Problem ze śliwą, czy powazny?

1. Data: 2004-09-24 17:33:32

Temat: Problem ze śliwą, czy powazny?
Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam na działce młode drzewko śliwy (odm. renkloda ulena")
2 lata temu kupiłam ją, posadziłam, przyjeła sie wspaniale, wypuścila młode
gałązki, wszystko pięknie.
W tamtym roku zaczeła chorować, gałazki uschły, kora lekko spękała (taka
brodawkowata) a na liściach pokazały się żółte plamy.

W tym roku drzewko ledwo wypuściło liście, wszystkie w żółte plamy, niewiem co
sie dzieje, drzewa obok rosną wspaniale, w tym roku doczekałam sie pierwszych
owoców.
Nawożone są kurzym nawozem, jak zawsze, inne rosną cudnie a ta śliweczka
marnieje w oczach.

Czy to rak? jakaś choroba?
Myśle zeby zastąpić ją innym drzewkiem, ale co sie dzieje z tym?

Pozdrawiam.

2. Data: 2004-09-24 19:22:35

Temat: Re: Problem ze śliwą, czy powazny?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "harpia" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
pierwszych
| owoców.
| Nawożone są kurzym nawozem, jak zawsze, inne rosną cudnie a ta śliweczka

Inne drzewa też były kurzakiem nawożone? To bardzo silny nawóz, szczególnie
pod małe drzewko.
Ale wracając do śliwy, to przy tych objawach wyrzuciłabym, wumieniła ziemię
na co najmniej metr średnicy i parędziesiąt cm w głąb i posadziła coś
innego.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-09-25 13:05:17

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Inne drzewa też były kurzakiem nawożone? To bardzo silny nawóz, szczególnie
> pod małe drzewko.

Wiem że jest silny. Używam go sporadycznie, rozcieńczony wodą. Nawóz ten jest
używany na całej działce, również od warzywa. Prywatnie jest niezastąpiony ;)

> Ale wracając do śliwy, to przy tych objawach wyrzuciłabym, wumieniła ziemię
> na co najmniej metr średnicy i parędziesiąt cm w głąb i posadziła coś
> innego.

Czyli to coś powaznego?
Dobrze, drzewko usune za pare dni, ale z glebą może być problem, działka
ulokowana jest w miejscu kamienistym a ziemię dowoziłam osobno, najwyżej użyje
torfowej z ogrodniczego.
Pozdrawiam.

Sprzedam działkę rekracyjna w Helu .
Orzech