Porzeczka złocista - pytanie

1. Data: 2003-11-08 13:46:54

Temat: Porzeczka złocista - pytanie
Od: "Przemnix" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow

Znajomy jakis czas temu kupil mi w prezncie kilka krzewow porzeczki
zlocistej (nie bialej). Mam pytanie odnosnie tej odmiany (moze glupie ale
ktos kiedys powiedzial ze nie ma glupich pytan) czy jest to odmiana ozdobna
czy owocujaca.

Dzieki za wszelkie info

2. Data: 2003-11-08 15:35:47

Temat: Re: Porzeczka złocista - pytanie
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemnix" napisał > Znajomy jakis czas temu kupil mi w prezncie
> [...]
> zlocistej (nie bialej). Mam pytanie odnosnie tej odmiany (moze glupie ale
> ktos kiedys powiedzial ze nie ma glupich pytan) czy jest to odmiana

Ribes aureum Pursh. - porzeczka złota (nie złocista) - krzew ozdobny
Możesz poczytać odrobinę tutaj
http://www.apotrzebowski.neo.pl/opisy/lisciaste/lisc
iaste3.htm
Ja mam od roku tylko porzeczkę krwistą Ribes sanguineum Pursh, więc nie
podzielę sie doświadczeniami
Pozdr. Jurek

3. Data: 2003-11-08 15:50:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przemnix" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> zlocistej (nie bialej). Mam pytanie odnosnie tej odmiany (moze glupie ale
> ktos kiedys powiedzial ze nie ma glupich pytan) czy jest to odmiana

Był kiedyś na temat porzeczki artykuł w Działkowcu (6/96). Podeprę się
tymże. Porzeczki są białe, czerwone, czarne - o tych wiemy. Są również
zielonoowocowe (pochądzące od czarnych) - odmiany np. 'Vertti' i
'Zielonopłodnaja'. Również porzeczki kolorowe o innych barwach owoców, jak
np. 'Witte Parel' (białożółte), 'Holenderska Różowa' (różowa), 'Rosa Sport'
(kremowołososiowe). Porzeczka złota - Ribes aureum - oczywiście jest
najppowszechniej wykorzystywana jako podkładka pod pienne formy agrestu i
porzeczek, często odbija przy takim drzewku od korzenia i można ją sobie
rozmnożyć. Ale - "owoce są jadalne, czarne, błyszczce, zebrane w
rzadkiegrona. Ostatnio hodowcy uzyskali odmiany wielkoowocowe o smacznych
owocach" - autor przytacza odmianę 'Giant Missouri'.
Reasumując - prawdopodobnie masz porzeczkę złotą, ozdobną, ale owoce można
zjeść. Czy jest to odmiana wielkoowocowa, trochę wątpię, nie widziałam jej
jeszcze w handlu. Okaże się, gdy Twoje krzaczki zaowocują.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-11-08 15:56:36

Od: ela <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

OZDOBNA.
E.

5. Data: 2003-11-08 23:38:01

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Przemnix napisał(a) w wiadomości: ...
>Znajomy jakis czas temu kupil mi w prezncie kilka krzewow porzeczki
>zlocistej (nie bialej).

Warto miec porzeczke zlota dla jej pachnacych kwiatow.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2003-11-09 20:48:34

Temat: Odp: Porzeczka złocista - pytanie
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bok0iu$k9c$...@n...news.tpi.pl...

> Warto miec porzeczke zlota dla jej pachnacych kwiatow.

Eeee tam.....
Jesli juz komus zalezy na zapachu sa krzewy intensywniej pachnace i
ladniejsze....

Elfir

7. Data: 2003-11-09 23:20:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Eeee tam.....
> Jesli juz komus zalezy na zapachu sa krzewy intensywniej pachnace i
> ladniejsze....
:))))
propagujesz Wacpanna monokulture
a dla mnie najpiekniejsza w zyciu jest roznodnosc
w ludziach ich pogladow
charakterow
a w roslinkach ksztaltow
form
kolorow
zapachow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

8. Data: 2003-11-10 01:56:19

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> a dla mnie najpiekniejsza w zyciu jest roznodnosc
> w ludziach ich pogladow
> charakterow
> a w roslinkach ksztaltow
> form
> kolorow
> zapachow

A co z roznorodnoscia ksztaltow, form, kolorow i zapachow
ludzi?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2003-11-10 08:34:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> A co z roznorodnoscia ksztaltow, form, kolorow i zapachow
> ludzi?
:)
tak jak nie szata zdobi czlowieka
tak nie jego ksztalt
forma
kolor czy zapach jest dla mnie wazny w czlowieku
:)

10. Data: 2003-11-10 13:02:14

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak nie jego ksztalt
> forma
> kolor czy zapach jest dla mnie wazny w czlowieku

Tylko kasiora ???:-(

Pozdrawia boletus

pozostało 56 dni!!
Jodła Koreańska z nasion
szałwia omączona
Re: Sztuczna roslinnosc afrykanska - szukam
Sztuczna roslinnosc afrykanska - szukam