Pranie jeansow w pralce - jaki program najlepszy?

1. Data: 2009-03-28 17:12:27

Temat: Pranie jeansow w pralce - jaki program najlepszy?
Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
wytrzymalej bawelny czy co innego?
Jaka wybrac temperature i sile wirowania?:)

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2009-03-28 18:13:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Mar 2009 10:12:27 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

> Witam
>
> Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
> wytrzymalej bawelny czy co innego?
> Jaka wybrac temperature i sile wirowania?:)

Namoczyć w misce w łagodnym środku bez wybielacza (kilka godzin), osączyć i
puścić w pralce - program do lekko zabrudzonych rzeczy bawełnianych, temp.
40 st., ten sam łagodny środek do prania.
Wbrew pozorom żadnych dżinsów nie należy traktować praniem zbyt mocno i
bezceremonialnie.

3. Data: 2009-03-28 18:14:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Mar 2009 19:13:08 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> 40 st., ten sam łagodny środek do prania.
> Wbrew pozorom żadnych dżinsów nie należy traktować praniem zbyt mocno i

Ja piorę bez wirowania, po praniu wiruję tylko raz. Czasem, kiedy nie ufam
środkom, nastawiam dodatkowy cykl płukania - też bez żadnego wirowania,
wiruję dopiero na końcu - RAZ.

4. Data: 2009-03-28 18:37:01

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
> wytrzymalej bawelny czy co innego?

hmmm a co to za jeansy ze wymagaja specjalnego traktowania ?
normalnie prac jak reszte normalnego prania nie wymagajacego specjalnej
troski

> Jaka wybrac temperature i sile wirowania?:)

40-60 stopni i okolo 1500 obrotow :)
zadne z moich jeansow nie maja mi za zle takiego prania :)

--
pzdr
piotrek

5. Data: 2009-03-28 18:59:54

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zależy co chcesz osiągnąć 40°-60°C im cieplej tym krócej, wirowanie na maksa.
Ortodoksi po praniu przed suszeniem wyciagali wzdłuż nieco skurczone od wody nogawki
(potrzebny brat lub sąsiad ;))
Dodawałbym dobrego płynu zmiękczającego do płukania, ale zalezy co lubisz.
JaC

-----

6. Data: 2009-03-28 23:41:46

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Na jakim programie w pralce najlepiej prac jeansy w pralce? Cos do
> wytrzymalej bawelny czy co innego?

Tu nie ma co filozofowac - ustawiasz 40st, wirowanie na max, sypiesz
proszek, lejesz plyn do plukania a potem mysli Twoje kieruja sie ku jakiejs
milej kolezance i nie zaprzatasz ich sobie jeansami :)

7. Data: 2009-03-29 00:08:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Mar 2009 19:59:54 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
nogawki (potrzebny brat lub sąsiad ;))
> Dodawałbym dobrego płynu zmiękczającego do płukania, ale zalezy co lubisz.

Zależy jakie te dżinsy (cienkie czy grubsze, z lycrą czy bez), ale
generalnie nie stosuję płynów do płukania do rzeczy zakładanych na gołe
ciało, bo od tych chemikaliów mnie swędzi skóra, nie tylko mnie zresztą. I
tak muszę stosować podwójny cykl płukania.

8. Data: 2009-03-29 00:09:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 00:41:46 +0100, Mustafa napisał(a):

> Tu nie ma co filozofowac - ustawiasz 40st, wirowanie na max, sypiesz
> proszek, lejesz plyn do plukania a potem mysli Twoje kieruja sie ku jakiejs
> milej kolezance i nie zaprzatasz ich sobie jeansami :)

Ja tam bez namoczenia (może być w pralce) i uprania w czystej porcji wody
nie uważam dżinsów za należycie wyprane :-)

9. Data: 2009-03-29 00:58:15

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz, niektóre dziewczyny są jeszcze tradycjonalistkami i noszą majtki.
Ale rzeczywiście, żeby przestało swędzieć to trzeba najpierw ściągnąc te dżiny...
JaC

-----

10. Data: 2009-03-29 01:29:58

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tam bez namoczenia (może być w pralce) i uprania w czystej porcji wody
> nie uważam dżinsów za należycie wyprane :-)

robię jak napisałem od lat i zawsze po wyjęciu z pralki są czyściutkie i
pachnące :)
ale ja to truskawki cukrem.... :D

Jaka wiertarko-wkretarka
1 czy 3 fazy do gniazdek w łazience?
Farby Beckers
Dom jednorodzinny i kocioł gazowy z wbudowanym zasobnikiem 54l
Grill elektryczny Severin