Poszukuję osób niewidomych i słabowidzących

1. Data: 2006-02-27 06:07:32

Temat: Poszukuję osób niewidomych i słabowidzących
Od: de_vill <d...@...poczta.dot.onet.dot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Chciałbym nawiązać kontakt z osobami niweidomymi i słabowidzącymi.
Zajmuję się tworzeniem stron internetowych i ciekawi mnie opinia takich
osób, co mogę zrobić, aby strony były bardziej dostępne. Trochę teorii
już poznałem, jednak chciałbym poznać opinie zainteresowanych, co wam
najbardziej przeszkadza w przeglądaniu stron, co na stronach lubicie
najbardziej.

de_vill

2. Data: 2006-02-27 11:03:51

Temat: Re: Poszukuję osób niewidomych i słabowidzących
Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

de_vill wrote:
> [...]
> zainteresowanych, co wam najbardziej przeszkadza w przeglądaniu
> stron, co na stronach lubicie najbardziej.

Poszlo na priv. Choc strasznie masz zrobiony mail, nie wiadomo do
konca co wywalic, wywalilem kropki (dot) zostawilem czysty twoj nick
z domena poczta.onet.pl. Warto stosowac prostsze procedury
antyspamowe, ogolnie przyjete.

TanSid

3. Data: 2006-02-28 13:14:40

Od: "mls" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszlo na priv. [...]

Czy też mógłbym o takie "wytyczne" poprosić? :)

p, m.

4. Data: 2006-02-28 15:35:28

Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

mls wrote:
> Czy też mógłbym o takie "wytyczne" poprosić? :)

"Wytyczne" poszly na podstawie zaprezentowanych stron.
Moge przeslac ten tekst, ale on odnosil sie do danych stron, choc tez
jest kilka rad ogolnych, sugesti ogolenych.
Oczywiscie nie mozna brac tylko moje sugestie, sa one jednostkowe, a
sposobow spostrzegania przez osoby slabowidzace jest tyle ile takich
osob.

TanSid

5. Data: 2006-02-28 15:56:29

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-02-28 16:35,, TanSid napisał(a):

> "Wytyczne" poszly na podstawie zaprezentowanych stron.
> Moge przeslac ten tekst, ale on odnosil sie do danych stron, choc tez

Nie jestem webmasterem ale wydaje mi się że istnieją takie standardy
dla stron dla osób niepełnosprawnych głównie niewidomych :)Coś jak
standard W3C w kwestii standardowych stron. proponuje poszukać w goglu
--
Piotr
Red Butler-czyli definicja mężczyzny ;-)- trochę drań ale za to jaki

6. Data: 2006-02-28 16:42:37

Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr M :) wrote:
> Nie jestem webmasterem ale wydaje mi się że istnieją takie
> standardy
> dla stron dla osób niepełnosprawnych głównie niewidomych :)

Wytyczne, wytycznymi, a rzeczywistosc rzadzi sie swoimi prawami.
Widzialem co prawda chyba tylko 2-3 strony typowo robione pod katem
dla niewidomych i niedowidzacych. Powiem szczerze, niech je diabli
wezma, juz wole totalnie strone nie przygotowana i wlasnymi metodami
ja dostosowac do odczytu.
Najwazniejsze dla mnie to, aby czcionka byla troche wieksza od maczka
;) i jeszcze istotniejsze, aby strona bez utraty spojnosci dala sie
powiekszyc np.: za pomoca przegladarki opera do minimum 140%.
Zapomnialbym, kontrast tekst/tlo. Nie ma nic gorszego jak tekst
maczkiem i malo kontratowe tlo/tekst. Chociaz jak wspomnialem kazdy z
slabym wzrokiem ma swoje metody wypracowane, aby wszystko szlo
odczytac. jesli cos jest malo kontrastowe, poprostu zaznaczam dany
tenst, dzieki temu uzyskuje "podswietlenie" moge tez skopiowac do
schowka i odczytac w syntazatorze itp. itd. Poza tym moj system jest
odpowiednio dostosowany.
Oczywiscie osoby calkowicie niewidome musza miec strone w systemie
udzwiekowionym, a to juz zupelnie inaczej robi sie taka strone, sa
odpowiednie przegladarki do tego.

TanSid

ZUS
Wolontariat
Co sadzicie o Warsztatach Terapii Zajeciowej
odp. w sprawie osobistego asystenta
kampanie spoleczne w TV