Prusznik niebieski

1. Data: 2006-11-13 15:15:41

Temat: Prusznik niebieski
Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oglądając Allegro natknęłam się na takowy krzew. W opisie ma
zimozielony. Pogooglałam i wynika, że albo to specyficzna odmiana, albo
sprzedawca naciąga, a krzew mi sie bardzo podoba. Wysokość też się nie
zgadza. W opisach do 80 cm, u sprzedającego 1,5m.
Ktoś sie natknął, bądź posiada?

michalina

2. Data: 2006-11-13 15:34:58

Temat: Re: Prusznik niebieski
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Nov 2006 16:15:41 +0100, michalina napisał(a):

> [...]
> sprzedawca naciąga, a krzew mi sie bardzo podoba. Wysokość też się nie
> zgadza. W opisach do 80 cm, u sprzedającego 1,5m.

Jewst fantastyczny, jednak nie do naszego klimatu (na pewno ma nikłe szanse
na przezimowanie w gruncie).
Widziałam w czerwcu u Angolii kwitnące, w co drugim ogrodzie rosły.
Rewelacyjny kolor, piękne kwiaty.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-11-13 19:31:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina" <m...@n...vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sprzedawca naciąga, a krzew mi sie bardzo podoba. Wysokość też się nie
> zgadza. W opisach do 80 cm, u sprzedającego 1,5m.

Natknął się i posiadał, jako roślinę tarasową. Po czym wyrzucił, bo roślina
i właścicielka niezbyt sobie wzajem odpowiadały:) Pytaj Majki, czy jej
przypadkiem w Szczecinie nie zimuje w gruncie - choć wątpię!

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-11-13 20:38:00

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzedawca naciąga, a krzew mi sie bardzo podoba. Wysokość też się nie
> zgadza. W opisach do 80 cm, u sprzedającego 1,5m.

Witam!
U mnie /Wrocław / zimował w gruncie kilka lat i dobrze kwitł.Był sliczny.
Ale niestety , ostatniej zimy nie przezył.
Warto zaryzykować , ale posadzić w osłonietym , zacisznym miejscu.
Pozdrawiam , Elzbieta

5. Data: 2006-11-14 07:49:19

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@o...pl napisał(a):

> [...]
> Ale niestety , ostatniej zimy nie przezył.
> Warto zaryzykować , ale posadzić w osłonietym , zacisznym miejscu.

Jam co prawda wrocławianka, ale na wygnaniu. Zacisznego miejsca nie ma u
mnie ani ciut. Mieszkam w szczerym polu i osłony znikąd.
Dzięki.
--
michalina

6. Data: 2006-11-14 07:51:19

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
> i właścicielka niezbyt sobie wzajem odpowiadały:) Pytaj Majki, czy jej
> przypadkiem w Szczecinie nie zimuje w gruncie - choć wątpię!

Dziękuję, Majkę odpytam, choć jej piękny ogród jest wśród innych, więc
jest zaciszniej, a ja jak wiadomo.
--
michalina

7. Data: 2006-11-14 13:12:23

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> e...@o...pl napisał(a):
>

> Jam co prawda wrocławianka, ale na wygnaniu. Zacisznego miejsca nie ma u
> mnie ani ciut. Mieszkam w szczerym polu i osłony znikąd.

Jeśli 'mieszkasz', to chyba w jakimś domu?

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

8. Data: 2006-11-14 21:26:58

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisał(a):

> Jeśli 'mieszkasz', to chyba w jakimś domu?
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Owszem, całkiem niedużym, parterowym, bez piwnicy, strychu i możliwości
przechowywania w nim krzewów, nawet rosnących tylko 0,8 m .

michalina

9. Data: 2006-11-14 23:19:25

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalina napisał(a):

> Owszem, całkiem niedużym, parterowym, bez piwnicy, strychu i możliwości
> przechowywania w nim krzewów, nawet rosnących tylko 0,8 m .

:) Dobre. Katarzyna nie miała zapewne na myśli przechowywania prusznika
wewnątrz budynku. Jeżeli budynek stoi to nie jest to już szczere pole,
ponieważ daje on osłonę. W większości przypadków jest to miejsce przy
wschodniej ścianie budynku, gdyż przeważają w naszym kraju wiatry
zachodnie. Jedynym wyjątkiem jest "dworzec w Kielcach" :).

--
Pozdrawiam, Artur.

10. Data: 2006-11-15 06:59:13

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryba" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wschodniej ścianie budynku, gdyż przeważają w naszym kraju wiatry
> zachodnie. Jedynym wyjątkiem jest "dworzec w Kielcach" :).

No to miałam własnie na myśli, dom to dobra osłona :)))
Z tym, że wg mnie wystawa wschodnia nie jest najlepsza. Wschodni wiatr to na
ogół wiatr suchy i b. zimny to ze wschodu i północy przychodzą do nas fale
mrozów i przed nimi trzeba chronić wrażliwe roślinki.
O co chodzi z dworcem w Kielcach? :)

Pozdrawiam
Kaśka

--