Przełom w leczeniu stwardnienia rozsianego

41. Data: 2008-12-16 21:21:15

Temat: Re: Przełom w leczeniu stwardnienia rozsianego
Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to widocznie czytaliśmy różne artykuły. W tych które ja czytałem (badania
> z podwójną ślepą próbą z MedLine) podanie witaminy D osobom ze schorzeniem
> autoimmunologicznym bardzo mocno nasilało proces chorobowy, prowokując
> silny atak.
> sprawdź w MedLine, jeszcze raz, powoli i dokładnie.

Ja tego nie sprawdzę, bo takich wiadomości nigdy nie widziałem na
oczy. Jakich słów kluczowych mam szukać? I skąd mam wiedzieć, że to
właśnie o to chodzi. Czy to ja mam szukać dowodów na potwierdzenie
Twoich tez? Wyszukaj to sam i podaj odnośniki tutaj. Może dowiem się
(nawet chcę) czegoś nowego. Ja podałem już odnośniki dotyczące
prawdopodobnej potrzebie suplementacji witaminy D w MS i w toczniu.
Jeśli chodzi o ten artykuł z termedii o toczniu, to trzeba się
zarejestrować bezpłatnie i przeczytać. Przytaczam wnioski końcowe z
tego artykułu "Potrzeba suplementacji witaminy D u chorych na toczeń
rumieniowaty układowy" (tytuł mówi sam za siebie):

1. U chorych na toczeń rumieniowaty układowy stwierdza się niedobór
witaminy D. 2. Niedobór witaminy D pogłębia się w mniej słonecznych
miesiącach roku (od października do kwietnia). 3. Istnieje potrzeba
opracowania skutecznych metod prewencji i leczenia niedoboru witaminy
D u chorych na toczeń rumieniowaty układowy.

> z niedoborem owszem, ale w przypadku SM czy tocznia... no cóż, ja nie wezmę
> na siebie "moralnej" odpowiedzialności za namawianie ludzi do
>suplementowania witaminy D przy tych schorzeniach.

Spokojnie, to są tylko pomysły i odnośniki do odpowiednich artykułów.
Mają rolę tylko naukowo-informacyjną. W końcu grupa to pl.SCI.med,
więc rozważamy pewne opcje, czasami czysto teoretyczne.

Ja zaś cieszę się, że mogę te różne pomysły rozpowszechniać, tak aby
świadomość nowych możliwości rosła.

Teraz każdy zainteresowany powinien sam wyszukać, czy podane artykuły
dotyczą jego samego, czy nie. Jeśli uzna, że tak, to i tak będzie
musiał skonsultować to z lekarzem, bo witamina D u nas na receptę. A
ci którzy będą chcieli zdobyć bez recepty (bo są takie możliwości),
muszą być już całkowicie pewni, że postępują prawidłowo.

B.

42. Data: 2008-12-16 22:09:05

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero wrote:

> [...]
> właśnie o to chodzi. Czy to ja mam szukać dowodów na potwierdzenie
> Twoich tez? Wyszukaj to sam i podaj odnośniki tutaj. Może dowiem się

No widzisz, ja też jestem leniwy i też mi się nie chce :D

Słowa - klucze to lupus, vitamin D. Wolę jednak nie podawać gotowych
odnośników, chociażby z tego powodu, że spora część badań jest sprzeczna, i
raczej nie wyrobisz sobie prawidłowej opinii, jeśli nie sięgniesz do
jednych i drugich.

Tak czy tak, przeglądam teraz MedLine i widzę, że nie ma gdzieś na
pierwszych stronach tych artykułów. Natomiast to, że światło słoneczne
bardzo silnie prowokuje chorobę wiem od samych chorych.

No cóż, możliwe że się pomyliłem.

> [...]
> ci którzy będą chcieli zdobyć bez recepty (bo są takie możliwości),
> muszą być już całkowicie pewni, że postępują prawidłowo.

huh? Od kiedy witamina D jest na receptę? Mam kupiony bez recepty vigantol,
w sumie 200 000 jm, do tego kupione bez recepty A + D3... coś zmienili?
Nawet witaminy nie można sobie kupić bez płacenia haraczu białej mafii?

43. Data: 2008-12-16 22:43:19

Temat: Przełom w leczeniu stwardnienia rozsianego
Od: "Basia" <b...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
:

Natomiast to, że światło słoneczne
> bardzo silnie prowokuje chorobę wiem od samych chorych.

> No cóż, możliwe że się pomyliłem.
********************************
Oj, Tomku, czy aby światło słoneczne?
Myślę, że wysoka temperatura?
Słońce padające na moją głowę może spowodować
nagłe złe samopoczucie; bóle głowy,zawroty, utratę równowagi.
Natomiast doskonale czuję się podczas słonecznej pogody, kiedy wietrzyk
omiata mi głowę.
Tomku, nie wiem czy uda mi się odkryć Twój adres?

44. Data: 2008-12-16 23:29:33

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> raczej nie wyrobisz sobie prawidłowej opinii, jeśli nie sięgniesz do
> jednych i drugich.
Podaj te, które przeczą poglądowi, że witaminę D trzeba uzupełniać.
Dociągnijmy tę sprawę do końca i niech wiedza będzie pełna dla
zainteresowanych. Ja podaję te potwierdzające:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18698173?ordinalp
os=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resul
tsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17641030?ordinalp
os=22&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17699936?ordinalp
os=20&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18089676?ordinalp
os=15&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18190877?ordinalp
os=14&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resu
ltsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18594491?ordinalp
os=7&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_Resul
tsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

Ale to tylko pojedyncze badania. Jest przegląd, w którym występuje
tylko jedno badanie negatywne (na modelu mysim) i przegląd ten jest
przecież poparty wiedzą ludzi, którzy go wykonywali:

"Vitamin D in Systemic Lupus Erythematosus"
http://www.medscape.com/viewarticle/579395_1

Dostęp do tego artykułu może wymagać bezpłatnej rejestracji, więc
podaję ustęp końcowy.

"The physiologic and clinical significance of vitamin D deficiency in
SLE is not entirely known. Multiple SLE cohorts have low 25D levels;
many extraordinarily low. To date, there are no prospective studies of
disease parameters and vitamin D. The full effects of repleting
deficient vitamin D levels to 'sufficiency', the 25D level necessary
for immunologic homeostasis and what dose of vitamin D this might
require are not known. Given its relative safety in conjunction with
its beneficial immunomodulatory effects, there is optimism that
correcting vitamin D deficiency will lead to better outcomes for
patients with SLE."

> [...]
> w sumie 200 000 jm, do tego kupione bez recepty A + D3... coś zmienili?
> Nawet witaminy nie można sobie kupić bez płacenia haraczu białej mafii?

http://www.domzdrowia.pl/66679,vigantol-20-000jm-ml-
krople-doustne-10ml.html

Cytat: "Lek dostępny wyłącznie na receptę !"

B.

45. Data: 2008-12-17 10:27:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Tomku, nie wiem czy uda mi się odkryć Twój adres?

he, podałem szyfrowany, ale jak masz problemy z odcyrografowaniem, podaj
swój po prostu i napiszę.

46. Data: 2008-12-17 22:12:54

Od: "Basia" <b...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> he, podałem szyfrowany, ale jak masz problemy z odcyrografowaniem, podaj
> swój po prostu i napiszę.
********************************

Tomku, szukaj mnie przez kontakt ze stroną mego syna
www.redweeding.pl
Od dłuższego czasu próbuję zainteresować lekarzy
moim przypadkiem. Diagnozowano mnie w AMG.
Teraz nikt ze mną nie chce rozmawiać. Kiedyś proponowano mi leczenie
inteferonami.
Myślę, że gdyby taka cudowna remisja miała miejsce
po tej terapii zainteresowanie byłoby lepsze?
Wiele zmieniłam w swoim życiu od czasu diagnozy,
wiem że jestem na dobrej drodze.
Chciałabym podzielić się moimi doświadczeniami z chorymi i lekarzami. Ale
jak widzę, lekarze nie chcą mnie słuchać, Ciebie też.
Tomku, mam kontakt z wieloma chorymi na SM.
Koresponduję też z lekarką z USA. Kiedy napisałam o Tobie, napaliła się. Ona
też chce do Ciebie napisać. Jest neurologiem i specjalizuje się w
stwardnieniu rozsianym.
Czekam na kontakt!

47. Data: 2008-12-18 09:12:01

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> ********************************
>
> Tomku, szukaj mnie przez kontakt ze stroną mego syna
> www.redweeding.pl

Nie odnaleziono adresu

Firefox nie może odnaleźć serwera www.redweeding.pl.

Przeglądarka nie mogła odnaleźć adresu serwera dla podanego adresu.

* Upewnij się, że wprowadzony adres witryny jest poprawny
(np. "www.mozilla.org" a nie "ww.mozilla.org")

Wolę nie ryzykować i nie zgadywać, jak ten adres miał wyglądać, żeby nie
napisać do jakiejś przypadkowej osoby.

48. Data: 2008-12-18 14:59:26

Od: "Basia" <b...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basia wrote:

> Przeglądarka nie mogła odnaleźć adresu serwera dla podanego adresu.

> Wolę nie ryzykować i nie zgadywać, jak ten adres miał wyglądać, żeby nie
> napisać do jakiejś przypadkowej osoby.
***********************************
No coż, Tomku, adres strony podałam dobry.
Zaglądam tam niemal codziennie.
Podaje prywatny adres b...@p...pl

49. Data: 2008-12-18 20:25:18

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero wrote:

OK, poddaję się - najprawdopodobniej po prostu coś pomyliłem (pewnie
witaminę D z wpływem promieni słonecznych), możliwe że nie - ale nie mam
ostatnio kompletnie czasu żeby wynaleźć wolną godzinę i zakopać się w
MedLine :D

Powiekszajaca sie afta
Ból w krzyżu a zapalenie pęcherzyków nasiennych
Czy jest możliwe pomylić ziarnicę złośliwą z sarkoidozą
Paracetamol + alkohol ?
Kurzajki