtr do wody, sama pompa, złączki, kabel elektryczny,
gniazdko elektryczne)?

Efekt wizualny byłby na pewno lepszy niż stojąca na pokrywie betonowej
pompa z dodatkami :)

Obawiam się niestety, że warunki w jakich musiałaby pracować pompa,
tj. wysoka ilgotność, skróci jej żywotność.

Dziękuję
arekbil71

2. Data: 2008-06-05 05:17:51

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 21:16, a...@i...pl wrote:
> [...]
>
> Obawiam się niestety, że warunki w jakich musiałaby pracować pompa,
> tj. wysoka ilgotność, skróci jej żywotność.

Już kilkanaście lat mam małą pompkę membranową Monikę. Podlewałem
nią działkę zasilając 200 węża. Nie miałem kasy na rosyjskie pompki
wirnikowe - przywożone w tamtych latach. Teraz takich pompek jest
cała
masa, na dodatek z zabezpieczeniem przed wyczerpaniem wodu i jałowym
chodem w powietrzu. Woda stanowi czynnik chłodzący a nawet smarujący
-
w zależności od konstrukcji. Zabezpieczeniem jest mały pływak
sterujący wyłącznikiem - pompa zawieszona nad dnem studni nie wymaga
bezpośredniego dozoru, nie musi być nawet wyłączana.
Tutaj linki:
http://www.aqua.zgora.pl/aqua/aquasklep/Aquasklep/sk
rypt_pliki/d7r.htm

Nie przeraź się, że do szamba - to znaczy ze jest lepsza od innych,
gdyż jest odporna na cząstki stałe - w podanych typach do 40mm, a
nawet 50mm. W podanym linku znajdziesz pod hasłem "Woda dla domu"
jeszcze inna pompę zatapialną, tańszą niż tamte, ale też z pływakiem.
Nie są to pompy wysokociśnieniowe, więc nie zasilisz nimi
wynurzalnych
zraszaczy, ale spokojnie obsłużą ci zwykłe podlewanie trawnika za
niewielką kasę i małe zuzycie energii.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie poszukać podobnych pomp u
innych sprzedawców lub na Allegro.

Mały dodatek - można ukryć pompę jak i rury rozprowadzające na stałe w
ziemi, a przyłączać do poszczególnych punktów kawałek węża ze
zraszaczem. A jeżeli zastosujesz sterownik z zaworami
elektromagnetycznymi możesz mieć za niewielkie pieniądze automatyczny
system nawadniania. Elementy tego systemu są do nabycia też w w/w
linku. Myslę, ze najtaniej w Polsce.

3. Data: 2008-06-10 13:51:30

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie przeraź się, że do szamba - to znaczy ze jest lepsza od innych,
> gdyż jest odporna na cząstki stałe - w podanych typach do 40mm, a

To że jest do szamba to znaczy że ma wirnik kanałowy lub otwarty co skolei
wiąże się z niską sprawnością, czyli niewielką wydajnością w stosunku do
ilości pobieranego prądu oraz małą wysokością podnoszenia.
Pompka jaką chce kupić założyciel wątku są pompami które moga pokonać opory
filtra, zraszaczy o dużym zasięgu i rospyleniu, zaworku zwrotnego i całego
osprzętu niezbędnego do skonstruowaniu dobrego systemu.
Popki zanurzeniowe to półśrodek, chyba że zdecydujemy się na coć pożadnego,
za 2500zł np:
http://www.meprozet.com.pl/pliki/nurt_pzm-z-40.pdf
Abu cieszyć się luksusem dobrej instalacji trzeba zapewnić te 1,5-2 bary.

--

klimatyzator
Zasłona/osłona w balustradzie balkonu - gdzie kupić ?
wysokie okna - wymysł projektanta
schody - Katowice - ktokolwiek wie...
Program do projektowania szaf