Prosze o pomoc

1. Data: 2003-02-11 14:53:01

Temat: Prosze o pomoc
Od: "Ola" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Za niedlugo minie rok jak na rece i nogach (po zewnetrznej stronie stop) mam
rany. Rany te sa dosc charakterystyczne: wygladaja na pierwszy rzut oka jak
popekana zasuszona skora. Na rekce rana jest wynikiem popekania skory pod
wplywem kredy (jestem nauczyciele), natomist na nogach pojawily w momencie
wygladzenia nog pumeksem. Odwiedzilam w tym czasie kilku dermatologow i
uzywalam kilku masci (masc lukasiewicza, Lipocream, Laticort CH (krem i
masc)Polcortolon, Diprosalic, Diprobase, Diprolene, Pimofucort). Dla jednych
jest to kliniczny przypadek grzybicy, dla iinych luszczyca, pusteloza itd.
Badania mykologiczne nie wykazaly niczego. Po kazdej zmianie masci lub kremu
nastepuje poprawa, rany zaczynaja znikac, jadnak po paru dniach nastepuje
powrot objawow - skora peka i zaczyna sie luszczyc.
Czy ktos moglby mi pomoc? Moze ktos juz sie spotkal z takimi objawami
choroby. Jesli tak to jak ja leczy i gdzie?
Pozdrawiam
Ola

2. Data: 2003-02-11 15:09:20

Temat: Re: Prosze o pomoc
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b2b68k$791$1@shilo.silesia.pik-net.pl, Ola <c...@w...pl>:

Byc moze jest to jakas łagodna postac łuszczycy, ktora moze minąć z czasem.
Znam osobe, ktora to miala na stopach i minelo. Na pewno nie zaszkodzi
stosowac leczenie objawowe - dobry krem nawilzajaco-natluszczajacy. Sterydy
na dluzsza mete nie powinny byc bezkrytycznie stosowane, bo same moga
spowodowac niekorzystne zmiany.

Jesli chodzi o kontakt z kreda, to jesli nie mozesz go uniknac, polecam
kupowac wlasna krede okragla (nie wiem, jaka kupuje szkola), do ktorej
istnieja fajne obsadki z aluminium. Trzymasz krede przez obsadke.
Ja swoja kupilem w USA i nazywa sie "chalk chuck" - oczywiscie to nazwa
konkretnego towaru, ale moze ulatwi Ci poszukiwania. Sprobuj chalk holder.
Chodzi oczywiscie o kupno tego przez internet.

--
Robert

3. Data: 2003-02-11 17:45:46

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

moj maz pare lat temu mial b. podobne objawy do tego co opisujesz. Pobierali
mu material na badania w roznych kierunkach- bez efektu a ze zmiany ,oprocz
niegojacych sie zmian na stopach, mial tez na calym ciele (takie liszajowate
ale to tez wykluczyli), polozyli go na obserwacje do szpitala na 6 tygodni.
Wybyczyl sie za wszystkie czasy i z tymi zamymi objawami wypisali go.
Stwierdzili tylko, ze to atopowe zapalenie skory. Co jakis czas zmieniali mu
masci na inne, oczywiscie bez efektu... Trwalo to ok. 2 lat. Bedac w Kudowie
w pijalni zgadalam sie z "zielarka" ktora tam sprzedaje ziola i taki tam.
Poradzila odstawic te wszyastkie masci (serce!!) i kupic do mycia korzeń
mydlnicy (w aptece), oraz kapsulki z olejem z wiesiolka. Co Ci bede
opowiadac- po trzech miesiacach nie bylo sladu po zmianach skornych i tak
jest do dzisiaj a to juz 6-7 lat.

trzymaj sie cieplutko
yewa

4. Data: 2003-02-13 22:32:58

Temat: Odp: Prosze o pomoc
Od: "Ola" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczor
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj wlasnie wrocilam od lekarza i
okazalo sie ze jestem uczulona na latoline.
Zobaczymy co bedzie dalej....
Ola

Użytkownik yewka <y...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2bcss$r8r$...@n...onet.pl...