Pompa napowierzchniowa wewnątrz studni - czy to dobry pomysł?

1. Data: 2008-06-04 19:22:30

Temat: Pompa napowierzchniowa wewnątrz studni - czy to dobry pomysł?
Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zamierzam wodą ze studni (5 kręgów w tym 3 kręgi wody) podlewać swój
trawnik.
Studnia jest tak wkopana, że betonowa pokrywa jest równo z
powierzchnią ziemi.

Mam do Was pytanie o miejsce umieszczenia pompy napowierchniowej do
nawadniania trawnika:
- czy dobrym pomysłem jest zawieszenie jej wewnątrz studni wraz z
osprzętem (tj. filtr do wody, sama pompa, złączki, kabel elektryczny,
gniazdko elektryczne)?

Efekt wizualny byłby na pewno lepszy niż stojąca na pokrywie betonowej
pompa z dodatkami :)

Obawiam się niestety, że warunki w jakich musiałaby pracować pompa,
tj. wysoka ilgotność, skróci jej żywotność.

Dziękuję
arekbil71

2. Data: 2008-06-04 19:57:14

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Jun 2008 12:22:30 -0700 (PDT), a...@i...pl napisał(a):

> [...]
>
> Obawiam się niestety, że warunki w jakich musiałaby pracować pompa,
> tj. wysoka ilgotność, skróci jej żywotność.

A nie możesz kupić pompy zanurzeniowej? Bardzo wygodna - korzystaliśmy z
takiej ładne parę lat, może podnosić słup wody całkiem spory - nawet wodę
na budowę domu aż na piętro wpompowywaliśmy. I niedroga, w razie czego nie
ma komplikacji z wymianą na nową.

3. Data: 2008-06-07 08:20:59

Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> [...]
> na budowę domu aż na piętro wpompowywaliśmy. I niedroga, w razie czego nie

Też sugeruję zanurzeniową. W mojej raz do roku wymieniam jedynie śruby
skręcające, bo rdza je żżera. A poza tym same zalety - śmieci z
powierzchni nie zbiera, niespodziewany przymrozek nie rozwali
(zewnętrzną koledze szlag trafił z tego powodu).
Elektryka jest powyżej lustra wody i żadnych problemów z nią nie było
"od zawsze". Tyle, że ja żadnego gniazdka nie mam - uciąłem wtyczkę i
połączyłem kostką żelową wodoodporną.

BogdanKa

4. Data: 2008-06-07 09:48:38

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogdan Kwietniak" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Elektryka jest powyżej lustra wody i żadnych problemów z nią nie było "od
> zawsze". Tyle, że ja żadnego gniazdka nie mam - uciąłem wtyczkę i

Zastosować śrubki z nierdzewki.

Pompa napowierzchniowa wewnątrz studni - czy to dobry pomysł?
Pompa napowierzchniowa wewnątrz studni - czy to dobry pomysł?
klimatyzator
Zasłona/osłona w balustradzie balkonu - gdzie kupić ?
wysokie okna - wymysł projektanta