Progresywna regresja

1. Data: 2009-06-20 06:00:09

Temat: Progresywna regresja
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Homo sapiens opóźniony w rozwoju?

Ekspresję genów w korze przedczołowe wolniejsza.
Przyzwyczailiśmy się do myśli, że w porównaniu ze zwierzętami ludzie
są wyjątkowi. Bez wątpienia takie nasze zdolności jak język, czy
bogactwo zachowań kulturowych, stawiają nas na szczególnym miejscu
wśród innych gatunków. Okazuje się jednak, że - paradoksalnie - u
biologicznych podstaw tego fenomenu leży spowolniony rozwój człowieka
w porównaniu do naszych najbliższych krewniaków -małp
człekokształtnych. Dorośli ludzie wykazują wiele cech
charakterystycznych dla młodych osobników tych gatunków, na przykład
tak jak młode małpy mamy płaskie twarze. Fenomen spowolnienia dotyczy
również mózgu. Tym problemem zajęła się międzynarodowa grupa badaczy z
Niemiec, Chin, Australii i Wielkiej Brytanii pod kierownictwem Mehmeta
Somela, którzy przeanalizowali ekspresję genów w korze przedczołowej.
Wyniki, opublikowane w marcowym numerze "PNAS" pokazują, że opóźnienie
to dotyczy w szczególności tych białek, które są powiązane z rozwojem
neuronów. Przypuszcza się, że spowolnienie wydłuża u ludzi okres, gdy
mózg jest plastyczny i łatwiej się uczy.

2. Data: 2009-06-20 08:03:01

Temat: Re: Progresywna regresja
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
i.googlegroups.com...

A dlaczego masz wystające kości policzkowe? Uszy ci zatkano i GWno się
rozpycha?

3. Data: 2009-06-20 08:09:37

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
i.googlegroups.com...

> A dlaczego masz wystaj?ce ko?ci policzkowe? Uszy ci zatkano i GWno si?
> rozpycha?

No dokładnie po tym artykule widać ,że im starsze tym bardziej
niedorozwiniete . Niedługo zaczniesz po drzewach łazić .

4. Data: 2009-06-20 08:15:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
i.googlegroups.com...

Panslavista wrote:
> [...]

No dokładnie po tym artykule widać ,że im starsze tym bardziej
niedorozwiniete . Niedługo zaczniesz po drzewach łazić .

E tam, to miejsce masz od urodzenia zarezedrwowane po tatełe i mamełe - jak
grób rodzinny.

5. Data: 2009-06-20 08:26:25

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
i.googlegroups.com...

i.googlegroups.com...

> No dok?adnie po tym artykule wida? ,?e im starsze tym bardziej
> niedorozwiniete . Nied?ugo zaczniesz po drzewach ?azi? .
>
> E tam, to miejsce masz od urodzenia zarezedrwowane po tate?e i mame?e - jak
> gr?b rodzinny.

Nadal nie mogę zrozumieć dlaczego buractwa takiego jak ty nikt jeszcze
nie zatłuk . O czym jest artykuł baranie . Sami widzicie czym jest
buractwo .

6. Data: 2009-06-20 08:46:24

Od: "Chiron" <c...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

Panslavista wrote:
> [...]

Nadal nie mogę zrozumieć dlaczego buractwa takiego jak ty nikt jeszcze
nie zatłuk . O czym jest artykuł baranie . Sami widzicie czym jest

No właśnie, o czym ten artykuł? Jakiś komentarz?

Chiron

7. Data: 2009-06-20 09:10:49

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
.googlegroups.com...

i.googlegroups.com...

i.googlegroups.com...

> jak
>
> Nadal nie mog? zrozumie? dlaczego buractwa takiego jak ty nikt jeszcze
> nie zat?uk . O czym jest artyku? baranie . Sami widzicie czym jest
> buractwo .
> ------------------
>
> No w?a?nie, o czym ten artyku?? Jaki? komentarz?
>
> Chiron

Jak to o czym , o tym że głupota jest najbardziej rozwojowa . Dlatego
dziecko najszybciej się uczy ,jest najbardziej elastyczne . W |XX
wieku pewien filozofii podał definicję geniusza ,bliską definicji
dziecka . Geniusza jest bezinteresowny . Bawi się światem. Czuje jego
okropność ,ale tymi okropnościami się Bawi . Ogólnie biorąc , geniusz
nie jest do niczego potrzebny w życiu praktycznym , bo niezabiega o
swój osobisty interes . Jest antyspołeczny ,lecz widzi świat
lepiej ,bo jest obiektywny . Schopenhauer używa znakomitego
porównania mówiąc ,że inteligencja człowieka przeciętnego jest jak
latarka kieszonkowa oświetlająca tylko to ,czego szukamy , natomiast
inteligencja wyższa jest jak słońce ,które oświetla wszystko . Stąd
obiektywizm sztuki ,filozofii genialnej . Jest bezinteresowna . Tak
więc więcej lekkomyślności Chiron ,to zmądrzejesz .
Pozdrawia glob słońce .

8. Data: 2009-06-20 10:36:03

Od: "Chiron" <c...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...

Chiron wrote:
> [...]

Jak to o czym , o tym że głupota jest najbardziej rozwojowa . Dlatego
dziecko najszybciej się uczy ,jest najbardziej elastyczne .

--------

Jeśli chodzi o przyswajanie nauki intelektem- tak. Jednak trudno
przypuszczać, żeby poznanie intelektualne było nieograniczone Przecież nie
spodziewasz się chyba, że nauczysz szympansa rachunku różniczkowego?
Podobnie- człowieka też doprowadzić da się tylko do pewnej granicy
intelektualnego poznania. Dziecko- jako człowiek o dosyć odległym od swej
intelektualnej granicy poziomie- może szybko w jej kierunku zmierzać.
Potem - im bliże- tym bardziej traci swoje przyśpieszenie.

--------

[...]

Porównanie do dziecka jest tu dosyć dobre. Podobnie także jak dziecko
(użyłeś pojęcia: "antyspołeczny")- jest lekkomyślny i nieodpowiedzialny (co
jak mi się zdaje- dalej sam potwierdzasz). Do istnienia zdrowego
społeczeństwa potrzebny jest debil, geniusz, morderca, święty, ale jako jego
margines. Społeczeństwo, gdzie dominują geniusze (czy debile, albo inni,
którzy powinni stanowć jego margines) będzie zmierzać do nieuchronnej
katastrofy.

--------

Tak
więc więcej lekkomyślności Chiron ,to zmądrzejesz .
Pozdrawia glob słońce .
--------

Jak ktoś błyskotliwie zauważył- w naszym społeczeństwie chwalić Boga- rozumu
nikomu nie brak. Za to pieniędzy- każdemu:-)

Zmądrzeć- to nie znaczy przyswoić ileś tam więcej intelektualnej wiedzy. To
m z tym wspólnego niewiele. Chodzi o poznanie na poziomie uczuć, albo-
jeszcze wyżej- na poziomie ducha

Chiron

9. Data: 2009-06-20 11:19:11

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:1e8733db-72e9-4173-870e-4a0d0d268000@

----------------------- -

----------------------- -

----------------------- -
> [...]
> m z tym wspólnego niewiele. Chodzi o poznanie na poziomie uczuć, albo-

Byłeś w kościele na spowiedzi i ksiądz rozgrzeszył cię zmyślenia?
Zgadłem prawda?
Ale już precyzuje o co mi chodzi,a mianowicie obecnie społeczeństwo
odczuwa podświadomie,że jest głupie i posyła dzieci wcześniej do
szkoły ,jest to jeden z błędów które popełniamy ,gdyż odbierając
dzieciom beztroskę dzieciństwa odbieramy im możliwość rozwoju,czas na
poskładanie sobie wiedzy w głowach,nasze dzieci urzeczywistnią to
czego się boimy ,będą bezmyślne ,bo niedocenia się głupoty i jej roli
w życiu społecznym.Nawet obecnie nie ma języka który mógłby
wypowiedzieć tę ignorancję.

10. Data: 2009-06-20 14:35:58

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał:

> Przypuszcza się, że spowolnienie wydłuża u ludzi okres,
> gdy mózg jest plastyczny i łatwiej się uczy.

Ano - tyle, że idea ludzkiej neotenii generalnie to dość stara teoria.
Dla uzmysłowienia: Czy ktoś widział półroczną małpę, nieumiejącą
chodzić? Dwuletnią małpę, niezdolną do zapewnienia sobie jedzenia? Czy
ktoś widział małpę, niańczącą swoje dzieci w rodzinie przez 18, a
nierzadko i więcej lat - i posyłającą je do szkoły przez lat
kilkanaście? :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Ważne pytanie
Dedykuję nam wszystkim z weekendowym pozdrowieniem
wiarygodność :)
TERAZ...
WIZYTACJE...