Przebudowa zbiorczego przewodu wentylacyjnego

1. Data: 2002-10-30 18:59:15

Temat: Przebudowa zbiorczego przewodu wentylacyjnego
Od: "GRAB" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
1). Jak należy interpretować paragraf 140 p.5 "Rozp. Ministra Gosp. Przest.
i Budown. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki
i ich usytuowanie":
"Przewody kominowe do wentylacji grawitacyjnej powinny mieć powierzchnię co
najmniej 0,016 m2 oraz najmniejszy wymiar przekroju co najmniej 0,11 m
...."?
Średnica przewodu o F=0,016 m2 to rura o średnicy 0,14 m.
2). Zmuszony jestem - w kamienicy wielomieszkaniowej - zbiorczy przewód
wentylacji grawitacyjnej przebudować na 2 indywidualne. Wejdą (z trudem)
tylko 2 rury elastyczne typu SPIRO z blachy nierdzewnej o średnicy 0,12 m.
Czy rozwiązanie takie będzie zgodne z rozporządzeniem?
Kominiarz wypowiada się bardzo mętnie na ten temat. Nie chce powiedzieć, czy
da pozytywny protokół z odbioru.
3). Jak zakończyć na dachu takie 2 rury bezpośrednio do siebie przylegające.
Czy tak jak kanały spalinowe tzn, na równo z cokołem komina? Czy też
wywietrzakiem, chyba o specjalnej konstrukcji?
Dzięki za podpowiedź.
Grab

1. Data: 2002-10-31 07:35:49

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

--
arch. Andrzej Koczewski
Użytkownik "GRAB" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
co
> najmniej 0,016 m2 oraz najmniejszy wymiar przekroju co najmniej 0,11 m

przewody murowane sa zwykle prostokatne- chodzi o najmniejszy wymiar w
jednym kierunku

> [...]
> tylko 2 rury elastyczne typu SPIRO z blachy nierdzewnej o średnicy 0,12 m.
> Czy rozwiązanie takie będzie zgodne z rozporządzeniem?

sam sobie odpowiedziales- to nie da wlasciwego przekroju...pewnie masz kanal
25/14

> [...]
> Czy tak jak kanały spalinowe tzn, na równo z cokołem komina? Czy też
> wywietrzakiem, chyba o specjalnej konstrukcji?

ja mieszkam w starym budownictwie i podczas remontu kuli u mnie i sasiadow
dodatkowe kanaly w scianach.
Sprecyzuj do czego potrzebny ci drugi kanal- moze mozna to inaczej zrobic?

1. Data: 2002-10-31 18:08:31

Od: "GRAB" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dalsze informacje:
Jest to zbiorcza wentylacja łazienek , w których są piecyki gazowe z
odprowadzeniem spalin do indywidualnych przewodów spalinowych.
Stąd konieczność przebudowy zbiorczego kanału wentylacyjnego na dwa
indywidualne. Kucie nie wchodzi w rachubę bo:
- ściany są za cienkie (przewód jest w cokole komina);
- lokale są na parterze i 1 piętrze, a budynek ma 4 kondygnacje i trzeba by
budować nowy korpus komina (czytaj rujnować i zająć część przestrzeni
łazienek innym mieszkańcom - sprawa praktycznie nie do przepchania).
Nie ma również możliwości technicznych na jakieś przełączenia.
Chyba trzeba będzie jakoś upchać 2 rury - może zrobić z każdej nich coś w
rodzaju elipsy.
Pytanie - Jak zakończyć 2 stykające się rury na dachu?
GRAB

1. Data: 2002-11-26 14:51:13

Od: bushi <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm.. a moze rozwiazanie z innej beczki - piec gazowy z zamknieta komora
spalania, one maja jakies inne (lagodniejsze) normy kominowe :). Jeden
taki by wystarczyl - do drugiego tradycyjnego pieca zostawiasz
istniejacy przewod (szeroki)

--

Michal Berezowski
[nas nie spamujat] berezowskim @ wp pl

1. Data: 2002-11-27 16:17:40

Od: "GRAB" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepisy sa jednoznaczne - zarówno kazdy piec gazowy, jak i kazda kratka
wentylacyjna musza byc podpiete do indywidualnego kanalu. Stad i tak trzeba
ten istniejacy, tj. szerszy kanal rozdzielic na dwa.>
W kazdym razie dziekuje za uwagi.
GRAB

Kocioł KARO z Gierałtowic - ma ktoś ?
zawory termostatyczne