Przejazd płatnym odcinkiem autostrady! Czy ktoś wie?

następny post »
From: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi,pl.soc.prawo
Subject: Przejazd płatnym odcinkiem autostrady! Czy ktoś wie?
Date: Wed, 5 Jan 2011 11:27:11 +0100

Poniżej kopia listu do Ministerstwa Infrastruktury!

Licze że ktoś z was może mieć informacje na ten temat!

Pozdrawiam

Staszek L.

Prośba o informacje!

Jestem osobą niepełnosprawną po amputacji obu kończyn dolnych na wózku oraz
posiadam samochód do przemieszczania się na dalszych odcinkach. Martwi mnie
dyskusja dotycząca opłat za korzystanie z autostrad i obwodnic zwłaszcza
jeśli jest się tylko rencistą bez dodatkowych dochodów. Moje problem i
pytanie z tym związany jest następujące:

1)Czy osoba niepełnosprawna poruszająca się tylko na wózku jest zmuszona do
ponoszenia opłaty za przejazd płatnymi odcinkami autostrad i obwodnic jadąc
samochodem oznaczonym i przystosowanym?

2)Czy istnieją jakieś wyjątki w tego typu opłatach?

3)Czy ustawodawca przewidział utrudnienia z przejazdami takich osób jak ja?

Byłem kilka krotnie w państwach UE i nigdzie nie żądano zapłaty za przejazd,
parking itp. A wręcz przeciwnie starano mi się pomóc informacją co gdzie i
jak mam pojechać aby było to dla mnie ułatwieniem zwłaszcza że obsługuje
samochód tylko ręcznie!

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź jako że ten problem dotyczy nie tylko
mnie lecz wielu do mnie podobnych i w związku z niewiedzą dotyczącą opłat
wybierają objazdy drogami lokalnymi!