Prosty sposób na nałogi

1. Data: 2007-11-05 21:07:24

Temat: Prosty sposób na nałogi
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyjemności lekiem dla narkomanów

W terapii osób uzależnionych od narkotyków z powodzeniem można będzie
stosować substancje zapewniające przyjemność, ale nie będące narkotykami -
informują naukowcy z Francji na łamach pisma "Neuropsychopharmacology".
Serge Ahmed wraz z zespołem z Uniwersytetu w Bordeaux odkrył, że szczury
uzależnione od heroiny zażywają jej mniej jeżeli mają dostęp do innych
przyjemności, na przykład smacznego jedzenia.

Naukowcy zaobserwowali również, że szczury bardziej uzależnione, są bardziej
chętne do korzystania z alternatywnych przyjemności. Zdaniem autorów pracy
ich wyniki świadczą o tym, że mózg osób uzależnionych stale reaguje na
przyjemności (nagrody) nie będące narkotykami. Badacze podkreślają
konieczność przeprowadzenia badań z udziałem uzależnionych ludzi, i
jednocześnie mają nadzieję że można będzie leczyć uzależnienie od heroiny
przy pomocy zwiększenia ilości przyjemności nie związanych z narkotykami dla
pacjentów.

http://wiadomosci.onet.pl/polecam.html?a=1&r=ba10eb9
9d9bdb27627ce455fc103187
4

Ot zdaje się -jak wyżej narkomanię-
można potraktować wszelkie inne uzaleznienia...

Mnie pozostaje tylko dodać:
"a nie mówiłem?!"

2. Data: 2007-11-06 14:40:39

Temat: Re: Prosty sposób na nałogi
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky wrote:

> [...]
> informują naukowcy z Francji na łamach pisma "Neuropsychopharmacology".

he, w Holandii wiedzą o tym od dawna, tam mają najlepsze ośrodki i
wykorzystują np marihuanę do leczenia ciężkich uzależnień opiatowych. W
naszym ciemnogrodzie ciągle słyszy się hasełko wpajane przez mafię
narkotykową "wszystkie narkotyki są takie same, leczenie polega na zmianie
osobowości pacjenta żeby nie przyjmował żadnych"

--
www.vegie.pl

KIDNAPERZY
podskórna rzeczywistość - lot donikąd