co to za odmiana (winorosl)

1. Data: 2008-08-04 23:32:23

Temat: co to za odmiana (winorosl)
Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

http://img168.imageshack.us/img168/4821/img1325bi4.j
pg

dziadek to kupił wysyłkowo przed wojną, z jakiejś szkółki pod Warszawą -
rośnie do dziś, a nawet przetrwało dwie przeprowadzki.
co to za odmiana - ktos wie?

moon

2. Data: 2008-08-05 07:19:26

Temat: Re: co to za odmiana (winorosl)
Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Aug 2008, moon wrote:

> [...]
>
> dziadek to kupił wysyłkowo przed wojną, z jakiejś szkółki pod Warszawą -
> rośnie do dziś, a nawet przetrwało dwie przeprowadzki.

A jakiego koloru ma owoce jak dojrzeja? Kiedy dojrzewa?
Czy możesz wrzucić zdjecie liscia ze srodkowej czesci latorosli
zfotografowane en face?
Od ktorego wezła na latorosli pojawia sie tzw wąs i jak te wasy sa pozniej
w kolejnych wezlach rozmieszczone.

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2008-08-05 09:01:57

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" wrote ...

> co to za odmiana - ktos wie?

Jeśli dojrzałe owoce są lekko żółtawe i dojrzeją najpóźniej w
przeciągu najbliższych dwóch tygodni to Iza Zaliwska. Ale zdjęcie jest
za małe i mogę się mylić co do liści!
A.

4. Data: 2008-08-05 13:35:52

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Aug 2008, Aaron wrote:

> [...]
>>
> Jeśli dojrzałe owoce są lekko żółtawe i dojrzeją najpóźniej w
> przeciągu najbliższych dwóch tygodni to Iza Zaliwska. Ale zdjęcie jest

moon pisze, ze jego dziadek kupił to przed wojna. Iza Zaliwska została
odkryta po wojnie.
Ale liscie b. podobne do Izy.

D.P.

5. Data: 2008-08-05 23:06:42

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:

> [...]
> zfotografowane en face?
> Od ktorego wezła na latorosli pojawia sie tzw wąs i jak te wasy sa
> pozniej w kolejnych wezlach rozmieszczone.

ho, ho, ale duzo pytań, muszę się przyjrzeć jutro.
to biała odmiana, owoce raczej małe, dojrzewa w końcu sierpnia.

moon

6. Data: 2008-08-05 23:07:56

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:
> "moon" wrote ...

> Jeśli dojrzałe owoce są lekko żółtawe i dojrzeją najpóźniej w
> przeciągu najbliższych dwóch tygodni to Iza Zaliwska. Ale zdjęcie jest
> za małe i mogę się mylić co do liści!

za dwa tygodnie będą jeszcze kwaśne. koniec sieprnia to raczej ich czas.
moon

7. Data: 2008-08-06 08:49:07

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" wrote ...

> za dwa tygodnie będą jeszcze kwaśne. koniec sieprnia to
> raczej ich czas.

To w dalszym ciągu może być Iza Zaliwska, albo coś bardzo podobnego,
chciałbym ze dwa sztobry jeśli to coś innego! :)
W zeszłym roku Iza u mnie dojrzała pod koniec lipca co było wyjątkowym
wyczynem i w zalezności od stanowiska dojrzewanie może się przesunąć
nawet o trzy tygodnie. W przypadku Izy dla mnie owoce są najlepsze
jeszcze jak nie są całkowicie żółte, potem słodycz i labrusca zabija
prawdziwy smak, ale co kto lubi :)
A.

8. Data: 2008-08-06 09:09:29

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darek Pakosz" wrote ...

> moon pisze, ze jego dziadek kupił to przed wojna.
> Iza Zaliwska została odkryta po wojnie.

Raczej nazwana i rosła już przed wojną :)
W tym przypadku grono i jagody w 100% pasuje do Izy Z., choć nie musi
być decydujące.
A.

9. Data: 2008-08-06 10:32:46

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Aug 2008, Aaron wrote:

> [...]
>
> Raczej nazwana i rosła już przed wojną :)
> W tym przypadku grono i jagody w 100% pasuje do Izy Z., choć nie musi

Siewka zostala znaleziona po wojnie i przed wojna jej nie bylo. Tym
bardziej nie mogla byc sprzedawana. Moze to byc jakas inna krzyzowka
odmiany Seneca. Tym bardziej, ze termin dojrzewania tej odmiany u moona
jest pozniejszy.
Zdjecie rzeczywiscie wskazuje, ze to Iza na ale jak wytlumaczyc te wojne?
Moon a jaka wojne masz na mysli?

Pozdr.

D.P.

10. Data: 2008-08-06 16:35:11

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:

> Zdjecie rzeczywiscie wskazuje, ze to Iza na ale jak wytlumaczyc te
> wojne? Moon a jaka wojne masz na mysli?

drugą :)
mam gdzieś broszurkę, która przyszła z sadzonką
ta jest adres szkółki.

moon

Pompka do cieczy
malwy i słoneczniki