Pelny tekst prog. min. Hausnera (linki podane) - Przeczytajcie!!!!!!!!!!

1. Data: 2003-10-17 08:30:39

Temat: Pelny tekst prog. min. Hausnera (linki podane) - Przeczytajcie!!!!!!!!!!
Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla wszystkich ON ( i nie tylko) podaje linki do sciagniecia progr. min.
Hausnera

Program uporządkowania i ograniczenia wydatków publicznych
W formacie MS WORD (sam tekst)
http://www.mpips.gov.pl/pliki_do_pobrania/program_up
o.doc

W Formacie PDF (tekst 1:1 z grafika)
http://www.mpips.gov.pl/pliki_do_pobrania/zielona_ks
iega.pdf

Najlepszy jest ten punkt (dla ON pracujacych)
[cytat]
3.2.2. Ukierunkowanie zasad łączenia renty z tytułu niezdolności do pracy z
pracą na aktywizację zawodową

Możliwość łączenia renty z pracą powinna być uzależniona od grupy
inwalidztwa i wzmacniać aktywizujący element systemu, nie wywołując
jednocześnie zachęt do traktowania renty jako uzupełniającego źródła dochodu
w przypadku osób, które mogą pracować. Proponuje się następujące
rozwiązania:

. całkowita niezdolność do pracy - Podjęcie pracy powinno oznaczać
automatyczne przekwalifikowanie niezdolności całkowitej na częściową lub na
zdolność do pracy (częściową bądź całkowitą).
. częściowa niezdolność do pracy - Wysokość świadczenia byłaby
uzależniona od uzyskiwanych dochodów z pracy, tak aby łączne dochody
świadczeniobiorcy nie przekraczały tych sprzed przyznania renty. Osiągnięcie
dochodów z pracy wyższych niż przed uzyskaniem renty oznaczałoby
automatycznie całkowitą zdolność do pracy danej osoby, utratę statusu osoby
niepełnosprawnej i prawa do renty.
. ograniczona zdolność do pracy - Z wyjątkiem początkowego okresu
świadczenia, który powinien być ukierunkowany na rehabilitację pod ścisłą
kontrolą lekarską, możliwe byłoby łączenie świadczenia z pracą. Wraz z
trwaniem renty akcent powinien przesuwać się na aktywizację zawodową i
przeszkolenie. Wysokość i długość świadczenia powinna być uzależniona od
stopnia niepełnosprawności i mogłaby maleć w drugim roku jego otrzymywania,
zachęcając do wysiłku rehabilitacyjnego i aktywizacji.
[koniec cyt]

Pozdrawiam i milej lektury
Tomek-T

2. Data: 2003-10-17 08:38:55

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003 10:30:39 +0200, "Tomek-Tw." <t...@b...pl>
napisał(a):

>całkowita niezdolność do pracy - Podjęcie pracy powinno oznaczać
>automatyczne przekwalifikowanie niezdolności całkowitej na częściową lub na
>zdolność do pracy (częściową bądź całkowitą).

Czyli ON zostaną ukarani za swoją aktywność nie tylko zawieszeniem
renty ale też zaniżeniem grupy inwalidzkiej. Już widzę jak mój kolega
niewidomy masażysta nagle ozdrowieje i dostenie w najlepszym razie
"dwójkę". Na pewno się ucieszy z tego cudu... A co z ludźmi których
praca jest przede wszystkim terapią? Pisał tu już ktoś o tym na
grupie, dotyczy to m.in osób z upośledzeniem umysłowym. Oni też
ozdrowieją? Nikt zapewne z grupowiczów nie kwestionuje zabrania renty
oszustom ale chyba też nikt nie akceptuje tego, że przy okazji zostaną
ukarane naprawdę osoby uczciwe, które co 3 lata będą musiały iść na
komisję, choć poprawy ich stanu zdrowia nikt już nie jest w stanie
nawet przewidzieć w najśmielszych snach...
Jarek

3. Data: 2003-10-17 09:13:16

Od: "Adam Pietrasiewicz" <t...@p...adres.e-mail> szukaj wiadomości tego autora

W piątek, 17 października 2003 10:38:55 Jarek napisał/a w wiadomości
Uwaga - adres ANTISPAM - zobacz stopkę listu!

> Czyli ON zostaną ukarani za swoją aktywność nie tylko zawieszeniem
> renty ale też zaniżeniem grupy inwalidzkiej.

No i ja na to odpowiem tak:

CO W ZWIĄZKU Z TYM?

Ja doskonale rozumiem, ze najprościej jest powiedzieć "plan Hausnera
jest zły i niesprawiedliwy". Osobiście uważam, że dokładnie cały
system władzy w Polsce jest zły i niesprawiedliwy. Tylko że niewiele z
tego wynika.

Jeśli przemyślimy sprawy rent, to ja jestem ciekaw czy ktokolwiek z
obecnych tutaj krytyków kolejnych pomysłów róznych Hausnerów i innych
spadkobierców PZPR ma jakiś lepszy pomysł. Bo póki co, to jedyne, co
ja widzę totaj, to stwierdzenia, że tak, jak robią SLDowcy, to jest
źle.

No więc JEST źle. Niewiele dobrego można się spodziewać po ludziach,
którzy przez 50 lat niszczyli Polskę.

Tyle, że ja chciałbym wiedzieć jak państwo sobie wyobrażacie, że
mogłoby być dobrze.

Przypomnę dane wyjściowe:

1. Kraj jest zniszczony przez ponad 40 lat komunizmu i kilkanaście lat
niszczenia tego, co pozostało w imię demokracji i dostosowywania do
UE.

2. Pieniędzy na zasiłki i renty NIE BĘDZIE więcej niż w tej chwili, a
z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że będzie mniej.

3. Istnieje GIGANTYCZNA rzesza ludzi, którzy nadużywają pomocy
społecznej bo im się nie chce pracować.

Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł inny, niż bardziej restrykcyjne
przyznawanie rent?

Jedyny pomysł, jaki MI przychodzi do głowy, to sprowadzenie decyzji o
przyznawaniu pomocy na jak najniższy poziom, tak, aby jak najłatwiej
można było kontrolować różne decyzje.

Istnieje dość prosty, psychologiczny mechanizm - jeśli położy się
większy nacisk na opodatkowanie na cele LOKALNE, i gdy podatkami
LOKALNYMI bedą zarządzać LOKALNE władze, to każdy LOKALNY podatnik
będzie bardzo dokładnie patrzył na ręce LOKALNYM władzom, gdy te będą
rozdysponowywały pieniądze. Na renty również. Nawet lekarz wydający
decyzję rentową będzie wiedział, że od następnego miesiąca jego
LOKALNA decyzja spowoduje, że część jego LOKALNYCH podatków zostanie
oddana osobie, której przyznaje rentę.

Czy ktoś ma lepszy pomysł? Bo ot tak, krytykować sobie decyzje jakichś
ekspzprowskich dygnitarzy to jest naprawdę łatwo. Tylko niewiele z
tego wynika.

Adam Pietrasiewicz
Redaktor Biuletynu Sceptycznego
http://www.biuletynsceptyczny.z.pl
Mój adres priv http://www.cerbermail.com/?DQr0g2Y88R

---
Ten list został wysłany przy użyciu Gołąbka http://www.amsoft.com.pl/golabek

4. Data: 2003-10-17 09:56:18

Od: "Piotr M:)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-10-17 11:13, Użytkownik Adam Pietrasiewicz napisał:

> W piątek, 17 października 2003 10:38:55 Jarek napisał/a w wiadomości
> Uwaga - adres ANTISPAM - zobacz stopkę listu!

> No i ja na to odpowiem tak:
>
> CO W ZWIĄZKU Z TYM?

Witaj Andrzeju

Co w związku z tym w związku z tym ja pracując i chcąc pracować
ozdrowieje odbiorą mi grupę nie mylić z rentą zgoda pracuje zarabiam.
Tylko wraz z odebraniem mi grupy inwalidzkiej nie obejmuje mnie ustawa o
rehabilitacji zawodowej. Co ztego zapytasz ano prosta rzecz nie mam
prawa do dotakowiej przerwy w pracy, która jest niezbędna i naczej w
niektórych przypadkach nie da sie pracować. co jeszcze nie mam prawa do
10 dni wolnych na rehabilitacje przypominam ze W przypadku ON aktywnego
zawodowo. Te 10 dni dodatku to wazna sprawa :) i naprawde nie chodzi mi
o rentę.
Nadmienie że gdyby w moim miescie chciaqno mnie zatrudnic to dawno
zrezygnowałbym z renty :) I nie mów mi że mogę sobie założyc firmę bo
nie wszyscy sie do tego psychologicznie nadają. ja naprzykład nie
choćiem wykształcony ekonomista wole pracować jako siła najemna nież
własćiciel firmy nie lubie sie denerwować ;)

To tak z głowy przykłady

Tak więc kolega ma racje że jesli ma to tak wygądsć to bedzie to :
1 ) zaprzeczenie aktywizacji osób niepełnosprawnych

A o ile sobie przypominam w tych wyborach sporo sie mówiło o
Aktywizacji ON i to nie tylko SLD

5. Data: 2003-10-17 10:06:02

Od: "Piotr M:)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-10-17 11:56, Użytkownik Piotr M:) napisał:

> Dnia 03-10-17 11:13, Użytkownik Adam Pietrasiewicz napisał:
>

> Witaj Andrzeju

Przepraszam nie podpisałem się w poprzednim mialu głupio mi :( ale to
i do tego pomyliłem imiona no chyba jestem zakochany jednak :)

Piotr

6. Data: 2003-10-17 10:16:34

Temat: - Przeczytajcie!!!!!!!!!!
Od: "Ono" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 10 dni wolnych na rehabilitacje przypominam ze W przypadku ON aktywnego
> zawodowo. Te 10 dni dodatku to wazna sprawa :) i naprawde nie chodzi mi

Witam Piotrze-
Uprzedzam - jestem za weryfikacją rent, ale tylko tych "lewych".

Zastanawiam się jeszcze nad innym tematem- a co z podatkiem i ulgami.
Co z kupnem np. wózka i odliczeniami? Bez grupy?
Niestety za rehabilitację muszę sama płacic, bez tego nie wstałabym z łóżka
po 1-1 1/5 miesiąca.
Mając I grupe mogłam odliczyc od podatku.
Mając licencję zawodowa - mogłam pracować wtedy gdy sie dobrze czułam. np.
dorobiłam sobie przez okres wiosenny i letni, zimą raczej mniej.
Czy w momencie przerwania pracy - oddadzą mi dodatek lub rente? Czy będzie
to trwało na zasadach ogólnych -czyli kilka miesięcy?
Czy w tym czasie, nie otrzymam np. ........nakazu eksmisji????
Prawo mówi, że po 2 mies. niezapłacenia czynszu - otrzymuje wezwanie do
zapłaty, po 3 mies. - wypowiedzenie lokalu. /to tak na temat mojego zawodu/
sama stosuje tem przepis. Inaczej nawet nie zapłacony przez lokatora czynsz
jest PRZYCHODEM. By nie doliczac fikcyjnych dochodów, musze skierować sprawę
do sądu. Dopiero wtedy mogę zaliczyć so strat.
Czy ktoś /czytaj ZUS/ zagwarantuje mi że otrzymam rente w tym czasie
spowrotem????? A co z odsetkami?????
Czy ktoś z dyskutantów o tym pomyśłał????
Poza rentą istnieje jeszcze masa innych - pochodnych problemów.

Czy ON z tego powodu, że chce pracować- nawert niezbyt dużo, ma zasilić
rzesze bezdomnych?

Pozdrawiam i pomyślcie - renty to nie jest cały problem.
--
Maria T.

"gdy człowiek kocha życie to nawet medycyna jest bezsilna :)))"
Zapraszam na:
http://www.idn.org.pl/users/mariat/
http://www.ipon.pl

7. Data: 2003-10-17 10:19:35

Temat: Re: - Przeczytajcie!!!!!!!!!!- PS.
Od: "Ono" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

PS.
Kto z Was wie, że wspólnota mieszkanoiwa, ma prawo zlicytowac mieszkanie
delikwenta - już po 3 miesiacach?
Nawet jezeli jest to mieszkanie własnościowe?
Miłego myślenia.
--

Użytkownik "Ono" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

8. Data: 2003-10-17 10:27:21

Temat: Re: - Przeczytajcie!!!!!!!!!!
Od: "Piotr M:)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-10-17 12:16, Użytkownik Ono napisał:

> [...]
> rzesze bezdomnych?
>
> Pozdrawiam i pomyślcie - renty to nie jest cały problem.

Witam Marto

Dokładnie o to mi chodzi :) nie jest to jedyny problem jak się wydaje
umknął on w czasie prac nad_słuszną_ uszczelnieniem finansów
publicznych. W tym nad takim małym w skali zagadnienia odcinkiem jakim
są ON i ich praca:)

Pozdrowienia
Piotr

--
Prosiłem Go o zdrowie, aby robić rzeczy duże
On dał mi chorobę ,abym robił rzeczy lepsze

9. Data: 2003-10-17 11:05:55

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003 11:56:18 +0200, "Piotr M:)" <p...@p...onet.pl>
napisał(a):

> [...]
>niektórych przypadkach nie da sie pracować. co jeszcze nie mam prawa do
>10 dni wolnych na rehabilitacje przypominam

Plan przewiduje też dchodzenie od 7 godzinnego dnia pracy ON.
oto cytat:

3.3.1. Likwidacja barier w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Proponuje się:
" zniesienie przywilejów dotyczących czasu pracy osób
niepełnosprawnych (krótszy czas pracy, dodatkowa przerwa na
gimnastykę, dodatkowy urlop wypoczynkowy i rehabilitacyjny), w
szczególnych przypadkach skrócenie czasu pracy powinno być refundowane
ze środków PFRON;
" wprowadzenie możliwości uzyskania bezpłatnego urlopu
rehabilitacyjnego na żądanie osoby niepełnosprawnej.
Zniesienie nie przestrzeganych przepisów dotyczących czasu pracy osób
niepełnosprawnych pozwoli na zmniejszenie kosztów zatrudniania osób
niepełnosprawnych, a także na zwiększenie możliwości konkurowania osób
niepełnosprawnych z osobami zdrowymi oraz na ograniczenie
dyskryminacji na rynku pracy osób niepełnosprawnych o wyższym poziomie
wykształcenia.

Jarek

10. Data: 2003-10-17 12:46:59

Od: "Wojtek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oznaczałoby
> automatycznie całkowitą zdolność do pracy danej osoby, utratę statusu

hmm
Jezeli uleglem wypadkowi jeszcze bedac w szkole i jestem na wozku, teraz
podjolem prace to:
- jestem niepelnosprawny czy nie ?
- moze wprowadzmy nowa kategorie w orzecznictwie: Pelnosprawna osoba
poruszajaca sie na wozku.

Pozdrawiam wszystkich (oprocz Hausnera)

renty inwalidzkie
Weryfikacja rent
Plan Hausnera
Robert Szymczak i TELEPRACA
Zakopane w Europejskim Roku Osób Niepełnosprawnych