Pralka z dziurawum bebnem - pomocy

1. Data: 2006-11-07 01:31:15

Temat: Pralka z dziurawum bebnem - pomocy
Od: "adni" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Posiadam pralke automat Polar PDS 885, która niedawno zaczeła troszkę
przeciekać. Po poszukiewniach gdzie woda ucieka, niestety odkryłem, że jest
maluteńka (średnica mniej niż 1mm) dziurka na dole bębna (a właściwie to
chyba zbiornik wody powinienem nazwać, bo bęben to chyba to co w środku tego
się obraca) przy jakimś spawie. No i pytania: co mogę z tym zrobić? mogę to
jakoś zaspawać, zalutować? Co do tego mi bedzie potrzebne? Podejrzewam że
jak lutowanie to lutownica (jaka? taka zwykła jak do elektroniki?) i kwas do
oczyszczenia, ale jaki i czy coś jeszcze? jak to się robi?
Ile by wziął za taką usługe jakiś fachowiec? Może się ktoś zgosi z okolic
Będzina z jakąś ofertą?

Pralki nie chcę zmieniać ponieważ do tej pory wszystko inne działało bez
zarzutu, a po drugie finane teraz mi na to nie pozwalają, a prać jednak
jakoś trzeba.
--
Pozdrawiam:
Adni

2. Data: 2006-11-07 07:26:04

Temat: Re: Pralka z dziurawum bebnem - pomocy
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11/7/2006 2:31 AM, adni napisał(a):
> [...]
> przeciekać. Po poszukiewniach gdzie woda ucieka, niestety odkryłem, że jest
> maluteńka (średnica mniej niż 1mm) dziurka na dole bębna [...]

Oczyść dziurkę, doprowadź ją do okrągłego kształtu, np. rozwiercając.
Dobierz śrubkę nierdzewną, aby w miarę ciasno przechodziła przes otwór,
przełóż ją od środka i dokręć solidnie nakrętką. Oczywiście z obu stron
uszczelki (niby wystarczy jedna, ale strzeżonego Pan Bóg strzeże) i
podkładki! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2006-11-07 10:09:21

Od: "adni" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przełóż ją od środka i dokręć solidnie nakrętką. Oczywiście z obu stron
> uszczelki (niby wystarczy jedna, ale strzeżonego Pan Bóg strzeże) i

Tylko jak ja sie dostane do wewnętrzej strony tego zbiornika, bo wewnnątrz
to mam bęben obrotowy?

4. Data: 2006-11-07 11:17:30

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11/7/2006 11:09 AM, adni napisał(a):

> Tylko jak ja sie dostane do wewnętrzej strony tego zbiornika, bo wewnnątrz
> to mam bęben obrotowy?

Trzeba zdjąć (przynajmniej częściowo kołnierz gumowy i odchylić bęben.
Dalej, jeśli ręka nie wchodzi, to albo wprowadzasz śrubkę umocowaną na
jakimś drucie, albo przez twoją dziurę wkładasz drucik (nitkę, żyłkę
itp, co się da) i manewrujesz tak, żeby wyciągnąć ją obok bębna; potem
doczepia się śrubkę i wciąga drucik razem z nią z powrotem. Trochę
zabawy może być, więc warto z góry uzbroić się w cierpliwość. :-)

Michał

5. Data: 2006-11-07 12:32:31

Od: "leon" <l...@5...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Ja w swojej pralce dziurę zakleiłem :poxipol:jakieś 5 lat temu i jest
okej.
Leon
Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:eipq0b$iuq$1@sunflower.man.poznan.pl...

6. Data: 2006-11-07 12:39:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:eipcee$jp6$1@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]
> przechodziła przes otwór, przełóż ją od środka i dokręć solidnie
> nakrętką. Oczywiście z obu stron uszczelki

A nie prościej zakleić? Małą dziurę zaciapać jakimkolwiek klejem
epoksydowym tak jak jest (po oczywszczeniu i odtłuszczeniu
oczywiście!), większą (np przeciekający spaw) zalepić posmarowanym
klejem kawałkiem szmatki? Z braku kleju epoksydowego i kupiony w
kiosku butapren wystarczy, jak się dobrze miejsce klejenia doczyści.

J.

7. Data: 2006-11-07 13:46:16

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11/7/2006 1:32 PM, leon napisał(a):

> Witam.Ja w swojej pralce dziurę zakleiłem :poxipol:jakieś 5 lat temu i jest
> okej.
Racja, to dużo prostsze.

Michał

PS Źle cytujesz. Zerknij proszę tutaj: http://evil.pl/pip/netykieta.html

8. Data: 2006-11-07 20:44:37

Od: "Paweł Pracki" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W mojej Gracji zalepiłem taka dziurę żywicą Epidian (po oczyszczeniu
powierzchi) 3 lata temu i jest OK.
Co do proponowanego powyżej sposobu na szmatkę, to proponuję zastąpić
kawałkiem tkaniy z włókna szklanego. Co do zaklejania dziury butaprenem, był
bym ostrożny w stosowaniu do tego celu, a to ze względu na max.temperaturę
90 st.

9. Data: 2006-11-07 22:37:13

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Pracki <p...@g...pl> wrote:

> [...]
> kawałkiem tkaniy z włókna szklanego. Co do zaklejania dziury
> butaprenem, był bym ostrożny w stosowaniu do tego celu, a to ze

Łatkę z butaprenu i kawałka pierwszej z brzegu "szmaty od kurzu"
zrobiłem lata temu jako prowizoryczną naprawę pralki rodziców,
akurat takie materiały miałem pod ręką. Łata ta przeżyła samą
pralkę, nigdy nie sprawiała problemów. Obciążenia takiego
klejenia są żadne, więc wytrzymałość szmaty jest wystarczająca,
myślę, że w szklane włókno nie ma sensu się tu bawić, problemem
może być faktycznie temperatura, butapren w podwyższonej może się
degradować, ale w końcu jak często korzysta się obecnie z
programów do gotowania?

J.

Drzwi zewnętrzne (producenci) - porada
ile waży płytka 30x60 cm?
Zabezpieczenie wodne w zmywarce - jak usunąć?
Pomocy - drzwi wejściowe na zamówienie
niska lodówka