Przedszkole - wkurzyłam się

101. Data: 2007-11-21 23:18:09

Temat: Re: Przedszkole - wkurzyłam si
Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:fi27lo$679$1@achot.icm.edu.pl...

> No zgadza się. Żeby dzieci były odpowiednio zaopiekowane i przez mądre
> panie w przedszkolu i przez kochających rodziców. Dobrze jak pani
> uświadomi rodzicom ich ważką rolę, bo sami mogą nie wiedzieć. A praca
> domowa, na przykład w postaci spaceru, jednoczy rodzinę :-)
>
> A poważnie, to bym się pomodliła o zmianę przedszkola.

Wierz mi, że coraz bliższa jestem tej decyzji, choć z żalem - bo mały
zaczyna już zyć przedszkolem, wreszcie przestaje płakać i mówi o swojej
pani. Nie chciałabym teraz fundować tylu zmian od nowa :(
Szczerze powiedziawszy mam w tym temacie niezłą zagwozdkę. Już tak
kombinuję, żeby zapisać ich (z Marcinem) z młodszym bratem od przyszłego
roku razem do sąsiedniego przedszkola, tam jest grupa 3/4 latków więc byliby
przez trochę razem i może łatwiej Mateuszowi byłoby się zaaklimatyzować a
Marcinowi zacząć życie przedszkolaka ale sama nie wiem. W tym roku właśnie
dlatego nie puściłam ich razem, żeby każdemu stworzyć oddzielny/własny
świat - teraz zastanawiam się, czy aby dobrze zrobiłam, bo co do wyboru
przedszkola, to niestety nie mam złudzeń. Zrezygnowałam z tego, (Mateusz
mógł tam chodzić, był na liście rezerwowej i zadzwonili do nas na początku
września, że zwolniło się miejsce a ja odmówiłam [szit]) o którym teraz dla
nich myślę, na rzecz bliższego, z którego chcę przenieść... Złośliwe co? :/

Pozdrawiam,
Kasia.

Mateusz, 3,8
Marcin, 2,5
Magdalena, 10/12

102. Data: 2007-11-22 13:45:19

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Nov 2007 19:15:43 +0100, Kasia&Piotr napisał(a):

> Do kogo, wobec tego, i z czym uderzyć? Pomożesz? :)

Ja byłam wredna i uderzyłam do instancji wyższej-pani wiztytator.
--
Elżbieta

103. Data: 2007-11-22 13:57:17

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Nov 2007 00:18:09 +0100, Kasia&Piotr napisał(a):

> [...]
> nich myślę, na rzecz bliższego, z którego chcę przenieść... Złośliwe co? :/

Wiesz, ja ostatecznie zrezygnowałam z mojego durnego przedszkola, które
miałam 5 minut drogi od domu. Kosztowało to nas wiele wyrzeczeń, bo trzeba
było wcześniej wstawać i zacząć dowozić dziecko autobusem i to jeszcze w
przeciwnym kierunku niż moja praca. Nieraz się zastanawiałam na co mi to
było ;). Jednak to była najlepsza decyzja ze wszystkich. W starym
przedszkolu na pytanie dlaczego dzieci nie idą na przedstawienie do domu
kultury, który mieli za płotem. Dowiedziałam się, że pogubią ubrania,
zapadną się w siedzenia, będą się bać i będzie musiało iść z nimi dużo pań,
które będą zasłaniać widok dzieciom, _a moje_ będzie stale biegało sikać. Z
wyjściem na dwór padła odpowiedź, że zanim ostatnie się ubierze, to
pierwsze się zgrzeje, więc zaproponowałam żeby jedna pani czekała już na
zewnątrz na ubrane dzieci. Naprawdę nie byłam w stanie zrozumieć tej
niechęci i tego "niedasie". Ja pracowałam 3 lata w przedszkolu i to
przedszkolu, które miało grupę specjalną i jakoś wszystkie dzieci chodziły
do teatru i na spacery. Na spacer to nawet specjalnie nas "wyganiano", bo w
tym czasie salowa wietrzyła salę i mogła sobie spokojnie nakryć do obiadu.
W nowym przedszkolu jakoś nie było problemów z chodzeniem na teatrzyki,
nawet basen mieli (ja im załatwiałam ;)), do tego własne kółko teatralne,
plastyczne i wszystko za darmochę. Nawet własny ogródek warzywny mieli i
dzieci bardzo dużo przebywały na podwórku.
--
Elżbieta

104. Data: 2007-11-22 19:39:39

Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@o...peel> napisał w wiadomości
> Dnia Thu, 22 Nov 2007 00:18:09 +0100, Kasia&Piotr napisał(a):

> Wiesz, ja ostatecznie zrezygnowałam z mojego durnego przedszkola, które
> miałam 5 minut drogi od domu.

My mamy teraz 2 :) więc rozumiesz, czemu tak wybraliśmy...

> wyjściem na dwór padła odpowiedź, że zanim ostatnie się ubierze, to
> pierwsze się zgrzeje,

Te same argumenty, może one z tej samej szkoły :/

więc zaproponowałam żeby jedna pani czekała już na
> zewnątrz na ubrane dzieci. Naprawdę nie byłam w stanie zrozumieć tej
> niechęci i tego "niedasie".

Też nie rozumiem, tym bardziej że zagadać Pani potrafi, jak mało kto i jest
miła aż do bólu ale i tak, moje argumenty są dla niej niewystarczające a
Panie w innym przedszkolu, które wychodza z maluchami są "odważne".

Ja nie jestem za to, aż tak cierpliwa - jak sądzi Pani dyr., więc aż mnie
nosi, żeby coś z tym zrobić.

A teren W-wia Śl, to gdzie ma wizytatora - nie wiesz?

Pozdrawiam,
Kasia.

Mateusz, 3,8
Marcin, 2,5
Magdalena, 10/12

105. Data: 2007-11-22 19:41:42

Od: "Kasia&Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja byłam wredna i uderzyłam do instancji wyższej-pani wiztytator.

A, tak z ciekawości, dała cos ta interwencja?

Kasia

106. Data: 2007-11-23 14:47:25

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Nov 2007 20:39:39 +0100, Kasia&Piotr napisał(a):

> A teren W-wia Śl, to gdzie ma wizytatora - nie wiesz?

Jesteście z Wodzisławia :), ale fajnie nareszcie ktoś blisko :)
http://www.kuratorium.katowice.pl/
z powyższej tabelki wynika, że w Rybniku macie delegaturę zamiejscową.
--
Elżbieta

107. Data: 2007-11-23 14:48:43

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesteście z Wodzisławia :), ale fajnie nareszcie ktoś blisko :)

Boszzz... co za tępota... zastanawiam się i zastanawiam, dlaczego do
W(rocła)wia jest ten dopisek Śl... Czy to już jest głębokie uwstecznienie,
czy jeszcze da się z tego wyjść? ;-)

Agnieszka

108. Data: 2007-11-23 14:51:29

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Nov 2007 20:41:42 +0100, Kasia&Piotr napisał(a):

> A, tak z ciekawości, dała cos ta interwencja?

Coś tam dała, pewne zmiany zaszły, wizytatorka popatrzyła na ręce kilku
osobom, potem okazało się, że jeszcze były jakieś inne skargi. Dyrekcja
chyba też coś w papiery dostała.
Ale jak zniknęły jedne problemy to zaczęły się inne. Więc zmiana i tak była
najkorzystniejsza.
A nawet gdyby nie dała to uważam, że przynajmniej dyrekcja wie, że rodzice
znają swoje prawa, wiedzą czego mogą od przedszkola oczekiwać i jak zaczną
im brakować chętnych to może zastanowią się dlaczego.
Chociaż tam również część rodziców uważała, że wyjście na teatrzyk to
fanaberie, a dziecko wyprowadzone na dwór na pewno się rozchoruje.
--
Elżbieta

109. Data: 2007-11-24 06:38:37

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Nov 2007 15:48:43 +0100, Agnieszka napisał(a):

> Boszzz... co za tępota..

A ja myślałam, że to do mnie.
--
Elżbieta

110. Data: 2007-11-24 08:40:10

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja myślałam, że to do mnie.

Absolutnie nie. To w całości było o mnie. Zresztą podtrzymuję w całej
rozciągłości ;-)

Agnieszka

poszukuję książki
madscience