Prace dyplomowe

1. Data: 2001-01-12 20:21:02

Temat: Re: Prace dyplomowe
Od: "Kwirion" <kwirion/no-spam/@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
"Dorrit" <z...@c...com.pl> wrote...

[...]
> Nie myl Diano ekonomisty z kowmiwojażerem. Ten pierwszy ma mieć
>orientację w
> procesach gospodarczych, stopach procentowych, konstrukcjach formalnych
> działalności gospodarczej itp. a nie we wtrynianiu klientom
niechcianego
> towaru, manipulowaniu ludźmi i brylowaniu w towarzystwie, do czego
>zresztą
> żadna znajomość akademickiej psychologii nie jest potrzebna.

Oj, nie tak...
Na wydziałach ekonomii istnieją kierunki zarządzania i marketingu, a tam
szczypta psychologii jest nieodzowna.
AFAIK podjęto już próby wykorzystania teorii memetyki w sztuce
marketingu.
Teoria 'radykalnej restrukturyzacji procesów gospodarczych'
/Reengineering/ lekko się zachwiała, gdyż nie wszędzie i nie do końca
uwzględniono aspekt ludzki.
Powstają już zalążki dziedziny nauki zwanej: "Behavioral Finance".
http://perso.wanadoo.fr/pgreenfinch/behavioral-finan
ce.htm

Na zajęciach z mikroekonomii miałem o teorii homo oeconomicus - zasadzie
dokonywania "racjonalnych" wyborów. Niektóre fragmenty wypisz, wymaluj
pasowały do socjobiologii. :-)

Czytałem też ostatnio esej jakiegoś ekonomisty odnośnie eugeniki.

I jeszcze o mieszaniu się London School of Economics do psychologii:
http://www.edge.org/documents/archive/edge73.html .

Ufff... wystarczy? ;-P

> Natomiast w sensie moralnym kupowanie prac seminaryjnych osobiście mnie
nie
> gorszy. Również psychologia zawiera pewien balast wiedzy, który w pracy
> zawodowej jest całkowicie zbędny lub niezgodny z czyimiś
> zainteresowaniami.

Tja, też tak myślałem na moim wydziale ekonomii skanując materiały na
jakieś referaty, bo po co - jestem przeca na kierunku Informatyka, a
teraz trzeba nadrabiać... ciekawe tylko kiedy. ;-/

pozdrawiam serdecznie
Piotr

1. Data: 2001-01-12 21:03:20

Od: "Coenve" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tja, też tak myślałem na moim wydziale ekonomii skanując materiały na
> jakieś referaty, bo po co - jestem przeca na kierunku Informatyka, a
> teraz trzeba nadrabiać... ciekawe tylko kiedy. ;-/

Żal doskonały? ;-)

1. Data: 2001-01-13 15:46:44

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Diana" <a...@a...net> napisał w wiadomości
> Użytkownik Dorrit <z...@c...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:93nkdo$686$...@n...tpi.pl...
>

> Nie zmienia to faktu, ze uczelnie ekonomiczne oferuja kierunki typu
> "zarzadzanie i marketing", gdzie uczy sie studentow niczego innego, jak
> wlasnie "wtryniania towaru i manipulowania ludzmi".

> Totez napisalam w dalszej czesci, co wycielas, wiec pozwole sobie
> przypomniec, ze "predzej czy pozniej bedzie musial wypracowac sobie wlasna
> efektywna strategie".

Wycięłam celowo bo uważam, że z intuicyjną umiejętnością podobania się,
oddziaływania na ludzi i żyłką handlową trzeba się urodzić. To jest
zakodowany w genach talent, którego na żadnych studiach psychologicznych się
nie nauczysz. Taki dar mają wróżące Cyganki, psychopaci i Żydzi- w zakresie
marketingu. W ogóle osobowości nie można się nauczyć. Ją się ma, lub nie.

> tym,

> II ok.115 / średni iloraz inteligencji studentów psychologii/ .
>
> To nie jest kwestia II, tylko smutnej koniecznosci poswiecenia wiekszej
ilosci czasu na nauke tematu, ktory bazuje na wczesniejszym
> materiale. A przy natloku zajec, zaliczen, prac i lektur to juz jest
dodatkowa uciazliwosc.

O przepraszam! Decydującym predykatorem zrozumienia treści abstrakcyjnych ,
nawet treści humanistycznych, jest jednak inteligencja.
>Pozdr
Dorrit

1. Data: 2001-01-13 17:58:51

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorrit wrote:

> [...]
> marketingu. W ogóle osobowości nie można się nauczyć. Ją się ma, lub nie.

Dlaczego akurat Żydzi? :-O Różnią się czymś szczególnym pod tym względem od
innych nacji?
--
Dariusz Laskowski
mailto:d...@p...pl Sfiksowałyście, boście

1. Data: 2001-01-14 11:20:10

Od: "Kwirion" <kwirion/no-spam/@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Coenve" <c...@w...pl> wrote in message news:93nrd4$o0s$1@news.tpi.pl...

> Żal doskonały? ;-)

Eee... pudło! Tylko beznamiętna refleksja.

;-)

1. Data: 2001-01-14 21:45:53

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorrit <z...@c...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:93q2s9$sfv$...@n...tpi.pl...

> [...]
> oddziaływania na ludzi i żyłką handlową trzeba się urodzić. To jest
> zakodowany w genach talent, którego na żadnych studiach psychologicznych

Co mimo wszystko nie przekresla nadziei tych, ktorzy tego talentu nie
posiadaja. Pewne umiejetnosci mozna sobie wypracowac i jakkolwiek nie bedzie
to dorownywac wrodzonym wysokim zdolnosciom spolecznym, da rezultaty lepsze
niz brak jakiegokolwiek wysilku w tym zakresie. Zarowno treningi
asertywnosci, jak i organizowane kursy negocjacji, technik sprzedazy etc. sa
w pewnym stopniu efektywne.

> [...]
,
> nawet treści humanistycznych, jest jednak inteligencja.

Alez ja temu wcale nie przecze! Tyle, ze nie o tym jest dyskusja. Jakkolwiek
osoba o II 115 upora sie z zaleglosciami sprawniej i szybciej niz ta o II
100, nadal ignorujac jakis temat, bedzie musiala poswiecic dodatkowy czas na
opanowanie materialu, bazujacego na tymze temacie. I tylko o to mi chodzilo.

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2001-01-16 19:15:42

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Laskowski" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego akurat Żydzi? :-O Różnią się czymś szczególnym pod tym względem
od
> innych nacji?

O, wieloma rzeczami! Choćby - jak wynika z psychologicznych badań
porównawczych -najwyższym w świecie ilorazem inteligencji.
Dorrit
> --
> Dariusz Laskowski
> mailto:d...@p...pl Sfiksowałyście,
boście
> GG:10616 portala dawno nie
miały.
> (c)
Adam G

1. Data: 2001-01-16 19:37:30

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorrit wrote:

> O, wieloma rzeczami! Choćby - jak wynika z psychologicznych badań
> porównawczych -najwyższym w świecie ilorazem inteligencji.

O inteligencji akurat wiem. Choć rzadko się o tym mówi.
W ogóle różnice rasowe są tabu.
Ale dar w zakresie marketingu, to dla mnie nowość. W ogóle mi nie pasuje
do stereotypu żydowskiej nędzy.
--
Dariusz Laskowski Sławek Sidor: Dlatego później nawet w TV słyszę:
mailto:d...@p...pl System operacyjny Windows 98.

1. Data: 2001-01-18 16:05:21

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz Laskowski <d...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:16012001.4B61249B@DariuszLaskowski...

Dariusz Laskowski napisal:

> O inteligencji akurat wiem. Choć rzadko się o tym mówi.
> W ogóle różnice rasowe są tabu.

Aaaa, to zalezy. :) O srednio wyzszej inteligencji np. u Japonczykow pisze
sie dosc otwarcie, choc z drugiej strony srednio nizsze wyniki Murzynow
tlumaczy sie nieadekwatnoscia kulturowa testow. ;)

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2001-01-18 17:23:58

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Diana wrote:

> Aaaa, to zalezy. :) O srednio wyzszej inteligencji np. u Japonczykow pisze
> sie dosc otwarcie, choc z drugiej strony srednio nizsze wyniki Murzynow
> tlumaczy sie nieadekwatnoscia kulturowa testow. ;)

Murzyni zgoda. ;-) Ale co do Japończyków, to swojego czasu rząd
japoński finansował badania nad różnicami w budowie mózgu
rasy żółtej i białej. Badania zarzucono pod naciskiem...
rządu amerykańskiego. :)
Dariusz Laskowski mailto:d...@p...pl GG:10616

Dynamiczna teoria osobowości (uzupełnienie)
Sytuacja...
terapia holotropowa Grofa
psychoterapia ?
Re: Problem z koleżanką i moim charakterem - czyli dramat komedianta :(