Pralko-suszarka - jaka jest prawda?

1. Data: 2002-09-14 21:36:37

Temat: Pralko-suszarka - jaka jest prawda?
Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Bedac za Wielka Woda mialam okazje korzystac z suszarki do prania. Rzeczy
wyjmowalo sie z niej calkiem suche, pachnace i (co najwazniejsze!) proste.
Idac tym tropem postanowilam zakupic pralko-suszarke. I tutaj zaczynaja sie
schody... Znajomi twierdza, ze:
- pranie nie zawsze wychodzi calkiem suche,
- pranie jak wyjdzie suche to nie da sie go wyprasowac, bo jest tak
pogniecione.
W takim ukladzie posiadanie opcji suszenia w pralce wydaje sie byc
conajmniej niepotrzebne.
I tu pytanie do uzytkownikow (polskich) w/w urzadzen: czy to prawda?
--

Pozdrawiam!
AsiaBe

-< Jesli chcesz do mnie napisac, usun NO_SPAM z zdresu zwrotnego! >-

1. Data: 2002-09-15 10:50:24

Temat: Re: Pralko-suszarka - jaka jest prawda?
Od: "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie!
> Bedac za Wielka Woda mialam okazje korzystac z suszarki do prania. Rzeczy

> I tu pytanie do uzytkownikow (polskich) w/w urzadzen: czy to prawda?

Mam pralko - suszarkę chyba od trzech lat. Korzystam z suszenia mało, prawie
wcale. Ale jak mi jesienią kurtka wpadła w kałużę to wieczorem miałem ją
czystą suchą i wyprasowaną.
W zależności od ustawienia czasu suszenia można uzyskać:
1. Pranie mokre - suszyć jeszcze raz.
2. Pranie lekko wilgotne - takie prosto do prasowania.
3. Pranie prawie suche - mało pogniecione.
4. Pranie suche- pogniecione.
5. Pranie przesuszone -bardzo pogniecione.
Dla uzyskania wersji 2, 3 i 4 trzeba niestety dużo prób i błędów. Wersja 1
i 5 robi się sama - bez problemów.

Pozdrawiam
Antoni Broniak

1. Data: 2002-09-15 11:10:52

Od: "ac3" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - pranie nie zawsze wychodzi calkiem suche,
gdyby wychodzilo calkiem suche to i tak nie dalo by sie prasowac lepiej
wyciagac lekko wil;gotne
> - pranie jak wyjdzie suche to nie da sie go wyprasowac, bo jest tak
> pogniecione.
patrz wyzej
> W takim ukladzie posiadanie opcji suszenia w pralce wydaje sie byc
> conajmniej niepotrzebne.
jest idealne w zimie kiedy kiepsko schnie a latem lekko podsuszyc i juz
> I tu pytanie do uzytkownikow (polskich) w/w urzadzen: czy to prawda?
posiadam pralke z suszarka Ardo WD 1000 i nie ma na co narzekac oprocz tego
ze po 3 latach ostrego prania i suszenia wymienilem lozyska bebna i
uszczelke ale za wielka woda i tak wszystko jest inaczej :)

1. Data: 2002-09-16 00:27:13

Od: "Paweł" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W prostych modelach (takich jak mój 10-letni Hoover) "suchość" regulujesz
czasem suszenia, plus kontrola organoleptyczna co kwadrans na przykład.
Widziałem jednak kiedyś model AEG, w którym zamiast czasu suszenia określało
się właśnie ową "suchość", dosłownie na przełączniku było napisane m.in.: do
prasowania. Cena pralki była jednak proporcjonalna do jej możliwości...
A tak na marginesie podobno lepszym rozwiązaniem od pralkosuszarki jest
pralka obok suszarki. Z braku miejsca :-) nie sprawdzałem.

1. Data: 2002-09-16 09:00:17

Od: "Adam M." <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

AsiaBe napisał(a):

> Witajcie!
> Bedac za Wielka Woda mialam okazje korzystac z suszarki do prania. ....

Ja mam juz z piec lat pralko-suszarke Ardo WD 800, i bardzo sobie
chwale. I o dziwo wymienilem w niej to samo, co ac3.
Czyzby bolaczka Ardo?
Adam M.

1. Data: 2002-09-16 10:01:43

Temat: Odp: Pralko-suszarka - jaka jest prawda?
Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik blower <b...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnyc
h napisał:am479u$eo9$...@n...tpi.pl...

> Te zintegrowane z pralkami to suszarki (o ile mnie pamiec
> nie myli) kondensacyjne, dzialajace ciut inaczej

To by wiele wyjasnialo... W takiej sytuacji chyba zainwestuje w drozsza pral
ke i zaczekam na lepsze czasy (czyli wieksza lazienke) co by tam wstawic 2 o
sobne urzadzenia.
Dziekuje wszystkim za wypowiedzi!

1. Data: 2002-09-16 10:06:05

Od: "blower" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, cos za cos, gdyby suszarki w pralkach
byly tak dobre jak te samodzielne, to nie produkowaliby
tych drugich.

za wielka woda korzystalas z oddzielnej suszarki,
te dzialaja w ten sposob, ze przedmuchuja
ogromne ilosci cieplego powietrza przez
beben - to jest w stanie wysuszyc pranie w 30 minut.

Te zintegrowane z pralkami to suszarki (o ile mnie pamiec
nie myli) kondensacyjne, dzialajace ciut inaczej

pozdr

blower

Lodowka do zabudowy - problem wentylacji
[Poznan] lozko sosnowe
zna ktoś niedrogi typ pieca c.o. na olej opałowy?
Antresola
biurko pod komputer