Projekty domów a okna ......

1. Data: 2003-03-09 10:36:53

Temat: Projekty domów a okna ......
Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie mogę znaleźć informację o tzw. standartowych wymiarach okien. Chodzi
mi o to że aby nie przepłacać najlepiej kupować okna w standartowych
wymiarach. Jak podchodzą do tego architekci .... czy stosują się do tej
zasady ?
Czy firmy wyrabiające okna mają własne czy wspólne standardy. Gdzie znajdę
info na ten temat ?
I drugie pytanie .... czy mogę w projekcie zmienić sobie wielkość okien bez
zgody architekta ?
Jak wy podchodziliście do tego tematu w swoich domach ?

Tomasz

1. Data: 2003-03-10 09:20:27

Temat: Re: Projekty domów a okna ......
Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zasady ?
> Czy firmy wyrabiające okna mają własne czy wspólne standardy. Gdzie znajdę
Wiekszosc producentow wykonuje przedewszystkim okna typowe. Wystarczy zajsc
do kilku sprzedawcow i wziac ulotki. Bedziesz wiedzial jakie sa standardowe
wymiary.

1. Data: 2003-03-10 12:54:50

Od: "Goldoni" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach] ...
> [...]
zajsc
> do kilku sprzedawcow i wziac ulotki. Bedziesz wiedzial jakie sa

Ja bym dodal, ze wiekszosc DUZYCH producentow wykonuje okna standardowe,
ktore kupujesz potem prosto z magazynu. Sa jednak firmy, ktore robia okna
pod konkretne zamowienie, bez zadnych doplat. Wazne tez jest, zeby firma od
ktorej bedziesz kupowal okna (wzglednie, ktora bedzie Ci je wstawiac)
dokonala pomiarow w budynku przed przystapieniem do realizacji zamowianie bo
moze sie okazac, ze okna typowe to masz tylko w projekcie, a budowlancy
zrobili otwory juz nietypowe :). Wlasnie przerabiam temat okien do nowo
wybudowanego domku .... - sprawe trzeba dobrze rozwazyc, bo jest to wydatek
niemaly ...

>I drugie pytanie .... czy mogę w projekcie zmienić sobie wielkość okien bez
zgody architekta ?
>Jak wy podchodziliście do tego tematu w swoich domach ?

Jezeli arcitekt sprzedajac projekt dolaczy oswiadczenie, ze nie ma
zastrzezen do wprowadzania zmian w projekcie, to mozna, ale i tak musi
zrobic to uprawniony architekt (kwesti wyliczen konstrukcyjno-budowlanych).
Generalnie jest taka zasada, ze KAZDA zmiana w elewacji budynku/scianach,
musi byc sporzadzona w formie rysunkowej przez uprawnionego architekta.

Pozdrawiam,

Goldoni

Węgiel w workach .....
Kominki ......