Prosba ( Rydzyk)

1. Data: 2002-11-25 20:51:44

Temat: Prosba ( Rydzyk)
Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Sporo to NTG, dlatego ew. prosze o odp. na priva.

Jest na tej liscie sporo ludzi, ktorych zdazylam poznac na tyle, aby cenic
ich zdanie. TVP wyemitowala dzis material na temat ojca Rydzyka, dochodza
mnie sluchy,ze byl zrobiony niepowaznie, tj. oparty na dosc enigmatycznych
oskarzeniach, raczej gatunku propagandowego niz opartego na rzetelnie
udokumentowanych faktach.

Czy moglby mi ktos przekazac swoje wrazenia? Chetnych do pisania o tym na
grupie mam nadzieje, ze redakcja nie pogoni, z ciekawoscia posluchalabym
roznych opinii, listy tzw polityczne zajmuja sie tez bardziej propaganda niz
informowaniem i atakami personalnymi, dowiedziec sie czegos tam jest nie
sposob.

Kaska

1. Data: 2002-11-25 21:38:41

Temat: Re: Prosba ( Rydzyk)
Od: "ziutecznik" <z...@g...bezspamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pyzol <p...@s...ca> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:A3wE9.48589$e...@n...calgary.shaw.ca.
..

> Czy moglby mi ktos przekazac swoje wrazenia?

skoro pytanie tutaj
tutaj tez padnie odpowiedz moja

nie darze szczegolnym sentymentem radia maryja
ale film byl paskudnie nieobiektywny
a zwlaszcza koncowka

1. Data: 2002-11-25 23:42:04

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ziutecznik" <z...@g...bezspamu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> skoro pytanie tutaj
> tutaj tez padnie odpowiedz moja
>
> nie darze szczegolnym sentymentem radia maryja

Nie widziałam filmu, niestety, ale radio-Rydzyk jest tak tendencyjne,
manipulatorskie i nakierowane na zysk na ubogich,
samotnych, staruszkach itp., tak hmm.. śliskie, że normalny człowiek
(katolik zresztą) po 15 min. słuchania ma anoreksję jak w banku ;)))
Zresztą podobno miało być kościelnym "ukazem" zamknięte?
Byłby to duży plus dla księdza prymasa a J.P.II nie musiałby się wstydzić
za swoich urzędników. ;)

E.

1. Data: 2002-11-26 09:07:32

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pyzol" <p...@s...ca> wrote in message

> polityczne zajmuja sie tez bardziej propaganda niz
> informowaniem i atakami personalnymi, dowiedziec sie czegos tam jest nie
> sposob.

Nie ta grupa - ale moze da sie troche naciagnac?
Generalnie jest to walka roznych nurtow,
wiec ten przeciwny jest atakowany - tu Rydzyk.
m.in. dlatego ze jego nurt zyskala za duzo glosow w wyb samorzad.,
stad te kontrataki.
Przyczyna tez w referendum do UE, ktore ma sie odbyc -
wyglada na to ze liczba zwolennikow zaczyna byc niebezpiecznie mala,
wiec rozpetuje sie ta walka.

Kto ma racje? Panstwo to tysiace roznch interesow, celow,
trudno powiedziec co jest lepsze, moze to co "dla ogolu"?,
ale tu tez mozna sie sprzeczac, :-)
i masz racje - o obiektywna ocena straaasznie trudno,
kazdy eksponuje argumenty wygodne dla siebie.

Acha - jesli piszesz, ze program byl "propagandowy",
to znaczy ze byl zrobiony zle! Dobry program propagandowy
to taki w ktorym widz *nie wie* jest jest poddany propagandzie,
a argumenty z TV przyjmuje jako swoje :-)
Zla propaganda - tak byly podczas nagonki na Kaczynskiego (powiazywali z
FOZZ).
Wydaje mi sie, ze nawet zyskal on na tym niz stracil - kampania byly
przeprowadzona zle.

Zreszta - widac ze ludzie sie zaczynaja buntowac, strajkowac, napiecie
rosnie,
wczesiej udawalo sie to wszystko jakaos utrzymac w spokoju (nie pokazywanao
w TV),
teraz moze juz nie.

Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-11-26 09:18:22

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pyzol" w news:A3wE9.48589$ea.808077@news2.calgary.shaw.ca...
/.../

> [...]
> oskarzeniach, raczej gatunku propagandowego niz opartego na rzetelnie
> udokumentowanych faktach. Czy moglby mi ktos przekazac swoje wrazenia?

Kaśku !!

Obejrzałem ten materiał w miarę uważnie. W miarę, gdyż każdy taki reportaż
należy oglądać przez filtry własnej czujności antymanipulacyjnej. Tak, że nawet
to, co powiedziała wyżej Eva i z czym się absolutnie zgadzam - o mistrzostwie
manipulacji jakie sam Rydzyk na swych wiernych staruszkach przeprowadza,
nie powinno ograniczyć spojrzenia demaskującego ewentualnych naśladowców
pochodzących z "przeciwnej drużyny".
Bardzo trudno jest zrobić dobry dokument, ukrywając równocześnie własne
poglądy (sympatie). Każdy film to przecież dzieło autora (lub spółki), w zwiazku
z tym naturalną rzeczą jest, aby przekazać w nim jak najwięcej "własnych myśli".

I tak tez było w tym dokumencie. Z drugiej strony to, co pokazano, wyjaśniało
przekonująco, iż ekipa Rydzyka nie zamierza w żaden sposób upowszechniać
informacji o sobie, o swoich metodach działania, obracaniem pieniędzmi - i moim
zdaniem jest to całkiem zrozumiałe. Przecież cała ta instytucja opiera się na
wykorzystaniu luki ~ nie wiem czy prawnej czy intencjonalnej, jaka istnieje między
kościołem a prawem cywilnym. Rydzyk, jak dobry przedsiębiorca wyrosły z korzeni
kościoła, wykorzystał te martwe pola i nie tłumaczy się ani kościołowi ani państwu
(co godne podkreślenia również nie tłumaczy się tym, którzy go finansują;).
Oczywiście nie mógłby tego robić gdyby wcześniej nie stworzono mu sprzyjających
warunków celowymi rozwiązaniami prawnymi (zwolnienia podatkowe i inne przywileje).
Najważniejszą siłą jaką wykorzystuje, wydaje się być jednak strach cywilnych
strażników prawa, przed "zadzieraniem z kościołem" (czy też z elektoratem).
Poważni ludzie na wysokich stanowiskach z jakiś powodów machają ręką
(ukrywają twarz), przymykają oczy zupełnie tak, jakby obawiali się o utratę
swoich praw do... życia wiecznego ;)).
Z drugiej strony - jako trzeźwy obserwator, mam poważne podejrzenia, że ludzie
ulegli temu przedsiębiorcy w sutannie, mają bardzo lepkie palce. Sposób w jaki
Rydzyk zdobywa pieniądze nie skłania do gospodarowania nimi "z ołówkiem w ręku"
- przecież to są pieniądze "z tacy". I ten stosunek do gotówki, nieco pobłażliwy
a nawet lekceważący, został w reportażu również podkreślony.

Wracając do Twego pytania o obiektywizm reporterski. Moim zdaniem nie da się
go uzyskać w jednym filmie poświęconym sprawom ludzkim. Obiektywne mogą
być dokumenty z National Geografic, ale nie filmy opowiadające o konfliktach
między ludźmi. W tym wypadku jedyną metodą na zrównoważenie szans jest
dopuszczenie do emisji dwóch produkcji - każdej robionej ekipą z przeciwnych
obozów. Wczoraj oglądaliśmy bez wątpienia materiał filmowany zza bram Radia
Maryja, a więc kręcony kamerą "węszącą", usiłującą rozwikłać tajemnice
skrywane w cieniu kolumn królestwa O.Rydzyka.
Bardzo jednak łatwo można sobie wyobrazić materiał wyprodukowany przez
ekipę z wnętrza - ekipę Ojca Dyrektora :). Nie mam najmniejszych wątpliwości,
że byłaby to pełna wzniosłych pieśni i peanów na cześć, agitka kościelna,
skierowana ku określonej publiczności dokładnie tak samo, jak głos Radia Maryja.

A więc sprawa powinna być jasna. Mamy dwa materiały a wnioski należą do
państwa - mili oglądacze :)).

> Kaska

All

1. Data: 2002-11-26 09:59:05

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <a...@p...onet.pl> wrote in message

W Rzeczpospolitej tez jest artykul (Rydzyk) i Gazecie tez - wiec jadnak
kampania.
Ciekawe jak sie potoczy?
Duch

1. Data: 2002-11-26 10:24:46

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <EvaTM> wylosował takie:

> Nie widziałam filmu,

a było pytanie. twoja odpowiedź dotyczy czego innego.

> ale radio-Rydzyk jest tak tendencyjne,
> manipulatorskie i nakierowane na zysk na ubogich,

dałabys spokój. moje dwie babcie zasłuchuja się w tej stacji
ale przede wszystkim modlą się razem z nią
więc nie przesadzaj

> samotnych, staruszkach itp., tak hmm.. śliskie, że normalny człowiek
> (katolik zresztą) po 15 min. słuchania ma anoreksję jak w banku ;)))

ja mam czasem odruchy wymiotne, ale takie same mam jak
oglądam np polsat czy tvp.

> Zresztą podobno miało być kościelnym "ukazem" zamknięte?

złe gazety czytasz ;-))
pzdr

--
zerknij człowiecze
mózg ci uciecze

1. Data: 2002-11-26 10:26:29

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <Duch> wylosował takie:

> [...]
> Przyczyna tez w referendum do UE, ktore ma sie odbyc -
> wyglada na to ze liczba zwolennikow zaczyna byc niebezpiecznie mala,

masz chyba racje.
właczyłem wczoraj tv - rydzyk.
kupiłem rzepę - rydzyk.
zastanawiała mnie ta zbiezność
ale może doszukuję się spisków tam gdzie szlachetne intencje?

ps. zaglądam na psp - rydzyk ;-)

--
przyszła kryska do matyska.
a matysek trzask ją w pyska!

1. Data: 2002-11-26 10:26:52

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <Duch> wylosował takie:

> "Duch" <a...@p...onet.pl> wrote in message
>
> W Rzeczpospolitej tez jest artykul (Rydzyk) i Gazecie tez - wiec jadnak
> kampania.

aha. przeczytałem dopiero potem jak napisałem.
sorki za wtórnik

--
trener is´dzia bob mohylew na klaczy

http://trener.blog.pl

1. Data: 2002-11-26 10:52:07

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <... z Gormenghast> wylosował
takie:

> W tym wypadku jedyną metodą na zrównoważenie szans jest
> dopuszczenie do emisji dwóch produkcji - każdej robionej ekipą z
przeciwnych
> obozów.

to nic nie da,
dalej będziemy miec dwie produkcje.
cos jak materia i antymateria - w wyniku zetknięcia
dostaniemy pustkę.
sądzę, że jest jednak szansa na zrobienie obiektywnego (bez przesady)
materiału o tym radiu. na pewno nie przez tvp i nie przez ekipe rm.

--
przyszła kryska do matyska.
a matysek trzask ją w pyska!

(spam)Pisze prace zaliczeniowe
Co za bydlo jezdzi tymi pociagami - komentarz
erotyzm w reklamie
klamstwom - materiały
siemka