Przejscie z liceum 5-cio do 4-ro letnieg - PROSZE O POMOC

1. Data: 2003-08-25 12:50:16

Temat: Przejscie z liceum 5-cio do 4-ro letnieg - PROSZE O POMOC
Od: "kasanoff" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam takie pytanie. Chodze do liceum ekokonicznego 5-cio letniego. Do 5 klasy
niestety niezdalem, komisa oblalem. Teraz banalne pytanie. Czy moge sie pr
zeniesc do prywatnego technikum ekonomicznego 4-ro letniego? Wszystko mam
ten sam profil. Oczywiscie wowczas do 4 klasy, bo do takiej bym poszedl te
raz w moim starym.

Prosze o pomoc,
michal

2. Data: 2003-08-25 14:02:46

Od: "Andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasanoff" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ten sam profil. Oczywiscie wowczas do 4 klasy, bo do takiej bym poszedl te

Witaj!
Niestety nie bardzo - obie szkoły mają inny program nauczania, mimo że
większość przedmiotów jest taka sama. Jednak ich program się jednak różni
pomiędzy szkołami. W liceum 5-letnim jest m. in. pracownia
informatyczno-ekonomiczna a w liceum 4-letnim informatyka (3 godziny
najczęściej w pierwszej klasie), ale to nie jedyne różnice.
Z 5-letnim liceum ekonomicznym w ogóle jest problem - jest to jeden z
"trafionych" pomysłów reformy ministra Handtkiego i specjalistów z MENu,
który miał zapewnić dopływ na wyższe uczelnie kandydatów w roku "pustym"
jaki powstał pomiędzy ostatnią klasą ósmą "starej" podstawówki a klasą
trzecią gimnazjum. W szkołach średnich skutkowało to redukcją nauczycieli -
o siebie "reformatorzy" zadbali tworząc na dwa! lata 5-letnie liceum
ekonomiczne z programem innym niż w 4-letnim liceum ekonomicznym. Odbywa się
to oczywiście kosztem młodzieży.
W Twoim przypadku znajdź 5-letnie liceum o tym profilu - ta szkoła istnieje
jeszcze rok, czyli powinny być jeszcze (w tym roku) klasy 4. Nie piszesz
gdzie mieszkasz i możesz mieć z tym problem, jeśli jest to mała miejscowość.
Takie licea powinny istnieć przy zespołach szkół ekonomicznych.
Przejście do liceum ekonomicznego 4-letniego może się wiązać z koniecznością
zaliczenia pewnego zakresu materiału, który różni się w obu typach szkół.
A swoją drogą to dziwna sytuacja, raczej powinien być problem z liceum
4-letnim (ostatni rocznik zdał maturę w zeszłym roku szkolnym). Pozostały
tylko klasy wyrównawcze. Liceum 5-letnie powinno zakończyć działalność w
przyszłym roku szkolnym (2004/2005).
Przy okazji jestem ciekaw jak ministerstwo rozwiąże problem matury dla
ostatniego rocznika 5-letniego liceum gimnazjum (ostatni rocznik) i średnich
szkół powstałych w wyniku reformy (pierwszy rocznik) w maju 2005 roku!?

--
Powodzenia
Andrzej

3. Data: 2003-08-25 15:54:27

Od: "kasanoff" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Bardzo dziękuję Ci za wyczerpującą odpowiedź.

Czyli - o ile dobrze zrozimiałem - jest możliwość przejścia do takiego tec
hnikum w moim przypadku do czwartej, ostatniej klasy, ale pod warunkiem za
liczenia jakiegoś materiału? Jak wspomniałem jest to prywante technikum i
dobrze wiem - zresztą można się domyślić - jak tam sprawy się załatwie. Ju
tro przejdę się tam i od razu porozmawiam z dyrektorem. Napiszę jak się sp
rawa wyjaśniła.

Pozdrawiam,
Michał

> [...]
nich
> szkół powstałych w wyniku reformy (pierwszy rocznik) w maju 2005 roku!?

w OFEK'u są złodzieje
Nauczycieli teorii różnych przedmiotów zawodowych przyjmę na umowę-zlecenie (Lublin)
gość zza granicy
Rolnikiem być w UE.
grafika komputerowa - studia podyplomowe