Prosze o porade

1. Data: 2001-06-19 17:17:53

Temat: Prosze o porade
Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba juz byla o tym tutaj mowa, ale prosze, poradzcie mi. Chodzi mi o
patelnie teflonowe. Mowi sie o smazeniu na nich bez tluszczu badz z
minimalna iloscia tluszczu. Moje zawsze wymagaja duzej ilosci oleju, bo
inaczej wszystko przywiera. Przypuszczam, ze kupuje nieodpowiednie.
Napiszcie, czym sie kierowac przy wyborze. Na jaka firme zwracac uwage? W
sklepie nie ma zadnej informacji.
Jeszcze jedno, ostatnio widzialam w sklepie patelnie z jakims wkladem w
srodku /kominek?/. Do czego to sluzy i jak sie tego uzywa? Dziekuje z gory,
Ewa

1. Data: 2001-06-19 22:03:59

Temat: Re: Prosze o porade
Od: "Arunazar" <t...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam !

ja tylko na chwilke, bo widząc wzmianke o patelniach teflonowych nie moglem
sie powstrzymac od zadania, ulubionego przez mojego kolege, pytania:

skoro do teflonu nic sie nie przykleja [jak to wszedzie mowia]
to w jaki sposob przykleja sie teflon do patelni ?

pozdrawiam
Arunazar

--
bloede caerme, bloede dh'oine, bloede minne

1. Data: 2001-06-20 06:14:43

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Arunazar <t...@k...k.pl> wrote:

> [...]
>
> skoro do teflonu nic sie nie przykleja [jak to wszedzie mowia]
> to w jaki sposob przykleja sie teflon do patelni ?

Powierzchnia metalu jest specjalnie preaparowana, tak ze zawiera
malenkie pory w ktorych "zakotwiczaja sie" pierwsze warstwy teflonu.

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-20 09:27:25

Od: "Marek Smura" <m...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

Arunazar <t...@k...k.pl> wrote in message
> skoro do teflonu nic sie nie przykleja [jak to wszedzie mowia]
> to w jaki sposob przykleja sie teflon do patelni ?

Bo relacja przyklejania nie jest zwrotna i to nie patelnia przykleila sie do
teflonu, tylko teflon do patelni :-)))

Marek

1. Data: 2001-06-20 09:52:33

Temat: Odp: Prosze o porade
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inaczej wszystko przywiera. Przypuszczam, ze kupuje nieodpowiednie.
> Napiszcie, czym sie kierowac przy wyborze. Na jaka firme zwracac uwage?

Ostatnio kupiłem TEFALa i jestem zadowolony - ale: musisz zwrócić uwagę też
na grubość dna (ma być ciężkie i grube) oraz na przystosowanie do twojej
kuchni (tj. wszystkie nadają się na gaz, z elektryką bywa różnie).

A poza tym smażenie bez tłuszczu to dla mnie głupota (już lepiej piec) - no,
ale ja problemów z utrzymaniem linii nie mam.

W instrukcji mojej patelni (TEFALowskiej) jest podane, aby nie przegrzewać
patelni bez tłuszczu - to tyle ile o smażeniu

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-06-20 12:41:03

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Smura wrote:

> Bo relacja przyklejania nie jest zwrotna i to nie patelnia przykleila sie do
> teflonu, tylko teflon do patelni :-)))

ROTFL!!! :)

pat

--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-06-20 16:44:37

Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za reakcje na moje pytanie. Niestety, tylko odpowiedz
Dominika jest dla mnie przydatna. A moze ktos jeszcze poradzi mi cos w
sprawie kupna nowej patelni. E.

1. Data: 2001-06-20 18:46:04

Od: "Czarny" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo dziekuje za reakcje na moje pytanie. Niestety, tylko odpowiedz
> Dominika jest dla mnie przydatna. A moze ktos jeszcze poradzi mi cos w
> sprawie kupna nowej patelni. E.

***Czesc, jakis czas temu zakupilem patelnie z bardzo grubego zeliwa, taka
przedwojenna.
Bardzo grube dno. Pokryta jest warsewka chyba emali matowej ktora znakomicie
zapobiega przywieraniu. Jednoczesnie ta warstewka jak zapewnia producent
jest odporna na ostre przedmioty i nie wymaga stosowania drewnianych lyzek
itp.
Miesa i ryby opieka znakomicie. Ma jedna wade: jest pieronsko ciezka, ale
dla mnie to nie problem.
Jezeli interesuje to Ciebie, to jutro sluze namiarami na producenta.
pozdrawiam.
Czarny

1. Data: 2001-06-20 19:36:10

Temat: Re: Prosze o namiary patelnioproducenta
Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Czarny" <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> dla mnie to nie problem.
> Jezeli interesuje to Ciebie, to jutro sluze namiarami na producenta.
---
ja jestem zainteresowana, i moze jeszcze ktos
więc z góry wielkie dzięki za te namiary
patelnie są bardzo ważne !!
Zowisia < mail to: z...@n...spam.poczta.onet.pl >

1. Data: 2001-06-21 07:08:34

Temat: Re: Prosze o porade- Tefal
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9go1ju$9vq$...@n...tpi.pl...
> [...]
> patelnie teflonowe.
> Napiszcie, czym sie kierowac przy wyborze. Na jaka firme zwracac uwage? W

Polecam Ci Tefala ktorego ja uzywam od zawsze. Polazlam do kuchni przetrzec
dno aby odczytac nazwe : jest to Tefal Ultrabase. Moj ma przekroj 28 cm ,ale
sa rozne rozmiary. Warto od razu kupic pokrywke . Przyda sie .Patelnie
teflonowe trzeba wymieniac co kilka lat -bo teflon nie jest jak Lenin -
wiecznie zywy :)))

Jola L-L

przepis z Kuchni dla Tych co nie maja
REKORD !!! ;o)))