Pora na suszarkę do prania ?

11. Data: 2009-10-20 16:03:13

Temat: Re: Pora na suszarkę do prania ?
Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek.ogorek pisze:

> [...]
> nie chciałem robić dziury w ścianie i wystawiać rury na zewnątrz przy
> samych drzwiach wejściowych do domu, to zdecydowałem się na kondensacyjną.
>
> Wywiewowe są chyba tańsze / mniej skomplikowane (nie ma kondensatora do
> skraplania) czyli pewnie mniejsza szansa, ze się coś popsuje.
>
> A, jeszcze mi się przypomniało, że w mojej suszarce jest możliwość
> odprowadzania wody rurką bezpośrednio do kanalizacji/zlewu a nie tylko
> do zbiorniczka - dzięki temu jest 1 czynność mniej do wykonywania po
> suszeniu (opróżnianie zbiorniczka z wodą).

Warto dodać, że ten kondensat pozostały po
suszeniu, idealnie nadaje się do żelazka
(najlepiej z wytwornicą pary).

AW

12. Data: 2009-10-20 16:59:40

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo wrote:
> mam parę wątpliwości
> 1. czy lepiej kupić pralko-suszarke, czy samą suszarkę?
> mam obecnie pralkę i nie planowałem zmiany, ale moze wyjdzie
> ekonomicznie taniej ?

Jak dla mnie lepiej mieć dwa urządzenia, ale pewnie to dyskusja o
wyższości świąt...

> 2. czy suszarka faktycznie suszy pranie do sucha?
> jak z prasowaniem? da sie to potem wyprasować?

Zależy jak nastawisz. Ja mam taką sprytną suszarkę, co ma czujnik
wilgoci i tylko nastawiam, jak suche pranie chcę mieć. Może być suche
jak wiór, suche, "suche do szafy" (czytaj: lekko wilgotnawe), jest kilka
innych programów, jest też jeden, który w zamyśle producenta ma
przygotować do prasowania.
Choć nie wiem - jak rozwiesisz po wyjęciu z suszarki, to prasować prawie
nie trzeba.

> 3. ile energii potrzeba na cykl suszenia? ile kosztuje miesięcznie
> luksus suszarki ?

Są różne suszarki o różnej efektywności. Są też takie z czujnikiem
wilgoci, a są też tylko z czasomierzem. Miesięcznie to kosztuje zależnie
od tego, jaką masz suszarkę i jak często ją używasz. Chyba nie
oczekujesz, że ktoś tu poda dokładną liczbę?

> 4. o ile większy musi być wkład żeby mokre pranie przełożyć do suszarki ?

Nie rozumiem pytania. Pralka kończy prać, bierzesz wszystko z pralki i
przekładasz do suszarki. Suszarka kończy, przekładasz wszystko do szafy.
Gdzie tu masz jakiś wkład?

> 5. jakiej firmy wybrać suszarkę i czy mogę ją postawić na pralce ?

Nie wiem, czy możesz, ale chyba każdy stawia na, ja też tak mam i
wszystko jest OK. Kup taką firmę, jaką lubisz i z jaką się dobrze czujesz.

--
Grzegorz Janoszka

13. Data: 2009-10-20 17:24:31

Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> Jak dla mnie lepiej mieć dwa urządzenia, ale pewnie to dyskusja o
> wyższości świąt...

Tylko trzeba pamiętać, że i pralka i suszarka ciągną nieźle prądu.
Jeżeli mamy oba urządzenia podłączone do 1 gniazdka / 1 fazy, to raczej
nie da się ich używać równocześnie. U siebie (mam 3 fazy) po prostu do
suszarki zrobiłem gniazdko na innej fazie niż pralka (i innej niż
zmywarka) i mogę bez problemu mieć bezpieczniki 16A i równocześnie
prać/suszyć i zmywać.

J.

14. Data: 2009-10-21 04:12:01

Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanko do tego, czyli wywiewowe jednak lepsze?

Jak przypadkiem masz dom z went mechaniczna i rekuperatorem to wywiewowe są
gorsze no chyba ze "wywiejesz" to w uklad wentylacji przed rekuperatorem
jeszcze - tam jest dużo ciepełka.

Pozdrawiam

Kane

15. Data: 2009-10-25 10:31:56

Od: Jan Kusmierski <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Oct 2009 09:27:15 +0200, Usrobo napisał(a):

Witam

To teraz ja:

> 1. czy lepiej kupić pralko-suszarke, czy samą suszarkę?
> mam obecnie pralkę i nie planowałem zmiany, ale moze wyjdzie
> ekonomicznie taniej ?

Według mnie lepiej mieć 2 urządzenia. W pralko suszarce wielkość bębna jest
wypośrodkowana między pralką a suszarką. W pralce lepszy jest mniejszy
bęben, żeby pranie się rzeczywiście prało, a nie tylko przerzucało z
miejsca na miejsce, w suszarce natomiast im większy bęben a mniej prania
tym mniej zagnieceń. Poza tym jak ktoś już powiedział przy pralko-suszarce
jedno duże pranie dzielisz na dwa suszenia, a tak jedno pranie się pierze a
wcześniejsze już suszy.

> 2. czy suszarka faktycznie suszy pranie do sucha?
> jak z prasowaniem? da sie to potem wyprasować?
Faktycznie suszy do sucha - skarpetki są jak z magla, koszulki (t-shirty)
do szafy, jeansy też super, w sumie chyba tylko jakieś eleganckie koszule
trzeba przeprasować, chociaż to też w zależności od materiału.
Jak już trzeba to prasuje się lepiej, bo od początku masz mniej zagnieceń,
poza tym możesz ustawić, żeby pranie po suszeniu wyszło lekko wilgotne.
Moja suszarka AEG 88840 ma jeszcze naparowywanie, więc jak masz jakieś
pogniecone rzeczy w szafie, czy ciężką zasłonę do prasowania, to wrzucasz,
naparowywujesz i masz bardzo ułatwione prasowanie.

> 3. ile energii potrzeba na cykl suszenia? ile kosztuje miesięcznie
> luksus suszarki ?
Mnie kosztuje brak wojny z żoną kto miał prasować a to jest naprawdę dużo
warte. Nie chodzę na codzień w garniturze i nie muszę mieć wszystkiego "na
kant" Nie prasuje już żadnej swojej rzeczy. Jestem szczęśliwszym
człowiekiem :)
A na poważnie to w instrukcji mam napisane 3,6kWh na cykl na programie
"Bawełna do szafy" czyli najczęściej u mnie używanym po wirowaniu
1400obr./min., wsad 7kg.
Przy tańszej taryfie, to chyba 0,20zł*3,6=0,72zł/pranie minus prąd zjedzony
przez żelazko i mój czas.

> 4. o ile większy musi być wkład żeby mokre pranie przełożyć do suszarki ?
Wkład im mniejszy tym lepiej - mniej zagnieceń i dokładniej wysuszone. Jak
masz czujnik wilgotności, to czas suszenia też się odpowiednio skraca. U
mnie max wsad to 7kg.

> 5. jakiej firmy wybrać suszarkę i czy mogę ją postawić na pralce ?
Jak już pisali przedpisarze, do wyboru do koloru.
Moja mama ma zestaw pralka/suszarka Bosch/Siemens, jak mam AEG/AEG jest OK.
Suszarkę możesz postawić na pralce, ja mam suszarkę na pralce a pomiędzy
nimi specjalny łącznik z którego wysuwa się poręczna półka - pomaga przy
rozładunku suszarki. Łącznik jest przykręcany do blatu pralki po chamsku na
zwykłe wkręty, więc chyba nie ma znaczenia jaka jest pralka, natomiast
nóżki suszarki wchodzą w specjalne uchwyty w tym łączniku na "klik"
Dzięki temu nie ma możliwości, żeby suszarka spadła z pralki, czy chociażby
się przemieściła. Łączna wysokość moich urządzeń 1,73m.
Fajną sprawą jest odpływ skroplonej wody do odpływu a nie opróżnianie
zbiornika, zawsze jedna rzecz z głowy.

Na początku suszyliśmy z żoną wszystko co się dało, ale jednak trafiło się
parę jej rzeczy, które się minimalnie skurczyły i od tej pory staramy się
nie suszyć rzeczy, gdzie na metce jest wyraźnie zabronione suszenie w
suszarce bębnowej.

16. Data: 2009-10-26 10:03:57

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Kusmierski pisze:
> Dnia Tue, 20 Oct 2009 09:27:15 +0200, Usrobo napisał(a):
>
> Witam
>
> To teraz ja:

dzięki

odszukałem suszarkę Hoover VisionHD VHC 791 XT
za 1769zł
kondensacyjna
klasa B
9kg - duzy bęben
czujnik wilgotności
węzyk do zlewu wody
automatyczne schładzanie, czujnik wilgotności, mniej zagnieceń,
oświetlenie bębna, wskaźnik potrzeby oczyszczenia filtra, wskaźnik
potrzeby opróżnienia pojemnika na wodę, wybór czasu suszenia, wybór
stopnia suszenia, zmienny ruch bębna

tylko nie wiem czy moge ją postawić na mojego indesita
wg strony producenta mozna, ale nie wiem czy trzeba dokupić ten łacznik
czy jest w zestawie ?

no i co do marki ?
hoover to amerykanska marka, oni wymyślili odkurzaccz
w polsce Amica tym handluje
zreszta i tak pewnie made in china

2 lata gwarancji

co myślicie?

michal

meble kuchenne Sosnowiec i okolice
szukamy plytek podobnych do....
Maskowanie uszkodzen na oknach z okleina
Czy maly Karcher sie do czegokolwiek nadaje ?
czyszczenie srebra