Pościel wełniana-czy warto kupic?

1. Data: 2007-04-17 20:51:31

Temat: Pościel wełniana-czy warto kupic?
Od: "Odi" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moją matulę jakaś znajoma zaciągnęła ostatnio na pokaz pościeli wełnianej (o
ile dobrze pamietam organizowała to firma Wanel). Mamie oczywiście pokaz się
podobał...jak to zwykle tego typu pokazy. Wszystko super, cacy itd. Powiem
więcej, matula namyśliła sobie, żeby takową pościel zakupić ale że jest
kobietą oszczędną i nie podejmuje decyzji pochopnie postanowiła zasięgnąć
języka (czyt. poprosić syna, żeby poszukał informacji i opinii w zasobach
sieci).

I tu pojawia się moje pytanie: czy warto wydać ca. 2500PLN na komplet
pościeli wełnianej?
Może pytanie źle postawione...zatem, kilka pytań pomocniczych:

-czy ktoś z Państwa ma doświadczenie/posiada/spał w pościeli wełnianej?
-czy rzeczywiście tak dobrze wpływa na samopoczucie, pozwala lepiej (niż
inne rodzaje pościeli) wypocząć, nie zbiera kurzu (coś mi tu nie pasuje...).
-czy lepiej zapewnia komfort cieplny podczas snu a co za tym idzie poprawia
krążenie i zapobiega reumatyzmowi?

Ja osobiście nie mam doświadczenia bo do tej pory dane mi było sypiac tylko
"w puchu" czy też innej "watolinie".

Proszę o sugestie/opinie na temat pościeli wełnianej firmy Wanel jak również
ogólnie.

Dziękuję i pozdrawam,
Odi

PS. Matula ma w planach zakup pościeli Wanel z kolekcji "Prełowa"

2. Data: 2007-04-18 00:57:13

Temat: Re: Pościel wełniana-czy warto kupic?
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wełna kojarzy mi się z czymś lekko gryzącym, ubijającym się- chyba ze ma
mnóstwo chemmi-ale wtedy to mało naturalne. no i ja lubię od czasu do czasu
prać pościel, albo w pralce ,albo pierzynki do przeczyszczenia. Osobiscie
nie chciałabym takiej pościeli IMHO

3. Data: 2007-04-18 09:32:36

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam na takim pokazie i tam zalecano, zeby w takiej pościeli spać nago i
broń boże nigdy jej nie prać. Fuj, fuj, fuj

4. Data: 2007-04-18 16:49:47

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tu pojawia się moje pytanie: czy warto wydać ca. 2500PLN na komplet
> pościeli wełnianej?

> -czy ktoś z Państwa ma doświadczenie/posiada/spał w pościeli wełnianej?

Tak -ja!
> -czy rzeczywiście tak dobrze wpływa na samopoczucie, pozwala lepiej (niż
> inne rodzaje pościeli) wypocząć, nie zbiera kurzu (coś mi tu nie
> pasuje...).

Różnicy nie widzę :-) poza tym, że wełniana jest cieplejsza (ale ja nie śpię
pod nią nago, tylko mam ją w poszewce) .
> -czy lepiej zapewnia komfort cieplny podczas snu a co za tym idzie
> poprawia krążenie i zapobiega reumatyzmowi?

Nie wydaje mi się , ale fachowcem nie jestem.

Moja bratowa ma pościel z pokazu (po promocji ;-) 2500 zł), ja ze sklepu z
pościelą za 330 zł (kołdra, poduszka, podklad, jasiek) - różnicy nie widzę
żadnej, poza tym, że moja jest niepowycierana, a pościel bratowej ma
przetarcia (kłaczki wylatują, wystarczy popatrzeć, jak jest tkana).

D.

5. Data: 2007-04-19 15:17:26

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Odi" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> -czy lepiej zapewnia komfort cieplny podczas snu a co za tym idzie
> poprawia krążenie i zapobiega reumatyzmowi?

Uwazam, ze to zbedny wydatek. IMO nigdy nic bym nie kupila na takich
pokazach. Wiadomo, ze wystawcom chodzi glownie o pieniadze (i to nie male!)
i kazdy kit potencjalnemu klientowi wkreca. Lepiej omijac szrokim lukiem
wszelkie pokazy, a ulotki bez czytania wyrzucac, co by sie nie skusic na
ichny, np. "obiad" ;P .

Reasumujac, jestem w posiadaniu kolder welnianych i jaskow, notabene
zakupione w stacjonarnym sklepie. Przyznam sie bez bicia, ze po raz drugi
juz bym nie kupila, chociazby ze wzgledu na pylenie - kurzy sie z tego
niemilosiernie. Cieple to to jest i owszem, ale i tak w poszwach sa
pochowane, bo jednak milej w poscieli sie spi. No i posciel zawsze mozna
wyprac, a te koldry troche trudniej, chociazby na swoja wielkosc. Pralam je
oczywiscie jeszcze, gdy bylam posiadaczka pralki babelkowej Daewoo, bo mial
ogromniasty beben, w chlodnej wodzie z dodatkiem plynu Dryten (nie moge go
teraz nigdzie dostac, a otrzymalam go z pralka) do prania tzw. suchego.

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

6. Data: 2007-04-22 19:24:41

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam kołdry wełniane z firmy "Moker" z Czańca
http://www.moker.com.pl/oferta.htm#koldry
Kupiliśmy je głównie ze względu ma to, że cała rodzina ma alergie. Cena za 1
kołdrę 80 zł, więc kupując 2 kołdry zostanie jeszcze pieniążków na jakieś 75
poduszek ;-).
Jedyny mankament to zapach nowej kołdry - czuć nieco baranem i trzeba było
kilka razy wystawiać na balkon do wietrzenia. Po miesiącu zapach znikł i śpi
się super.
Jacek

7. Data: 2007-04-24 02:48:45

Od: "p47" <p...@l...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
75
> poduszek ;-).
> Jedyny mankament to zapach nowej kołdry - czuć nieco baranem

To i dobrze, bo prawdziwy mężczyzna powinien nieco zalatywac capem:-)

8. Data: 2007-04-24 19:34:44

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jasne ;-)
ale spać z capem (choćby pod postacią wsadu do kołdry) to już podpadające
jest
Jacek

9. Data: 2007-04-25 18:30:22

Od: robi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno jest zdrowsza, nie ma w niej roztoczy. Nie kupować pościeli z
prezentacji, to oszustwo, lepiej poszukać sklepu, do 2000 można mieć
dobry komplet i to lepszej gęstości wełny, także z owcy australijskiej.
Trochę szperałem w tym celu w internecie i bywałem na takich pokazach,
tam chodzi aby szybko sprzedać za duże pieniądze i jeszcze uwikłać
klienta w lombardowy kredyt. Nawet jeżeli pokaz jest w luksusowym
hotelu, nie zmienia to faktu, że taką formę sprzedaży prowadzą
zorganizowani oszuści.

10. Data: 2012-08-16 03:50:05

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 17 kwietnia 2007 22:51:31 UTC+2 użytkownik Odi napisał:
> [...]
>
> Dziękuję i pozdrawam,
> Odi
>
> PS. Matula ma w planach zakup pościeli Wanel z kolekcji "Prełowa"

sama też zastanawiam się, czy zmienić idealną kołdrę puchową, pod którą jest mi
ciepło w zimie, a latem w upały nie muszę się odkrywać, bo nie przegrzewa, na
zachwalaną wełnianą, z merynosa lub wielbłąda... od użytkowników kołder puchowych nie
słyszałam złego słowa o tych kołdrach, zaś o kołdrach wełnianych słyszałam różne,
skrajne opinie, dlatego ciągle się waham. z tym tylko, że nigdy bym nie rozważała
zakupu kołdry przepłaconej na pokazach - te same kołdry można kupić 3-4 razy taniej,
i na dodatek jeszcze można mieć wybór co do wzoru, koloru, składu (wielbłąd czy lama,
merynos europejski czy australijski, pikowana biała, czy wzorzysta, itp). wierzcie,
te same kołdry co na pokazach kosztują o wiele taniej, bo nie płaci się
"przekonywaczom" za ich czas poświęcony na dojazd, hotele i szkolenia. a oto dowód
http://www.tekstylia.abc24.pl/default.asp?kat=48398

Co na rozstępy?
Zapalenie ścięgna kolanowego
żółtaczka - szpital
Nadczynność tarczycy + propanolol + tran z węgorza