Problem z płytą gazową

1. Data: 2006-07-29 12:07:51

Temat: Problem z płytą gazową
Od: "TW" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nie wiem czy to odpowiednia grupa, ale lepszej nie widzę.

Mam płytę gazową firmy Amica.
Od jakiegoś czasu to najmniejsze palenisko zapala się na
chwilę mniej więcej w 1/3 obwodu i po krótkiej chwili gaśnie,
a czasami w ogóle nie chce się zapalić.
Nie ma znaczenia czy garnek nad nim stoi czy nie.
Wszystko jest czyste, a żadna z dziurek nie jest zatkana.

Czy można na to coś poradzić we własnym zakresie czy
trzeba ściągać fachowca?
Może ktoś miał taki przypadek i mógłby coś doradzić?

Pozdrawiam
TW

2. Data: 2006-07-29 12:27:59

Temat: Re: Problem z płytą gazową
Od: "onet.pl" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

najprawdopodobniej zalana została dysza, ....trzeba ją wykręcić i
przedmuchać, jeżeli nie masz odrobiny zmysłu technicznego to sobie nie
poradzisz
Jedrek

3. Data: 2006-07-29 12:35:18

Od: "TW" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> najprawdopodobniej zalana została dysza, ....trzeba ją wykręcić i
> przedmuchać, jeżeli nie masz odrobiny zmysłu technicznego to sobie nie poradzisz
Dzięki.
Odrobinę zmysłu technicznego może mam, ale nie wiem co to jest dysza.:-(
Czy jeśli ją odkręcę źle lub nie potrafię jej potem przykręcić, to gaz może
się ulatniać?
Z tego paleniska i tak nie mogę korzystać, więc jeśli próba nie jest niebezpieczna
to chcę spróbować.

Pozdrawiam
TW

4. Data: 2006-07-29 12:49:33

Od: "onet.pl" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może
> się ulatniać?
> Z tego paleniska i tak nie mogę korzystać, więc jeśli próba nie jest

dysza znajduje sie dość głęboko, wiec potrzeba będzie zdjąć górna całą
płytę, jeżeli palnik obędzie zamknięty to jak dyszę wykręcisz to gaz się nie
będzie ulatniał
Jędrek

5. Data: 2006-07-29 13:46:34

Od: "TW" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> dysza znajduje sie dość głęboko, wiec potrzeba będzie zdjąć górna całą płytę,
jeżeli palnik obędzie zamknięty to jak dyszę
> wykręcisz to gaz się nie będzie ulatniał
Trochę to skomplikowane. Ponadto, jeżeli przyczyną jest zalanie,
to przecież może się to łatwo powtórzyć. Czy nie ma prostszej metody?
A może od góry "dmuchnąć" w tę dziurkę sprężonym powietrzem, takim,
jakie używa się do czyszczenia komputerów?

Pamiętam, że jakiś czas temu były również kłopoty z pozostałymi palnikami,
raz z jednym, raz z innym i "jakoś" samo przeszło. Ale nie mam pojęcia
co pomogło.

TW

6. Data: 2006-07-29 14:13:48

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TW wrote:
> [...]
>
> Pamiętam, że jakiś czas temu były również kłopoty z pozostałymi
> palnikami, raz z jednym, raz z innym i "jakoś" samo przeszło. Ale nie

nie wiem jak w Amice, w Mastercooku jet tak, ze do wyjecia dyszy nie jest
potrzebny demontaz blatu. wystarczy zdjąc palnik czyli ten dekielek i pod
spodem jest taka mosięzna niby śruba z dziurka w środku. może wystarczy
tylko oczyscic to miejsce bez wykręcania dyszy.
jak nie wystarczy, to trzeba dysze wykręcic i przedmuchac, albo próbować
przeczyścic jakims miękkim drucikiem,ale ostroznie, by nie rozkalibrowac
otworu w dyszy..
jeżeli to nie pomoze, to prawdopodobnie jest zle wyregulowany stosunek
powietrza do gazu, ale zeby to ustawić trzeba faktycznie zdejmowac płyte..
nie jest to zbyt skomplikowane, i o ile pamietam, w instrukcji mojej
kuchenki było to dosc dobrze opisane

--
gruby

żeby mi sie tak chciało, jak mi sie nie chce..

7. Data: 2006-07-29 14:45:03

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gruby napisał(a):
> [...]
> spodem jest taka mosięzna niby śruba z dziurka w środku. może wystarczy
> tylko oczyscic to miejsce bez wykręcania dyszy.
[...]

Właśnie po to aby oczyścić dobrze to należy ją wykręcić, drucik do
czyszczenia najlepiej wziąć od przeciągarki nici do igieł.
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-07-29 14:46:24

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:
> [...]
>
> Właśnie po to aby oczyścić dobrze to należy ją wykręcić, drucik do
> czyszczenia najlepiej wziąć od przeciągarki nici do igieł.

racja, ale lepszy byłby drucik miedziany, albo inny miekki..

9. Data: 2006-07-29 15:57:37

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gruby napisał(a):
[...]
> racja, ale lepszy byłby drucik miedziany, albo inny miekki..

Na kurz z pewnością tak, na zalany palnik raczej nie, zresztą nigdy tak
cienkim drutem otworu nie powiększysz.
Naprawdę.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-07-29 16:13:52

Od: "TW" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Pomysł z drucikiem okazał się skuteczny.
Teraz jest OK. :-)

Bardzo dziękuję i pozdrawiam
TW

Przyłap Giertycha w niedzielę na zakupach
co to za ryba: lucjan (snapper)?
Coś z ziemniakami
W temacie golonki... :)
sprawa golonki