Pomysł na przyjęcie imieninowe

1. Data: 2004-10-21 13:33:20

Temat: Pomysł na przyjęcie imieninowe
Od: "turecky " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skład osobowy: babcie, dziadkowie, ciocie, wujkowie i cała reszta rodziny -
ok. 20 osób. Młodzieży i dzieci pomijalnie mało.
Zawsze jest tak, że:
- spotkanie o. 18.00
- najpierw zimne dania rybne: śledzie, ryby w galeratch, rolmopsy, marynaty
- potem zimne dania mięsne: jakieś schaby pieczone, karkówki, boczki, inne
szynki i balerony; tatary i sałatki i inne coś_tam_w_maladze
- potem coś na ciepło: jakieś stroganowy, bogracze
- na koniec kawa, harbata, torty i inne ciasta
- Do widzenia ok. 24.00
I tak jest zawsze kilka, kilkanaście razy do roku :-(

I moja prośba do grupowiczów, bo zbliża się moja kolej organizacji. Co by tu
zmienić? Jak przełamać ten schemat, bo mnie zbrzydł już do cna.
Pora będzie listopadowa, więc grille odpadają niestety.

pozdrawiam turecky i "thank you from the mountain"

1. Data: 2004-10-21 13:37:38

Temat: Re: Pomysł na przyjęcie imieninowe
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cl8dr0$lf8$1@inews.gazeta.pl>,
"turecky " <t...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
>
> I moja prośba do grupowiczów, bo zbliża się moja kolej organizacji. Co by tu
> zmienić? Jak przełamać ten schemat, bo mnie zbrzydł już do cna.

Zapomnij o rodzinie, zaproś uczestników tej grupy. My już się zajmiemy
tym wszystkim z należytym entuzjazmem.

> Pora będzie listopadowa, więc grille odpadają niestety.

Chyba na szczęście?

Władysław

1. Data: 2004-10-21 13:49:39

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl> napisał(a):

> Zapomnij o rodzinie, zaproś uczestników tej grupy. My już się zajmiemy
> tym wszystkim z należytym entuzjazmem.

Ja rozumiem, że grono niewątpliwych smakoszy nie pozwoli aby coś się
zmarnowało ... ;-)

> Chyba na szczęście?

De gustibus... Ja tam grilowanym stekiem marynowanym w zielonym pieprzu nigdy
nie pogardzę.

1. Data: 2004-10-21 14:52:25

Od: "Kaszycha" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

Nie jestem wielką specjalistką od spraw kuchni ale czytając te grupę ciągle
się rozwijam. Nie wiem czy bardzo Ci się przyda to co zaproponuję ale....
Bardzo podobało mi się na pewnej kolacji. Organizował ją kawaler- dla około
10 osób. Wykorzystał tzw. patelenki ( pewnie grupowicze znają wlaściwa
nazwę)- były to małe teflonowe pojemniki, które umieszczało się w stojącym
na stole podgrzewaczu. Można było to podgrzewać w dwojaki sposób- z góry i z
dołu albo tylko z dołu. Na stole było dosłownie wszystkiego po trochu.
Tuńczyk, kiełbasa, szynka, kilka rodzajów żółtego zera, gotowane ziemniaki,
cebula, marchewka, groszek... a także ananas, brzoskwinie. Oczywiście
przyprawy- Tabasco, wino, jogurt. Gospodarz zapowiedział, że każdy z gości
ma okazję przetestować własną wyobraźnię kulinarną i stworzyć własne
kompozycje. Była super zabawa i super jedzenie...
No wiem, że na kolację dla 20 osób to może nie jest idealny pomysł- ale może
się kiedyś przyda?

Pozdrawiam
Kaśka

1. Data: 2004-10-21 15:02:32

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Kaszycha" pyta:

> [...]
> stojącym na stole podgrzewaczu. Można było to podgrzewać w dwojaki
> sposób- z góry i z dołu albo tylko z dołu. Na stole było dosłownie

Raclette :-)

http://www.kulinaria.pl/slownik.asp?lt=R
http://www.comforthouse.com/comfort/raclette.html

Pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-10-21 16:02:59

Od: "Kaszycha" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości

> Raclette :-)

Dziękuję bardzo. Kojarzyło mi się, że na r..... :))

Pozdrawiam
Kaśka

1. Data: 2004-10-21 16:12:26

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

turecky wrote:

> [...]
> - na koniec kawa, harbata, torty i inne ciasta
> - Do widzenia ok. 24.00
> I tak jest zawsze kilka, kilkanaście razy do roku :-(

Wydaje mi sie to wszysko strasznie "proteinowe". Az do fazy "goracej"
zastapilabym kilkoma rodzajami salatek, nadziewanymi warzywami,
grzankami fantazyjnymi...

Ewcia

1. Data: 2004-10-21 16:13:03

Od: "Halszczak" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pora na grilla nie mija nigdy ;)

1. Data: 2004-10-21 16:55:47

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Halszczak wrote:
> Pora na grilla nie mija nigdy ;)

Ano wlasnie, ostatnio gosciom podalam dania z grilla elepstrycznego i
byli zachwyceni: zamarynowane plastry indyka i masa warzyw na talerzach
dookola maszyny (papryka, cukinia, pomidory, pieczarki), kazdy sobie
kladl na ruszt na co mu akurat ochota przyszla i zjedli WSZYSTKO, co sie
rzadko zdarza (no, sernika juz do konca nie wepchneli i dobrze, wiecej
bylo dla mnie ;))

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-24 07:27:25

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik turecky <t...@W...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cl8dr0$lf8$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> Pora będzie listopadowa, więc grille odpadają niestety.
>
> pozdrawiam turecky i "thank you from the mountain"

banal ale zadziwisz...
powyglupiaj sie troche i uderz w strone przyjecia tematycznego...wybierasz
kraj i wedlu niego przygotowywujesz przyjecie...a dotyczyc to ma zarowno
potrwa jak i oprawy - obowiazkowo muzyka....w danym kilmacie...dekoracja -
skromna ale np. kwiatki w barwach flagi...serwetki...

Grecja, Francja....
brzmi dziwnie ale swietna zabawa i zrobisz wrazenie
jesli nie masz to pseudo greckie - francuskie plyty kupisz za male pieniadze
a i tak beda tlem..albo pozycz od znajomych...prawie kazdy cos

pomysl...pomozemy z menu
agataw

przy okazji zupy fasolkowej... mrozenie
prośba