Pożywka dla nielubiacych mediów.

1. Data: 2009-09-30 13:03:00

Temat: Pożywka dla nielubiacych mediów.
Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swojego czasu dzięki mediom głośno było o sprawie pewnego piekarza na
którego zawziął się urząd skarbowy, za to że ten oddawał nadwyżki pieczywa
za darmo - czy coś w ten deseń. Gdzieś trafiłem na link który opisuje sprawę
od drugiej strony.

http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=7&id=64609&d
zial=618

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

2. Data: 2009-09-30 19:52:56

Temat: Re: Pożywka dla nielubiacych mediów.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Sep 2009 15:03:00 +0200, Przemysław Dębski napisał(a):

> [...]
> za darmo - czy coś w ten deseń. Gdzieś trafiłem na link który opisuje sprawę

"Kontrolerzy skarbowi uznali za wątpliwe wyjaśnienia pana Waldemara
Gronowskiego dotyczące poważnych braków w ewidencji obrotu pieczywem, które
miały związek z zaniżeniem należnych podatków. Wyjaśnienia te nie zostały
należycie udokumentowane, a zdecydowana większość podmiotów wskazanych jako
beneficjenci nie potwierdziła darowizn. Te, które oświadczyły że je
otrzymały, nie potrafiły określić ich ilości. Akceptacja takiej praktyki
oznaczałaby zachętę do praktycznie nieograniczonego unikania opodatkowania
w obrocie pieczywem i byłaby krzywdząca dla licznych producentów
prowadzących działalność charytatywną zgodnie z prawem. W rezultacie, kwota
należnego podatku VAT od oszacowanej przez kontrolę skarbową wielkości
darowizn przekazanych przez pana Waldemara Gronowskiego stanowi jedynie 6%
kwoty ustalonej do wpłaty z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego.
Pozostałe 94% to zobowiązanie wynikające z tytułu niezaewidencjonowanej
sprzedaży."

No ale ktoś myślący o tej "drugiej stronie" nie wiedział? Musi ktos
tłumaczyc?

--

Ikselka.

"Don't look at me..."