Prosba o diagnoze

1. Data: 2002-09-26 09:40:32

Temat: Prosba o diagnoze
Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowiłem zaprezentować na publicznym forum kilka - przypuśćmy
nieco kontrowersyjnych - koncepcji, licząc na krytyczne głosy: uwagi
wskazujące na błędy w rozumowaniu, konkurencyjne pomysły,
przykłady wskazujące, że coś się zgadza, a coś innego się nie
potwierdza. Wybrałem grupę "alt.pl.psychologia.milosc", bo
konsekwencje przyjęcia pewnego modelu dotyczyły tej sfery
życia człowieka. Okazało się, że zrobiłem rzecz niedopuszczalną.
Nie miałem prawa się wychylać. Przynajmniej według Czarka
(cbnet). Najpierw próbował odnieść się do samych tekstów,
później skupił się na mojej osobie.

Bardzo szybko postawił diagnozę, pisząc:

"Wiesz, Twoje przemyslenia i sposob protekcjonalnego traktowania
(wyrozniania) mlodych niedoswiadczonych kobiet + wytyczne (zawolania)
co do sposobu traktowania przez nie mlodych niedoswiadczonych
mezczyzn przypominaja mi [co do stylu] proby zawoalowanej
okolo-seksualnej manipulacji powiedzmy niedowartosciowanego
starszego wiekiem druzynowego w stosunku do zenskiej grupy
mlodziutkich harcerek.
Czy masz doswiadczenia w harcerstwie z bardzo mlodymi kobietami? :)"

Również na tej grupie postarał się o zwołanie konsylium, sugerując,
że moje wywody są szkodliwe, omamiają i deprawują niedoświad-
czone, spragnione miłości nastolatki.

Ja nie ośmielam się na podstawie kilku wypowiedzi na grupie
aż tak precyzować doświadczenie życiowe jakiejś osoby.
A ponieważ uważam, że Czarek to ciekawy psychologicznie
przypadek, zatem zwracam się do uczestników tego forum,
jako grupy fachowych osób, o pomoc w rozwikłaniu, jakie
ten człowiek ma problemy i wyjaśnienie intencji jego
postępowania - przede wszystkim coraz bardziej napastliwego
tonu, z jakim komentuje moje wypowiedzi. Coś go bardzo
mocno dręczy, tylko nie wiem, co. Bo w to, że ma "czyste
intencje", że chce uratować niewinne duszyczki przed
zgubieniem to chyba nikt nie wierzy?

Kilka osób już coś nieśmiało zasugerowało - zazdrość?
kompleksy? próba ataku na pozycję guru? (ciekawa koncepcja!).
Mam nadzieję, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby temat rozwinąć -
- chyba Czarek nie jest tutaj świętą krową?

Dla pełnego obrazu sytuacji wspomnę, o czym tam pisałem.
Mężczyzna często ma w życiu kilka bardziej trwałych związków
z kobietami. Najtrwalszy, najbardziej stabilny jest według mnie
przynajmniej ten trzeci. Ot - pomysł, jakich wiele, ale może
dotknęło go to, że ktoś ośmielił się zasugerować, iż on sam
nie jest wystarczająco dojrzały jako mężczyzna.

Do innej interpretacji sam się trochę przyznał:

"Wydaje mi sie ze ten gosc urzadza se jakies niezdrowe
'pranie mozgu' nastolatkom nieco nawet 'zachwyconym'
jego glebokimi 'naukami' "

Ale nie będę niczego już więcej sugerował. Jeśli ktoś uważa,
że moja wypowiedź w tym miejscu jest próbą rewanżu z
mojej strony lub kolejnej manipulacji, bardzo proszę do
swoich interpretacji włączyć również moją osobę (ale bez
faworyzowania kogokolwiek). Podobno też jestem ciekawym
psychologicznie przypadkiem.

Napisał jeszcze tak:

"Ciekawe dlaczego nie udasz sie ze swymi rewelacjami na 'dorosle'
forum dyskusyjne (jakim jest bez watpienia psp), natomiast usilnie
wciaz (nawet w rozmowie ze mna) starasz sie 'kszatltowac' preferencje
w sferze swiadomosci seksualnej obecnych na tym forum bardzo
mlodych kobiet...?"

Chyba nie ma sensu, abym powtarzał się ze swoimi teoriami
na tym forum. Kto chciał, już tam zajrzał, w dodatku pani
podpisująca się Kohol (jak rozumiem, bardzo tutaj poważana)
dokonała recenzji, stwierdzając, że nic w nich nie ma wartościowego.

Droga Kohol, niefortunnie cytując kawałek mojego tekstu
przekręciłaś trochę jego sens, ale to drobiazg. Zaprotestuję
tylko w innym miejscu. Napisałaś:

"A Ty, póki co, oprócz obserwacji z hipermarketu, z wywiadu z Żebrowskim i
Skrzynecką, z jednostki i ze spotkania grupowego - nie podałeś żadnych
konkretów, na których opierasz swoje przemyślenia."

Podałem przykłady, które mają szansę znać wszyscy (polityków,
aktorów, piosenkarzy) - i każdy ma jaką taką możliwość weryfikacji
tego, co mówię na temat tych ludzi. Mam niefachowców odsyłać
do źródeł naukowych?

Rozumiem, że nie mamy nic więcej sobie do powiedzenia. Może za
jakiś czas - gdy dostarczę wiarygodne argumenty na poparcie moich
tez, albo nigdy, gdy ich nie dostarczę.

Na zakończenie obiecuję, że nie będę już zamieszczał na grupie "appm"
żadnych nowych kontrowersyjnych czy wydumanych teorii. Jeśli
faktycznie mącę młodym, nieukształtowanym umysłom w głowach,
to lepiej zaprzestać takich niecnych praktyk.

Pozdrawiam.

--
Sławek [am-pm]

1. Data: 2002-09-26 10:04:06

Temat: Re: Prosba o diagnoze
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nie ma sensu, abym powtarzał się ze swoimi teoriami
> na tym forum. Kto chciał, już tam zajrzał, w dodatku pani
> podpisująca się Kohol (jak rozumiem, bardzo tutaj poważana)

E, bez przesady.

> dokonała recenzji, stwierdzając, że nic w nich nie ma wartościowego.

Nie recenzowałam. Usiłowałam polemizować. Że nam nie wyszło - ech.

> [...]
> aktorów, piosenkarzy) - i każdy ma jaką taką możliwość weryfikacji
> tego, co mówię na temat tych ludzi. Mam niefachowców odsyłać

Uważam po prostu, że są to przykłady niereprezentatywne i na ich podstawie nie
można wyciągac wniosków psychologicznych (może oprócz wniosków odnoszących się
do środowiska, powidzemy, osób publicznych).

kohol

1. Data: 2002-09-26 10:07:18

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <Slawek [am-pm]> osmielil sie
napisac:

> Mam nadzieję, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby temat rozwinąć -
> - chyba Czarek nie jest tutaj świętą krową?

generalnie zostaniesz przez niego splonkowany
takie sa konsekwencje dysput z czarkiem
aczkolwiek musze przyznac, ze niekiedy
mam wrazenie ze czarek ma olej w glowie ;-)
cale szczescie ze tego nie przeczyta
bo siedze u niego w kf ;-)))))))))))

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-26 10:49:38

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek [am-pm]"

Czarek wie doskonale, jakie tłumy emocjonalnie niedorozwiniętych
dzieciaków (i nie tylko) czyta newsy. I jak emocjonalnie, czyli głupio,
interpretuje
informację, zwłaszcza w takim temacie. Więc pewnie to Twój błąd,
że sam tego nie zrozumiałeś. Zwłaszcza, otrzymując Czarkową reprymendę.
Ponadto Twoje 'badania', są świetnie udokumentowane i stare jak świat,
Więc dorosłemu wydawać się mogą tylko, tym, czym się Czarek zajął.
Prawdopodobnie (bo temat nie jest wysoce interesujący dla mnie),
nachalnością, połączoną z manipulacją informacjami z których wynika,
coś złego.
Co złego? To pewnie sam świetnie określisz, jeśli włączysz umysł.

Co do "czystości intencji", to pewnie sam się przekonasz w rozmowie z nim.

A czy Cebe ma 'lęki', to już inne pytanie :-))
Pewnie sam nam odpowie.

eTaTa

1. Data: 2002-09-26 11:30:40

Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <amuov2$k2r$1@news.onet.pl>,
szanowny kol. eTaTa pisze, ze:
<...>

a gadajo ludziska ze guru z guru sie nie zejdzie...
;-)

--
Marsel

1. Data: 2002-09-26 19:01:55

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

tren R:
> generalnie zostaniesz przez niego splonkowany

Co sie odwlecze... ;)

> cale szczescie ze tego nie przeczyta
> bo siedze u niego w kf ;-)))))))))))

Na dniach, pare osob, w tym m.in. Ty, mialo 'amnestie'*. ;)
Fajnie? :)

Czarek

* w tym niektorzy - tylko 'na chwile'

1. Data: 2002-09-26 23:34:58

Od: "Adam Bernau" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka...
Jak powiadal Einstein:
Tylko ludzka arogancja i wszechswiat sa nieskonczone - chociaz tego ostatn
iego nie byl pewien.

Pozdrawiam
Adam Bernau

1. Data: 2002-09-27 06:56:31

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <cbnet> osmielil sie napisac:

> Na dniach, pare osob, w tym m.in. Ty, mialo 'amnestie'*. ;)
> Fajnie? :)

plonk
;-))))

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-27 10:06:42

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że nie mamy nic więcej sobie do powiedzenia. Może za
> jakiś czas - gdy dostarczę wiarygodne argumenty na poparcie moich
> tez, albo nigdy, gdy ich nie dostarczę.

Szkoda.

kohol

1. Data: 2002-09-27 11:59:43

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał:

> Szkoda.

Miałem tylko na myśli "... w temacie teoryjki o klasyfikacji
charakterów". Ale kiedyś z tym jeszcze wrócę...

--
Sławek [am-pm]

Re: Człowiek nie może żyć bez miłości ???
Stres szkolny
Matematyka- da sie "tego" nauczyc?
Plasterek
Wstępne pożegnanie