Potrzebuję cienia - co szybko wyrasta?

61. Data: 2004-05-03 12:42:24

Temat: Re: Potrzebuję cienia - co szybko wyrasta?
Od: "Gosia" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czereśnię polecam, jest to jedno z moich ulubionych drzew owocowych,
> nawet nie ze wzgędu na smak owoców, ale na brak problemów z tzw spadami.
> Zupełnie bezobsługowe drzewo.
> No i ślicznie kwitnie właśnie:-)))

A jaką odmianę polecasz?
Zastanawiam się nad:
Burlat
Van
Vega
Wszystkie trzy podobno silnie rosną, mają duże i mało podatne na pękanie
owoce.
Ale to tylko teoria - masz może jakąś sprawdzoną w praktyce odmianę?

Pozdrawiam
Gosia

62. Data: 2004-05-03 14:37:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to tylko teoria - masz może jakąś sprawdzoną w praktyce odmianę?
>
> Pozdrawiam
> Gosia

Mam. 'Hedelfińska' - odm. późna, silnie rośnie,
owocuje obficie i regularnie, owoce duże,
ciemnoczerwone.

Pozdrawia z imprezy boletus

63. Data: 2004-05-03 15:24:32

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia napisał:

> Wszystkie trzy podobno silnie rosną, mają duże i mało podatne na pękanie
> owoce.
> Ale to tylko teoria - masz może jakąś sprawdzoną w praktyce odmianę?

Niestety Gosi odmiany nie mogę Ci polecić - moja czereśnia jest wiekowa,
na pewno starsza niż ja:-)Babcia mówiłą na nią lipcówka:-)
Obficie owocuje (mniam, mniam) w lipcu, owocki są żólto czerwone, duże,
soczyste. Nie przyuważyłam też by były robaczywe:-)
Z dzieciństwa pamietam kilka drzew czereśni, niestety została już ta jedna.

Pozdrawiam
Marta

64. Data: 2004-05-03 16:41:23

Od: "Gosia" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam. 'Hedelfińska'

Obejrzałam - będzie niezła.
Tylko muszę w szkółce zapytać, czy jest samo- czy obcopylna.

Pozdrawiam czereśniowo

Gosia

65. Data: 2004-05-03 18:40:04

Od: Jakublad <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli się ją dobrze przycina, szybko rośnie wierzba. I daje dużo cienia.

Zapraszam na www.arsen.pl/forum - forum budowlane i ogrodnicze.

--
Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

66. Data: 2004-05-03 21:09:24

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@g...katowice.pl> writes:

> Klon tatarski jeszcze. Też szybko rośnie i mało kłopotliwy.

Zostały Ci jeszcze jakieś siewki? Kiedyś wzgardziłem, ale teraz
chętnie zagospodarowałbym...

Pozdrawiam uniżenie,
Grzesiek
--
Gdy turystę Celniczka z Warszawy
Zwymyślała: ,,Ży bojad parszawy!''

67. Data: 2004-05-03 21:11:12

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> writes:

> W takim razie i klon Ginnala. Moim zdaniem nie rosnie on bardzo
> szybko. Moze nie widzialem jeszcze jego maksymalnych mozliwosci.

Przecież to to samo :-). Przynajmniej jeśli chodzi o to, co można
kupić w sklepach. A. ginnala == syn. A. tataricum ssp. ginnala.

U mnie ma przyrosty ok. 30 cm.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien marynarz z Coquetten
Miał dupę z wytatułowanym bukietem.

68. Data: 2004-05-03 21:15:46

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia" <z...@g...pl> writes:

> Posadzę klon palmowy - bardzo mi się podoba, tylko nie wiem, czy ma
> duże przyrosty.

Zależnie od odmiany, ale można przyjąć, że w młodym stadium nawet do
50 cm rocznie. Później trochę mniej, koło 20 cm. Problem w tym, że
palmowe są dość kapryśne i same potrzebują cienia, by dobrze rosnąć.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien młodzieniec w Neapolu
Jesienią zasiał narząd w polu.

69. Data: 2004-05-03 21:17:12

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Oreszczuk" <o...@g...pl> writes:

> Dla siebie posadź srebrzystego,

Ładne są, ale zbyt mało zagęszczone, by dawać dużo cienia.

> jesionolistnego lub zwyczajnego.

Te dwa jak najbardziej, rosną szybko i gęsto.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien w portowym barze mixer
Wymawiał stale zamiast ,,x'' -- ,,r''.

70. Data: 2004-05-03 21:19:39

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> writes:

[o czereśni]
> Z dzieciństwa pamietam kilka drzew czereśni, niestety została już ta
> jedna.

Marta, masz czas, by się pobawić? Spróbowałabyś ukorzenić mi tą
czereśnię? :-).

G.
--
Pewien starzec z przedmieścia Bostonu