Poradźcie czym to utrwalić

1. Data: 2008-11-08 15:13:39

Temat: Poradźcie czym to utrwalić
Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieciaki w szkole wykonują wspólny album. Poszczególne części są już
gotowe, brak tylko okładki. Tzn. okładka jest gotowa w części. Pomysł był
taki, żeby zrobić ją z zasuszonych liści, na grubą tekturę są warstwowo
naklejone jesienne liście w ten sposób pokrywają całą powierzchnię kartki.
Tylko teraz należałoby to czymś utrwalić. Chodzi mi o jakiś lakier czy coś
takiego. Ktoś proponował lakier do włosów, ale nie wiem czy to się
sprawdzi. Jeszcze ktoś inny mówił o np. złotej farbie w rozpylaczu.
Takim zwykłym lakierem np. do drewna trochę boję się to pomalować, bo nie
wiem czy malowanie po tej delikatnej powierzchni pędzlem nie spowoduje np.,
że liście zaczną się kruszyć.

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie :)
--
waruga

2. Data: 2008-11-08 15:15:50

Temat: Re: Poradźcie czym to utrwalić
Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:
> [...]
> wiem czy malowanie po tej delikatnej powierzchni pędzlem nie spowoduje np.,

Można spróbować zwykłym lakierem na próbce jakiejś albo lakierem do
decoupage.

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

3. Data: 2008-11-08 15:21:46

Od: Kaska27s <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08-11-2008 o 16:15:50 M&C <c...@c...pl>
napisał(a):

> Można spróbować zwykłym lakierem na próbce jakiejś albo lakierem do
> decoupage.
>
> Marzena

albo poprostu lakierem bezbarwnym w spreju
pozdrawiam kasias

4. Data: 2008-11-08 15:33:34

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Nov 2008 16:21:46 +0100, Kaska27s napisał(a):

> albo poprostu lakierem bezbarwnym w spreju

Przyznaję od razu, że na razie zaliczyłam tylko jeden sklep i pani mi
powiedziała, że nie ma takiego cuda. Skoro jednak to po tym długaśnym
wolnym uderzam na poszukiwania. Zerknę też zaraz w necie. Dzięki wielkie.
--
waruga

5. Data: 2008-11-08 15:34:41

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Nov 2008 16:15:50 +0100, M&C napisał(a):

> Można spróbować zwykłym lakierem na próbce jakiejś albo lakierem do
> decoupage.

Ale to pewnie w sklepach dla plastyków??
--
waruga

6. Data: 2008-11-08 15:42:18

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> Przyznaję od razu, że na razie zaliczyłam tylko jeden sklep i pani mi
> powiedziała, że nie ma takiego cuda. Skoro jednak to po tym długaśnym
> wolnym uderzam na poszukiwania. Zerknę też zaraz w necie. Dzięki wielkie.

Sprawdź w sklepach z farbami albo z częściami samochodowymi.

Marzena

7. Data: 2008-11-08 15:48:48

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Nov 2008 16:42:18 +0100, M&C napisał(a):

> Sprawdź w sklepach z farbami albo z częściami samochodowymi.

Google trochę pomogło :). Ale sprawdzę najpierw w jednej hurtowni
papierniczej czy nie mają fiksatywy, powinna być do tego dobra.

Dzięki wielkie za rady.
--
waruga

8. Data: 2008-11-08 15:56:26

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
kartki.
> Tylko teraz należałoby to czymś utrwalić. Chodzi mi o jakiś lakier

Możesz zatopić w akrylu, jak tipsy, tyle że to dość kosztowna impreza.

9. Data: 2008-11-08 16:05:01

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Nov 2008 16:56:26 +0100, lemonka napisał(a):

> Możesz zatopić w akrylu, jak tipsy, tyle że to dość kosztowna impreza.

Oj, to chyba nie warto. Koszty też mają znaczenie ;). Zachciało nam się
okładki z liści ;)
--
waruga

10. Data: 2008-11-08 16:26:02

Od: "MonikaGer" <m_biermann@(nospam)gmx.de> szukaj wiadomości tego autora

Mala sugestia: zanim te liscie naklejisz, wyprasuj je. Liscie po czasie
schna i zwijaja sie a takie wyprasowane nie (robilam tak z liscmi na gazetki
szkolne)

Monika

kwiatki szydelkowe
ładny sweterek