żółknące sosny :(

1. Data: 2008-10-19 07:23:40

Temat: żółknące sosny :(
Od: "Gustaw H." <n...@n...no.com> szukaj wiadomości tego autora

zauważyłem, że moje sosny, mające obecnie około 4 - 5 lat (do 2 metrów)
żółkną. igły żółkną od środka i opadają. dotyczy to wszystkich "większych"
moich drzewek, mam też sporo takich maluchów po ok. 30 cm, z tymi nic się
nie dzieje.

żółkną drzewka często oddalone od siebie o kilkadziesiąt metrów, nie tylko
obok siebie. większość rośnie na piaszczystym gruncie, niedaleko stawu.
ale także te rosnące dalej. nie widać śladów szkodników, pajączków, brak
śladów pleśni, grzybicy. tylko to żółknięcie i opadanie igieł.

pomóżcie mi proszę. nie mogę patrzeć jak drzewom dzieje się krzywda. sosen
mam sporo, nie chciałbym by umierały. czy to kwestia gleby? jeśli tak, to
dlaczego wcześńiej rosły te kilka lat i nic im się nie działo. podsypałem
te drzewka nawozem do iglaków, osmocote czy jakoś tak. co jeszcze mogę
zrobić, jak im pomóc?..

OPERA for MAC OSX.

2. Data: 2008-10-19 12:03:22

Temat: Re: żółknące sosny :(
Od: "Tatko" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. wrote:
> [...]
> działo. podsypałem te drzewka nawozem do iglaków, osmocote czy jakoś
> tak. co jeszcze mogę zrobić, jak im pomóc?..

Szukaj na tej stronie:
http://aktua.republika.pl/index.html

3. Data: 2008-10-19 12:05:07

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...no.com> napisał w wiadomości
> [...]
> działo. podsypałem te drzewka nawozem do iglaków, osmocote czy jakoś
> tak. co jeszcze mogę zrobić, jak im pomóc?..

Osutka?
Bardzo interesujące też tu:
http://www.blogi.szkolazklasa.pl/?blog=1798
Sądząc po skali zjawiska w różnych rejonach jest to prawdopodobne.
Lub zwykły niedobór magnezu może...

pozdrawiam piotr

4. Data: 2008-10-20 17:20:55

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. pisze:
> [...]
> żółkną. igły żółkną od środka i opadają. dotyczy to wszystkich
> "większych" moich drzewek, mam też sporo takich maluchów po ok. 30 cm, z

Czy to nie okresowe (co kilka lat?) zrzucanie igiel?
Moje tez zólkna co kilka lat, ale zupelnie to im nie szkodzi.
W tym roku tez troche zólkna od pnia.

pozdro
--
A S

5. Data: 2008-10-20 18:04:16

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. pisze:
> [...]
> tak, to dlaczego wcześńiej rosły te kilka lat i nic im się nie działo.
> podsypałem te drzewka nawozem do iglaków, osmocote czy jakoś tak. co

Jesli to igly na grubszych galeziach to raczej dojrzewanie niz umieranie.
Widziales kiedys liscie na konarach np debu ?
Jesli igly na zewnetrznych galeziach to choroba.

BR
Igus' co mu sosna od srodka co rok igly zrzuca

6. Data: 2008-10-21 21:46:51

Od: "Jan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...no.com> napisał w wiadomości
> zauważyłem, że moje sosny, mające obecnie około 4 - 5 lat (do 2 metrów)
> żółkną....
===============
Nasza sosna powinna miec 3 "garnitury" igieł, tzn. igły powinny być zielone
na trzech przyrostach. W tym roku wiele sosen pozostawia sobie tylko 2
garnitury. Może to byc osutka (taki grzyb) - na igłach (żółtych) występuja
poprzeczne, ciemne prążki. Nie powoduje to na ogół zabicia drzewa. A może to
efekt suszy?
Pozdrowienia
Jan

jak to zywoplot [?]