Program do diagnostyki/baza danych o j.chorobowych

1. Data: 2006-08-17 21:13:19

Temat: Program do diagnostyki/baza danych o j.chorobowych
Od: "Krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Proszę wszystkich zainteresowanych późniejszym wykożystaniem programu o
pouzupełnianie opisów j. chorobowych w programie z poniższego linku.
Wystarczy ,że każdy zrobi 10 wpisów to zbierze się potężna baza danych,
którą potem scali program matka. Każdy kto nadeśle wpis na l...@w...pl , w
pliku jednostki.txt (uzupełnione przez program - nie ręcznie- plik można
znaleźć w katalogu programu - proszę go nie modyfikować ręcznie bo program
zacznie się zawieszać) otrzyma później mailem zwrotnie gotowy program.
Oto link.
http://boxermania.com/medica3.zip

Jest to post głównie do studentów med i stażystów, lekarzy, którzy uznają
,że ma to sens.
Jedynie jedna jednostka chorobowa jest uzupełniona w mierny sposób w tej
chwili, można dowolnie modyfikowac listy objawów ale głównie chodzi o
jednostki chorobowe, objawy dopasuje się w końcoweym etapie powstawania
aplikacji. Jest to w tej chwili wersja robocza.

Po ściągnięciu pliku proszę rozpakować go i uruchomić plik medica.exe
Pozdrawiam i proszę o ew. komentarze , sugestie- wszystko mile widziane,
Mówię wprost ,że program w tej chwili ma wpsanych tylko kilka objawów i nie
dość trafnie- tylko na potrzeby sprawdzenia działania aplikacji, zależy mi
tylko iwyłącznie na wprowadzeniu jak najdokładniejszym opisu różnych
jednostek chorobowych

2. Data: 2006-08-17 22:14:25

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dość trafnie- tylko na potrzeby sprawdzenia działania aplikacji, zależy mi
> tylko iwyłącznie na wprowadzeniu jak najdokładniejszym opisu różnych

rozumiem, ze program bedzie rozprowadzany potem jako freeware? co z prawami
autorskimi do wpisow?

Tomasz

3. Data: 2006-08-18 06:55:34

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po ściągnięciu pliku proszę rozpakować go i uruchomić plik medica.exe

Potencjalnie niebezpieczna dla komputera użytkownika
forma propagowania programu.
(wirusy, konie trojańskie....)

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

4. Data: 2006-08-18 11:32:15

Od: "Krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem stażystą :)
sam ten program robiłem więc jak co to wszystko na mnie :) trojan ani wirus
to to nie jest :) ma trochę braków i niedoróbek ale jak pomysł okaże się
trafiony...to szybko rozbuduję...p.s ma brak w obsłudze rozdzielczości
ekranu- działa sprawnie tylko przy 1024X768 i wyższych.
Prawo do wpisywania objawów jednostek tylko dla lekarzy, ale to dopiero, w
programie matce... ta wersja jest tylko po to by wprowadzić w jak
najczytelniejszym - może nawet od mysliników danych o danej jednostce, wraz
z leczeniem. objawy ustali się później, chodzi o to by w jak najmniejszym
stopniu wprawadzać bałagan w dane.
Oczywiście plikami *.txt z listami objawów / odchyleniami od wyników również
przyjmuję chętenie, przejdą weryfikację profesorską i zostaną zatwierdzone
lub nie.
Program ma mieć możliwie najprostrzy sposób różnicowania, a więc preferowany
zapis np.
anty HCV (+) zamiast podane jakieś tam miano przeciwciał...anty HCV...
Proszę nie przypisywać chorobom żadnych objawów z rozwijanych pól typu
"Objawy ogólne" bo i tak zostaną skasowane na tym etapie. Natomiast można
dodawać wpisy objawów. W tej chwili uzupełniony jest (nie całkowicie) zapis
badań krwi, i częściowo mocz...

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:3363.00000028.44e56465@newsgate.onet.pl...

5. Data: 2006-08-18 13:54:21

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W kwestii formalnej - po co taki program? Jeśli to jest coś w rodzaju pracy
naukawej, co by pokazać iż można zrobić, to bardzo fajnie i przyklaskuję Ci
czterokończynowo, tylko, że wypadałoby napisać że o coś takiego chodzi.
Natomiast jeśli zamierzasz coś takiego udostępnić do ogólnego użytku,
jeszcze nie daj Boże pacjentom - to jest to bardzo ryzykowne, nawet przy
niezwykle szczegółowej "korekcie profesorskiej" i wszystkich możliwych
ostrzeżeniach.

Technikalia: uruchomiłem, i, tak w 1024x768 jak i 1280x1024 część kontrolek
wychodzi Ci poza dialog, a ramki ani menu systemowego wcale nie widać.
Pewnie jestem nietypowy, ale okienko lubię sobie przestawić.

--
Krzysiek, EBP
W rękach tyrana postęp ukazuje swe prawdziwe oblicze, staje się bezrozumnym

6. Data: 2006-08-18 14:38:09

Od: "Krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Program ma
ma być przeznaczony głównie dla lekarzy, wersja dla pacjentów tylko z
najbardziej banalnymi sprawami-typu przeziębienie itp....bez możliwości
jakichkolwiek modyfikacji.
Musi być dokładne - bo cel ma być następujący- dydaktyczny, pomocniczy przy
diagnozowaniu, zamiast szukać po książkach- co czasem dużo zajmuje czasu i
bardzo dużo umyka można wklepać wyniki do programu , badania itp. a on
odszuka najbardziej prawdopodobne jednostki, znacznie szybciej niż my
szukając w książkach. Kwestia jest taka ,że musi to być rzetelnie
dopracowane. W tej chwili interfejs jest w wersji roboczej- jak cały
program.... matka rozwiąże niedociągnięcia kontrolek i grafiki, ale to
dopiero jak bazy danych zostaną zapełnione wiedzą...dodatkowo trudno
prowadzić notatki w książkach a program takie opcje może udostępniać , wraz
z kartotekami pacjentów itd... w wersji finalnej. Problem jest też taki ,że
jeśli to ma być program za free dla Doktorów to muszą również dołożyć się
trochę do pracy, naprawdę dużo nie potrzeba....tylko rzetelności i odp.
ilości ludzi, która się podzieli pracą.

7. Data: 2006-08-18 14:43:59

Od: "Krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Np. Wprowadzenie najrzadszych zespołów czy chorób do programu również by
znacznie podniosło jego wartość- jeśli dane byłyby wprowadzone rzetelnie

przeciazenie kregoslupa?
zatrucie pokarmowe
mg->mEq potasu
Poziom prolaktyny
opis badania tomografem komputerowym głowy z kontrastem!!!!!!!!!!!!