RU-486

11. Data: 2001-08-06 18:18:17

Temat: Re: RU-486
Od: Dariusz Dobosz <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl wrote:

> Efekt jest inny. Przy postinorze nie dochodzi do zagniezdzenia sie
> zaplodnionego jajeczka. Przy RU-486 dochodzi do poronienia.

Ale Ty znów o mechaniźmie działania...

--
Dariusz Dobosz mailto:d...@p...fm
_______

12. Data: 2001-08-19 08:57:29

Od: "tpi" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

_______
> http://www.dobex.w.pl http://www.dobex-med.w.pl

Akurat podobny. To tak jak podobnie dziala depilator i gilotyna

13. Data: 2001-08-19 09:00:54

Od: "tpi" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Kozak" <b...@p...com> napisał w wiadomości

> a jak na prawde jest z dostaniem takiego leku, ktory
> oficjalnie nie jest dostepny w Polsce, czy leki tego rodzaju mozna
> bez wiekszych problemow zalatwic/ sprowadzic
>
> czy to ze jest niedostepny oznacza ze posiadanie jest karalne podobnie jak
> narkotyki?
>
> z drugiej strony wydaje mi sie ze skoro tak wielu ginekologow usuwa ciaze
> to chyba wiekszosc z nich ma ten lek w swoim arsenale ?
>
> Tomek

To nie jest narkotyk ale (bodajze) Prostaglandyny.
Co do usuwania ciązy to nawet gdyby lek byl dostepny na rynku to nie
odwazylbym sie go nikomu dac i nie skontrolowac pozniej jamy macicy po
poronieniu. Resztki przeciez zostana i spowoduja na mur beton zakazenie!!!.
Proponuje sie raczej kierowac wiedza lekarza.

14. Data: 2001-08-19 14:06:34

Temat: Postinor sprostowanie !!!!!!!!!
Od: "Piotrek" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie prostaglandyny, ale lewonogestrel. Jest to steroidowy związek z grupy
progestagenów, czyli hormonów płciowych. I jest to środek zapobiegający
zagnieżdżeniu się "trofoblastu w endometrium", czyli zapłodnionego jajeczka w
macicy.
Nawiasem mówiąc prostaglandyny są przez niektórych traktowane jako hormony, a ściślej
jako cytokiny, czyli związki hormonopodobne, lokalnie regulujące funkcje różnych
komórek np. powodując skurcz lub rozkurcz naczyń.
Pozdrawiam. Domin

15. Data: 2001-08-19 17:43:36

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TPI wrote :

> [...]
> poronieniu. Resztki przeciez zostana i spowoduja na mur beton zakazenie!!!.
> Proponuje sie raczej kierowac wiedza lekarza.

Co slowo to bledna wiadomosc.
RU-486 jest anty-hormonem (antyprogesteronem). Podanie go powoduje, ze
progesteron ( hormon miedzy innymi utrzymujace ciaze przy "zyciu" ) przestaje
dzialac. I ciaza obumiera.

Do wydalenia wszakze produktow ciazy sluzy drugi srodek, podawanmy w
paredzisiat godzin po RU-486 . Jest to inhibitor prostaglandyny o nazwie
cytotec (nazwa firmowa).

Pod jego wplywem dochodzi do skurczow macicy i wydalenia produktow ciazy.

Koniecznosc wykonania chirurgicznej kontroli jamy macicy , w ten sposob, jest
wzglednie rzadka, choc i to jest czasami konieczne.

Ale w ogromnej wiekszosci przerwanie ciazy ogranicza sie do zazycia 5 tabletek,
jednej - RU 486 i czterech cytotecu.

RU-486 znany jest na swiecie ponad 15 lat i stad wiedza na ten temat jest
bardzo obfita i mozna powiedziac, znajomosc tej techniki jest doskonala. Nie w
Polsce.

Inna metoda przerwania ciazy (niechirurgiczna) jest podanie methotrexatu. Tak
postapuje sie z reguly, gdy ciaza jest poza macica, jest wzglednie mala i chce
sie uniknac interwencji chirurgicznej.

Oczywiscie MTX jest uzywany nie tylko w tych przypadkach.

Pozdrawiam

dradam

PS. Radze byc bardzo, ale to bardzo ostroznym z wiadomosciami na tej grupie nie
przekazywanymi przez lekarzy/farmaceutow . Jak widac agencja "jedna pani
powiedziala" znakomicie generuje falszywe wiadomosci.

16. Data: 2001-08-19 20:19:18

Temat: Re: Postinor sprostowanie !!!!!!!!!
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Domin napisal :

> [...]
ściślej jako cytokiny, czyli związki hormonopodobne, lokalnie regulujące
funkcje różnych komórek np. powodując skurcz lub rozkurcz naczyń.

No Ok, mniej wiecej sie mozna zgodzic. Ale co to wszystko ma wspolnego z lekiem
produkcji wegierskiej, znanym w Polsce od ponad 20 lat, o nazwie POSTINOR ?

Pozdrawiam

dradam

17. Data: 2001-08-19 20:45:54

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy mozna, ewentualnie jak kupic ten specyfik
> [...]

A moze by tak potencjalny Tata zastanawial sie raczej przed niz po? Teraz to
lepiej do roboty Panie Tata, dziecko wymaga sporych nakladow finansowych.
szkrab

pytanie
problem z potencją
czy ktos ma sposob na brodawki