Prośba o poradę

1. Data: 2005-06-08 13:15:21

Temat: Prośba o poradę
Od: "Mira" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pewien problem, z którym nie moge sobie poradzić, i liczę na waszą
pomoc:)
Chodzi mi o pranie, krochmalenie i prasowanie robótek.
Teraz głównie haftuję hardangerem. Do tego używa się lekko nabłyszczanych
nici.
I tu problem . W czym prać, czym krochmalic i jak prasować aby nici nie
straciły połysku i nie spłaszczyły się przy prasowaniu.
Robięserwetę, która ma sporo ściegów płaskich, ale większych (gwiazdy,
romby) i nie chciałabym , aby te wzory straciły swój wygląd.
Dziewczyny, liczę na wasze doświadczenie w tej sprawie i na radę :)
Pozdrawiam
Mirka (Teresin)

2. Data: 2005-06-08 14:36:08

Temat: Re: Prośba o poradę
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Mira" <m...@s...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> I tu problem . W czym prać, czym krochmalic i jak prasować aby nici nie
> straciły połysku i nie spłaszczyły się przy prasowaniu.
(...)

Prasuj po lewej stronie na miekkim podlozu (recznik, koc), robie tak zawsze
z kazdym rodzajem haftu czy serwety robione szydelkiem. Co do krochmalenia w
Twoim przypadku najlepszy bylby krochmal/usztywniacz w sprayu przypuszczam,
ze na polskim rynku cos takiego jest. Aha i wtedy od lewej strony sprayowac.

Monika (hannover)

3. Data: 2005-06-08 17:15:01

Od: "Mira" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przypuszczam,
> ze na polskim rynku cos takiego jest. Aha i wtedy od lewej strony

Dziekuję za odpowiedź.
Może ktoś jeszcze podzieli się swoimi doświadczeniami.
Mirka

4. Data: 2005-06-09 16:04:06

Od: Poziombka <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mira napisał(a):
> [...]
> romby) i nie chciałabym , aby te wzory straciły swój wygląd.
> Dziewczyny, liczę na wasze doświadczenie w tej sprawie i na radę :)

Witam!
Myślę, że jednak najlepszym - i najtańszym - sposobem będzie
nakrochmalenie domowej roboty krochmalem. Ja sama robię krochmal z
kartoflanki: zagotowuję litr wody, w kubeczku rozpuszczam lyżkę
kartoflanki w maleńkiej ilości zimnej wody, potem powolutku wlewam tą
mąkę do wrzątku.Gdyby mimo wszystko po połączeniu wody i mąki zostały
jakieś grudki, trzeba to przelać przez sitko.
Odstawiam z pieca i krochmalę: albo w zimnej, albo w ciepłej miksturze.
Wyroby są ślicznie błyszczące:-)
Poziombka

5. Data: 2005-06-09 18:32:24

Od: "zabcia" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!

Miło znaleźć kogoś kto też zajmuje się hardangerem.Myślę,że do haftu używasz
perłówki lub nici o podobnym wyglądzie.Tego typu nici nie bardzo lubią krochmal.
Jeżeli już musze robótke wykrochmalić to używam usztywniacza w sprayu starajac
się omijać sam haft i robie to po lewej stronie.Swoje prace piorę recznie w
delikatnych środkach,najlepiej w płynie.Prasuję je na miękkim podłożu po lewej
stronie robótki. Życze wielu udanych prac zapierających dech u oglądających.

6. Data: 2005-06-10 20:26:06

Od: "Mira" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lewej
> stronie robótki. Życze wielu udanych prac zapierających dech u

Dziekuję za pomoc:))
Odstawię krochmal , zobaczymy jaki bedzie efekt :))
Pozdrawiam
Mirka (Teresin)

xxx trzy różne - szukam
no