Prośba o identyfikację (owad)

1. Data: 2011-06-26 20:17:02

Temat: Prośba o identyfikację (owad)
Od: Szymonias <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczór,

dzisiaj wieczorem zaobserwowałem całe roje owadów, które są wszędzie
na roślinach w ogrodzie. Są również na dachu domu - słychać cały czas
uderzenia o blachę. Co dziwne - zniknęły komary! Nie wiem, czy to ma
bezpośredni związek z pojawieniem się tych okazów. Między nimi latają
również 2-3 ptaszki średniej wielkości. Całość tworzy niezły klimat
(owady wydają niskie dzwięki plus furczenie skrzydełkami). Jak ktoś
rozpozna osobnika, proszę o info. Nagroda za prawidłową odpowiedź nie
jest na razie przewidziana :)

Pozdrawiam,

Szymon

link do zdjęć: https://picasaweb.google.com/szymon.michalowski/Owad
#

2. Data: 2011-06-26 20:47:49

Temat: Re: Prośba o identyfikację (owad)
Od: Jan <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-26 22:17, Szymonias pisze:
> dzisiaj wieczorem zaobserwowałem całe roje owadów

Guniak czerwczyk
http://www.google.pl/search?q=guniak+czerwczyk&hl=pl
&lr=&client=firefox-a&hs=moH&sa=G&rls=org.mozilla:pl
:official&channel=s&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=
univ&ei=oZoHTo_5LcT2sga8oISzDA&ved=0CCoQsAQ&biw=1280
&bih=934
pozdrowienia
Jan

3. Data: 2011-06-27 08:26:36

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (owady wydają niskie dzwięki plus furczenie skrzydełkami). Jak ktoś
> rozpozna osobnika, proszę o info. Nagroda za prawidłową odpowiedź nie

Chrabąszcz majowy.
Wczoraj "ratowałam" przed nim spanikowaną córkę. ;)))

http://pl.wikipedia.org/wiki/Chrab%C4%85szcz_majowy

Ewa

4. Data: 2011-06-27 17:08:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jun 2011 10:26:36 +0200, medea napisał(a):

> Chrabąszcz majowy.

Jak sama nazwa wskazuje, u mnie one już sie roiły pod koniec maja.
Widocznie one u innych czerwcowe :-)

--
XL
Prawda o GMO:

5. Data: 2011-06-27 18:37:02

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-26 22:47, Jan pisze:

> [...]
:official&channel=s&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=
univ&ei=oZoHTo_5LcT2sga8oISzDA&ved=0CCoQsAQ&biw=1280

Zdjęcia pytającego o nieprzekonującej jakości ;-), ale Jan ma rację
Witek

6. Data: 2011-06-27 20:36:44

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-27 19:08, Ikselka pisze:

> Jak sama nazwa wskazuje, u mnie one już sie roiły pod koniec maja.
> Widocznie one u innych czerwcowe :-)

Jak podaje wikipedia - żyją od maja nawet do końca lipca. Ja zauważyłam
je u nas dopiero w czerwcu, być może pod koniec maja już były.

Ewa

7. Data: 2011-06-27 20:53:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jun 2011 22:36:44 +0200, medea napisał(a):

> Jak podaje wikipedia - żyją od maja nawet do końca lipca. Ja zauważyłam
> je u nas dopiero w czerwcu, być może pod koniec maja już były.

U mnie były - obżarły mi młode liście na czubkach wszystkich klonów wzdłuż
działki. Były ich (chrabąszczy) TONY :-(((

8. Data: 2011-06-27 21:23:12

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-27 22:53, Ikselka pisze:

> U mnie były - obżarły mi młode liście na czubkach wszystkich klonów wzdłuż
> działki. Były ich (chrabąszczy) TONY :-(((

A mnie zeżarły prawie wszystkie liście na różach.

Ewa

9. Data: 2011-06-27 21:28:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jun 2011 23:23:12 +0200, medea napisał(a):

> A mnie zeżarły prawie wszystkie liście na różach.

Oj, to ból...

Na moich klonach były ich tysiące - na każdym setki, a klonów kilkanaście.
Kiedy MŚK potrząsał drzewami, spadały cale dywany chrabąszczy.
Kurczę, ale będzie wiosną pędraków w ziemi! Zeżrą wszystko od spodu :-(
http://www.wymarzonyogrod.pl/1255_3728.htm

--
XL
Prawda o GMO:
http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172
,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1Pr
YQPpgy

Rośliny doniczkowe w ogrodzie
Przesadzenie orzecha, Co ile sadzić klony?
mszyce na balkonie...
Drzewko stracilo liscie
drzewa owocowe-porzeczki