Prośba o identyfikację... czterolistna koniczynka ;-)

1. Data: 2008-10-21 17:55:46

Temat: Prośba o identyfikację... czterolistna koniczynka ;-)
Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Wiosną wyrosło mi coś dziwnego w ogródku. Nie wiadomo skąd się zasiało? Nigdzie
w pobliżu nie rośnie nic podobnego. Ja sam nigdy wcześniej nie widziałem tej
roślinki. Najpierw, długo był jeden listek, później wyrosło więcej i pojawiły
się kwiaty. Listki składają się na słońcu a rozkładają w cieniu. Albo odwrotnie,
już nie pamiętam. Zdjęcie z lipca:
http://img376.imageshack.us/my.php?image=11072008122
cp2.jpg
Dzisiaj robiłem porządki w ogródku i przesadzając zauważyłem, że roślina
wytworzyła spora bulwę i kilka małych bulw dookoła.
Czy ktoś z Was wie, co to jest?
Pozdrawiam.

Sebastian

2. Data: 2008-10-21 19:18:42

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@o...pl writes:

> [...]
> Dzisiaj robiłem porządki w ogródku i przesadzając zauważyłem, że roślina
> wytworzyła spora bulwę i kilka małych bulw dookoła.

Jakiś szczawik, pewnie Deppego.

MJ

3. Data: 2008-10-22 09:15:04

Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie.

> Jakiś szczawik, pewnie Deppego.
Zgadza się, to ten. Dziękuję. Czyli muszę wykopać na zimę... Ciekaw jestem tylko
jak przetrwał poprzednią i skąd się wziął?
Pozdrawiam.

Sebastian

4. Data: 2008-10-23 15:08:58

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zgadza się, to ten. Dziękuję. Czyli muszę wykopać na zimę... Ciekaw jestem
> tylko
> jak przetrwał poprzednią i skąd się wziął?

To odmiana 'Iron Cross', on potrafi czasem przetrwac zime ale zachowuje sie
o tyle dziwnie, ze np. po ostatniej lagodnej zimie nie wykielkowal a
przetrwal wczesniejsza bardziej mrozna.
Profilaktycznie lepiej wykopac.

Pozdrawiam,
Bpjea