Pompka do cieczy

1. Data: 2008-08-04 17:59:05

Temat: Pompka do cieczy
Od: v...@y...com szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
gdzie mogę dostać niewielką pompkę do cieczy - taką która zamieni mi
obroty na pompowanie?
Typ turbiny jest mi obojętny ;) Zależy mi na tym by układ był cichy,
więc rozważam zrobienie turbiny tesli... ale wolałbym coś gotowego

2. Data: 2008-08-04 21:06:44

Temat: Re: Pompka do cieczy
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Typ turbiny jest mi obojętny ;) Zależy mi na tym by układ był cichy,
> więc rozważam zrobienie turbiny tesli... ale wolałbym coś gotowego

Taki konstruktor,a do sklepu nie trafi?

3. Data: 2008-08-04 21:53:56

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Sie, 19:59, v...@y...com wrote:
> [...]
> Typ turbiny jest mi obojętny ;) Zależy mi na tym by układ był cichy,
> więc rozważam zrobienie turbiny tesli... ale wolałbym coś gotowego

Na Allegro są ręczne pompki (korbka) do paliwa - wodę też pompują -
ceny od 30 - 50 zł.

4. Data: 2008-08-05 05:02:35

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na Allegro są ręczne pompki (korbka) do paliwa - wodę też pompują -
> ceny od 30 - 50 zł.

Takie tanie,a nasz konstruktor poprawiłby Teslę czu innego Einsteina.
Wynalazcy mają trudne życie,ktoś poda adres sklepu i muza odfrunie.

5. Data: 2008-08-05 08:01:55

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sie, 07:02, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Takie tanie,a nasz konstruktor poprawiłby Teslę czu innego Einsteina.
> Wynalazcy mają trudne życie,ktoś poda adres sklepu i muza odfrunie.

Najłatwiej skopiować - niech zamontuje pompkę do furtki - goście
stworzą mu zalew...

6. Data: 2008-08-05 09:20:38

Od: v...@y...com szukaj wiadomości tego autora

mirzan przestań trollować pajacu. Jakbys nie wiedzial, turbina tesli
jest banalna w konstrukcji. a czemu wole gotowe urzadzenie? bo nie
jestem fizykiem, i musialbym eksperymentalnie dobierac takie parametry
jak kat natarcia cieczy na talerze, szerokosc dyszy itp - co jest
zupelnie bez sensu bo w tym przypadku liczy sie efekt ... a nie
majsterkowanie.

Panslavista - dzieki za pomysl, popatrze na takie rzeczy :)

7. Data: 2008-08-05 10:35:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak kat natarcia cieczy na talerze, szerokosc dyszy itp - co jest
> zupelnie bez sensu bo w tym przypadku liczy sie efekt ... a nie

Mam wrażenie,ze właśnie Ty wyskoczyłeś zadziwiająco. Za stówkę kupisz taką
pompkę,ze palcem otworu nie zatkasz, bo ciśnienie jest duże.Fizykiem napewno
nie jesteś, mechanikiem napewno nie.Za wytoczenie części zapłaciłbyś niejedną
stówkę, więc się nie popisuj.
Mirzan

8. Data: 2008-08-05 16:21:42

Od: v...@y...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie jesteś, mechanikiem napewno nie.Za wytoczenie części zapłaciłbyś niejedną
Nie będę z Tobą dyskutował na temat moich ani Twoich kwalifikacji ale
uwierz mi że zrobienie działającej turbiny tesli jest zadaniem prostym
nawet dla dziecka - ot, kilka talerzy w odpowiedniej obudowie
zamontowanych na wale, z otworami odprowadzającymi ciecz... Tak czy
inaczej, jak się w to kiedyś bawiłem to koszt wyniósł tyle ile stary
dysk twardy + parę części ...

9. Data: 2008-08-05 20:04:00

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sie, 18:21, v...@y...com wrote:

> [...]
> zamontowanych na wale, z otworami odprowadzającymi ciecz... Tak czy
> inaczej, jak się w to kiedyś bawiłem to koszt wyniósł tyle ile stary

Zapewne zasilane przez cewkę Archimedesa...

10. Data: 2008-08-06 06:01:51

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak czy
> inaczej, jak się w to kiedyś bawiłem to koszt wyniósł tyle ile stary
> dysk twardy + parę części ...

Chętnie zostanę Twoim klientem, bo mi wczoraj złodziej poobcinał kable
od pompek i lamp. Pompki są zatapiane, więc łączenie kabla jest politycznie
niepoprawne.
Wystarczy mi pompka o małej wydajności, ok 2m sześcienne na godzinę,
i takim ciśnieniu, aby na 50 metrowy wąż można założyć końcówkę opryskiwacza.
I aby pryskało.Jeśli będzie tania.
Pozdrawiam.Mirzan

malwy i słoneczniki
wasze ogrody