Potrafię strzelić ze wszystkich kręgów kręgosłupa - czy to szkodliwe?

1. Data: 2005-07-26 21:06:21

Temat: Potrafię strzelić ze wszystkich kręgów kręgosłupa - czy to szkodliwe?
Od: "Marian" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Opieram ręce na udach i odpycham - w ten sposób po kolei strzela mi 12 kręgów.
To coś jak strzelanie z kostek u palców.

Czy to szkodliwe?

--
Marian

2. Data: 2005-07-26 21:08:11

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście nie 12, ale 33-34 (z tym, że nie wiem ile dokładnie - wydaje się że
"wszystkie")

3. Data: 2005-07-27 11:06:09

Od: "anna" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
U części osób jest to zjawisko normalne nie wymagające żadnej ingerencji ze
strony lekarza. Zależnie jednak czy wystepuje przy tym ból i czy jest to dla
Pana dyskomfort należało by rozważyc możliwość wizyty u ortopedy (należy
wczesniej sie zgłosic do lekarza rozdzinnego po skierowanie:) ).
Owe trzaski mogą mieć zródło np. w rozpoczynających sie zmianach
zwyrodnieniowych
Może one jednak również świadczyć o wiotkości Pana aparatu więzadłowego
kręgosłupa, lub o stanie zapalnym stawów kręgosłupa.

4. Data: 2005-07-27 11:06:24

Od: "anna" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

5. Data: 2005-07-27 16:42:19

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 20 lat i parę lat temu też lubiłem się w ten sposób zabawiać, zwłaszcza
rano, zaraz po obudzeniu-przed wstaniem z łóżka obowiązkowo obracałem się w
taki sposób, żeby kręgi sobie "postrzelały". Traktowałem to jak fajną zabawę,
niemal rytuał-coś jak poranne przeciąganie się. Nigdy nic mi się od tego nie
stało (przynajmniej do dziś nie mam żadnych problemów z kręgosłupem), więc
chyba nie jest to szczególnie niebezpieczne, ale z drugiej strony któregoś dnia
pomyślałem sobie, że skoro opisanej gimnastyce towarzyszą takie efekty
dźwiękowe, to coś tam jednak w kręgosłupie się o coś ociera i któregoś dnia
mogę mieć pecha-coś mi tak nieszczęśliwie przeskoczy, że wypadnie mi dysk albo
nawet mnie sparaliżuje. Postanowiłem więc zaniechać tych praktyk-obecnie od
czasu do czasu też sobie "strzelam", ale już nie z taką częstotliwością jak
dawniej. Do tej samej kategorii zabaw należy chyba "strzelanie" karkiem.

6. Data: 2005-07-28 08:41:44

Od: margines <margines(spamik)@kask.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:

> [...]
> czasu też sobie "strzelam", ale już nie z taką częstotliwością jak
> dawniej. Do tej samej kategorii zabaw należy chyba "strzelanie" karkiem.

Najgorsze jest to że strzelanie jest jak narkotyk - uzależnia. Wiele razy
mówiłem - już więcej nie będę. Ale nie wychodzi, po paru dniach przerwy nie
wytrzymuję - musze strzelić z karku, z palców czy z kolana. Z kręgosłupa
nie udało mi się strzelić jeszcze - będę musiał potrenować. Strzał z
kręgosłupa lędźwiowego to dopiero cos! - od dziś zaczynam trening - może
się uda :))

Pozdrawiam
margines

Onkologia kliniczna - specjalizacja