Problemy przed Komunią

1. Data: 2007-05-07 10:35:43

Temat: Problemy przed Komunią
Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkie symptomy świadczą , że moje dziecko bardzo obawia się spowiedzi.
Niewiele mówi (jak zawsze, gdy ma z czymś problem), ale wczoraj stwierdził,
że nie chce się spowiadać, bo się boi, że ksiądz go wyśmieje. Nasze
tłumaczenia spełzły na razie na niczym. W dodatku wyjaśnienia, że ksiądz
jest tylko "pośrednikiem" spowodowały, że zapytał po co ma mówić to księdzu,
jeśli Bóg i tak wie wszystko.

Czy Wasi "Komuniści" też mają/mieli takie problemy? Jak je rozwiązywaliście?

I jeszcze inne pytanie - czy tajni agenci mogą się spowiadać.

Pozdrawiam,
Ewa

2. Data: 2007-05-07 10:59:09

Temat: Re: Problemy przed Komunią
Od: "Old Rena " <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

EwaP <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał(a):
> I jeszcze inne pytanie - czy tajni agenci mogą się spowiadać.

Jak najbardziej mogą, przeciez nie mówią o szczegółach swojej działalności,
tylko o popełnionych grzechach, bez podawania nazwisk i miejsc. A ksiądz
absolutnie nikogo nie wyśmiewa, sam w końcu był dzieckiem i popelniał
dziecięce grzechy. I w dodatku obowiązuje go tajemnica spowiedzi, czyli
nikomu nie powie, o czym usłyszał na spowiedzi, choćby go namawiano bardzo
mocno. No. To z mojej strony tyle.

--
Old Rena, matka gimnazjalisty
[Renata Gierbisz]

3. Data: 2007-05-07 11:24:52

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Old Rena napisał(a):
> I w dodatku obowiązuje go tajemnica spowiedzi, czyli
> nikomu nie powie, o czym usłyszał na spowiedzi,

Poprawka. Nie powinien nikomu nic powiedzieć.

Marzena

--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

4. Data: 2007-05-07 11:45:51

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał

| Czy Wasi "Komuniści" też mają/mieli takie problemy?

tak ;) przepuściłam w kolejce pół klasy :)

| Jak je rozwiązywaliście?

poszłam do spowiedzi z dość stanowczą ciotką - jak się zorientowała co robię
za rękę mnie zaprowadziła do konfesjonału.
Do końca życia to będę pamiętać ale nie mam przez to koszmarów nocnych ;)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

5. Data: 2007-05-07 13:06:13

Od: "Old Rena " <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

M&C <c...@C...pl> napisał(a):
> Poprawka. Nie powinien nikomu nic powiedzieć.

:) Nie ja jedna czepliwa na tym świecie.
Nie powinien i nie powie, taka jest moja wersja dla niespokojnego ośmiolatka.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

6. Data: 2007-05-07 13:12:04

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Old Rena napisał(a):

> :) Nie ja jedna czepliwa na tym świecie.
> Nie powinien i nie powie, taka jest moja wersja dla niespokojnego ośmiolatka.

W sumie to masz rację, ośmiolatkowi to lepiej więcej nie mówić :-) Na
przykład tego, że w niektórych krajach spowiedź jest tylko "publiczna"
podczas mszy.

Marzena

7. Data: 2007-05-07 14:12:45

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że nie chce się spowiadać, bo się boi, że ksiądz go wyśmieje. > Czy Wasi
> "Komuniści" też mają/mieli takie problemy? Jak je rozwiązywaliście?

Mój raczej bał się, co będzie potem (jak to jest, gdy będę uświęcony).
Wytłumacxyłam "tajemnicą wiary" ;-D.
Trochę obawiał się, co to ta spowiedż. Przeanalizowaliśmy razem rachunek
sumienia z książeczki - był tylko problem,c zy wszystko będzie pamiętał. No
i przypomnieliśmy, że trzeba mówić grzechy, które się pamięta, a najwyżej
ksiądz o coś dopyta. Większych problemów na razie nie ma, spowiedź mamy w
sobotę.

> I jeszcze inne pytanie - czy tajni agenci mogą się spowiadać.

Tak

D.

8. Data: 2007-05-08 17:30:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

EwaP <e...@b...wroc.usun.to.pl> wrote:

> wyjaśnienia, że ksiądz jest tylko "pośrednikiem" spowodowały,
> że
> zapytał po co ma mówić to księdzu, jeśli Bóg i tak wie
> wszystko.

mądre dziecko :-)

J.

Ciekawe zajęcia dla 4-latki,Warszawa
Wrażenia po Komunii?
Głosuj
Nastolatka, szkoła i emigracja - problem złożony
Zmiany w MEN