Przeczytałem....

1. Data: 2000-06-20 00:32:18

Temat: Przeczytałem....
Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów !!!
Właśnie kilka minut temu przeczytałem artykuł dot. sprawy Piotra. Pragnę
serdecznie podziękować autorowi oraz wszystkim, którzy dołożyli starań, aby
on się ukazał (choć pobrałem go ze strony internetowej). Opisywana w nim
rzeczywistość zamieniła moją dzisiejszą noc na bezsenną. Chciałbym zwrócić
uwagę na tylko jeden akapit, na więcej nie mam siły i zdrowia.

1.- "Pani z opieki społecznej zobaczyła, że mam kolorowy telewizor i uznała,
iż żadna pomoc mi się nie należy - opowiada Piotr. - Jeśli w końcu dostanę
rentę społeczną, to będzie ona niższa od dotychczasowej. Do tej pory razem z
zasiłkiem pielęgnacyjnym otrzymywałem 517 złotych"

Jakie warunki musi spełniać inwalida, żeby otrzymać jakąkolwiek pomoc z
Opieki Społecznej, czy ma pozbyć się radia, telewizora, nie czytać prasy? O
to chodzi? Może właśnie o to, żebyśmy mieli mniejszą świadomość tego co się
dzieje? Wtedy jest łatwiej ludźmi manipulować, pozbawiać ich elementarnych
praw. A co ja mam zrobić jeśli w domu mam komputer i Internet i to nie z
żadnego funduszu, lecz dzięki ciężkiej pracy moich rodziców? Mam go
wyrzucić za okno? Jak wtedy będę czytał wiadomości z grupy? A może mam
postawić koło siebie butelkę alkoholu i zaprosić panią z Opieki? Wtedy okaże
się, że będę "bardzo potrzebującym pomocy"?

Przepraszam za może zbyt emocjonalny styl jakim się posługuję, ale w obecnej
chwili ze względu na swoją sytuację nie stać mnie na nic
innego....Pozdrawiam wszystkich jeszcze raz JAREK

2. Data: 2000-06-20 02:01:40

Temat: Re: Przeczytałem....
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Jarek <j...@p...onet.pl> schrieb in im Newsbeitrag:
mYy35.32312$D...@n...tpnet.pl... wrote :

Witam ,

Ci z NAS którz dzisiaj śpią spokojnie , to Ci z NAS
którzy jeszcze nie czytali.

Coż można dodać do artykułu
napisanego przez Pana Leszka Kraskowskiego ?
Chyba tylko dwa pytania i jedną odpowiedź.

- Cóż mogą powiedzieć dzieci
które kopane są przez własną matkę?

Chyba tylko - " Przepraszamy , że żyjemy "

- A niemowy ?

Coż można odpowiedzieć na to :

Joanna Staręga-Piasek

Sekretarz Stanu
Pełnomocnik Rządu Do Spraw Osób Niepełnosprawnych

MINISTERSTWO PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

BON.077.I.-3163/00/SL

Szanowni Państwo!

Przygotowujemy raport na temat przestrzegania praw zapisanych w Karcie Praw
Osób Niepełnosprawnych. Ten dokument zostanie przedstawiony Rządowi.

Z dotychczasowych prac wynika, że poszanowanie praw osób niepełnosprawnych
pozostawia wiele do życzenia. Jestem głęboko przekonana, że Państwo i
Państwa organizacje jako aktywnie działający na rzecz środowiska jesteście
najbliżej codziennych problemów dotyczących przestrzegania praw osób
niepełnosprawnych i najszybciej dowiadujecie się o przypadkach ich łamania
czy ignorowania. Dlatego zawracam się do Państwa z prośbą o pomoc w
przygotowaniu tego raportu.

A no , tylko to :

- Proszę wysłać jako raport , artykuł Pana Leszka Kraskowskiego -
tam jest wszystko.

No chyba , że to inny temat lub kawał.

pozdr. - Józek

PS. A na odpowiedź na mail "LIST DO PANI MINISTER" z dn.10.06.00
po przeczytaniu artykułu , nie ma co czekać.

3. Data: 2000-06-20 07:11:58

Od: "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek wrote:

> [...]
> chwili ze względu na swoją sytuację nie stać mnie na nic
> innego....Pozdrawiam wszystkich jeszcze raz JAREK

Przeczytałm
Dobrze oddaje klimat bezduszności ZUS i beznadziejność naszego prawa
w stosunku do ON. No coż jak już pisałem jestem w podobnej sytuacji, mam
grupę ale nie mam prawa do renty bo nie udowodniłem że mi się
pogorszyło.
Teraz czekam na drugą rozprawę w Sądzie pracy.

Jacek Kruszniewski
j...@p...pl

4. Data: 2000-06-20 10:42:25

Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))

Użytkownik "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w
wiadomości news:394F193E.92B24420@proinfo.pl...

> [...]
> grupę ale nie mam prawa do renty bo nie udowodniłem że mi się
> pogorszyło.
> Teraz czekam na drugą rozprawę w Sądzie pracy.

Powtarza się w tym wszystkim jedna reguła :-((
Wszystkie organizacje, instytucje powołane do załatwiania
spraw innych ludzi w ostatnich latach stały się bardzo mało
kompetentne, nie profesjonalne.
Karygodne jest, że najbardziej ta niekompetencja szkodzi ON.

Dziennikarze wszystkiego zła nie naprawią, chwała
Leszkowi Kraskowskiemu za oba artykuły w dzisiejszej
Rzeczpospolitej.
Życzę jednak wszystkim by pan Leszek miał coraz mniej
pracy, przynajmniej by musiał mniej takich smutnych
artykułów pisać.

Jeszcze jedna prawidłowość którą zauważyłem
ON zatrudnieni w instytuacjach "usługowych" wobec
innych ON jednak są bardziej kompetentni od
większości pozostałych urzędników.
Może warto by zacząć wymuszać stosowanie
zasady iż w PFRON-ie, ZUS-ach i innych tego
rodzaju instytucjach % zatrudnionych ON
musi być 1,5 krotnie większy niż np w zpch.

--
Marian L
http://www.lama.org.pl

5. Data: 2000-06-20 11:07:46

Od: "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L wrote:

> Witam :-))
>
> Użytkownik "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w
> wiadomości news:394F193E.92B24420@proinfo.pl...

Ciach( Sam to pisałem )

> [...]
> zasady iż w PFRON-ie, ZUS-ach i innych tego
> rodzaju instytucjach % zatrudnionych ON
> musi być 1,5 krotnie większy niż np w zpch.

Masz racje i być może dobry pomysł, ale czy toby przeszło ???
Tylko żeby nie było jak z licznymi agencjami ochrony jako ZPCh,
że same trzecie grupy i praktycznie sprawni.

Już kiedyś na tej grupie - w marcu - był taki temat.

Jacek Kruszniewski
j...@p...pl

6. Data: 2000-06-21 14:56:49

Temat: Ja też przeczytałem....
Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek napisał(a) w wiadomości: ...

>Właśnie kilka minut temu przeczytałem artykuł dot. sprawy Piotra. Pragnę
>serdecznie podziękować autorowi oraz wszystkim, którzy dołożyli starań, aby
>on się ukazał.

... dziekuję i chciałbym autorowi pogratulować profesjonalizmu, myślę że tak
głęboko potraktować temat potrafi człowiek, który dobrze wykonuje swoje
"rzemiosało", więcej, który wkłada w to co robi swoje serce. Teraz z czystym
sumieniem mogę poprzeć wniosek żeby Leszka Kraskowskiego umieścić na SaSo na
piedestale :-)
Leszku, jesteśmy Twoimi dłużnikami!

"- ZUS dokonał bezsensownej interpretacji ustawy - mówi Joanna
Staręga-Piasek. - Nie może być tak, że rencistów traktuje się tak samo jak
osoby, które o rentę starają się po raz pierwszy. - Problem polega na
zmianie systemu orzekania - wyjaśnia Teresa Guzelf, dyrektor Departamentu
Ubezpieczeń Społecznych Ministerstwa Pracy. - Obecnie nie ma już kontrolnych
badań lekarskich, rentę przyznaje się na czas określony. Powstała pewna
rozbieżność wykładni ustawy między nami a ZUS. Inaczej interpretujemy te
same przepisy.

Zdaniem resortu pracy, jeżeli renta uczniowska wygasła, należy ją
przedłużyć, respektując prawa nabyte inwalidy. Taką interpretację przepisów
Ministerstwo Pracy - jako jednostka nadrzędna - przekazało niedawno do ZUS.
Czy ZUS musi ją respektować?"

Nie wiem czy zauważyliście, ale z artykułu wynika, że tak naprawdę to Piotr
stracił prawo do renty gdyż któryś z wysokich urzędników źle zinterpretował
ustawę. Jeżeli to jest prawda, to powinien on natychmiast stracić pracę i
więcej nie byc zatrudnionym na tak wysokim państwowym stanowisku
urzędniczym. Przecież taki urzędnik decyduje o losie ludzi, o dalszym ich
życiu, więc musi ponosić odpowiedzialność za krzywdy które im wyrządził
swoimi decyzjami.

> [...]
okaże
>się, że będę "bardzo potrzebującym pomocy"?

Na to wygląda, że tak- zapijaczony, brudny i śmierdzący, porozbijane meble w
domu podczas pijackich libacji, brudne gary i niepomyte naczynia na czymś co
przypomina stół- wtedy dostaniesz zasiłek, bo tak dzisiaj w większości
wygląda "biedny człowiek", któremu tzreba pomóc. Znam takich ludzi, oni
dostają czy to stałe zasiłki, czy zapomogi z " Opieki" i natychmiast za
otrzymane pieniądze zakupują wino marki wino, a gdy skończą się im pieniądze
proszą każdego napotkanego o złotówkę na "chleb" (w jednarazowym kubeczku).
Zaznaczam że są pełnosprawni i nie chorują.

>Przepraszam za może zbyt emocjonalny styl jakim się posługuję, ale w
obecnej

Ja za swoje słowa nikogo nie przepraszam, pomimo że nie jestem w takiej
sytuacji, bo piszę prawdę i nikogo tym nie obrażam.
Pozdrawiam wszystkich grupowiczów
Olek

7. Data: 2000-06-21 21:35:55

Temat: Re: Ja też przeczytałem....
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> [...]
> urzędniczym. Przecież taki urzędnik decyduje o losie ludzi, o dalszym ich
> życiu, więc musi ponosić odpowiedzialność za krzywdy które im wyrządził

Nie jeżeli tak to może zasądzić ZUS o odszkodowanie za szkody moralne. W
końcu
to jest ich błąd i nie za to odpowią z kodeksu cywilnego, a Piotrowi by
wpładło
kilka ładnych złotych

Jacek Kruszniewski
j...@p...pl

8. Data: 2000-06-21 23:39:06

Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w artykule
news:3951353B.8C9C00D@proinfo.pl napisał...
ciah
> [...]
> końcu
> to jest ich błąd i nie za to odpowią z kodeksu cywilnego, a Piotrowi by

kasa by mu sie przydala ale sadzic ZUS i prcesowac sie z nim cale lata to
wymaga kasy i zdrowia tego u Piotra nie zawiele no i jeszcze trzeba lut
szczescia:(
Ryzyko duze a odszkodowanie moze byc znikome lub zadne:(

--
----------
Pozdrowka

9. Data: 2000-06-22 08:55:47

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

witam po krotkiej ;-) przerwie :)

Aleksander wrote:

> [...]
> sumieniem mogę poprzeć wniosek żeby Leszka Kraskowskiego umieścić na SaSo na

Juz umiescilem ! - milo mi o tym fakcie poinformowac.

pozdrawiam
A.A.

10. Data: 2000-06-22 11:19:43

Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> w artykule
news:3951D31E.7D977AE4@clan.pl napisał...
> Witam !
>
> witam po krotkiej ;-) przerwie :)

Krotkiej? Jak dla kogo:)

ciach

> Juz umiescilem ! - milo mi o tym fakcie poinformowac.

Fakt

--
Pozdrowka

Dla osób niepełnosprawnych