Re: Przełom w leczeniu stwardnienia rozsianego

From: biggero <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Przełom w leczeniu stwardnienia rozsianego
Date: Tue, 16 Dec 2008 13:21:15 -0800 (PST)

> No to widocznie czytaliśmy różne artykuły. W tych które ja czytałem (badania
> z podwójną ślepą próbą z MedLine) podanie witaminy D osobom ze schorzeniem
> autoimmunologicznym bardzo mocno nasilało proces chorobowy, prowokując
> silny atak.
> sprawdź w MedLine, jeszcze raz, powoli i dokładnie.

Ja tego nie sprawdzę, bo takich wiadomości nigdy nie widziałem na
oczy. Jakich słów kluczowych mam szukać? I skąd mam wiedzieć, że to
właśnie o to chodzi. Czy to ja mam szukać dowodów na potwierdzenie
Twoich tez? Wyszukaj to sam i podaj odnośniki tutaj. Może dowiem się
(nawet chcę) czegoś nowego. Ja podałem już odnośniki dotyczące
prawdopodobnej potrzebie suplementacji witaminy D w MS i w toczniu.
Jeśli chodzi o ten artykuł z termedii o toczniu, to trzeba się
zarejestrować bezpłatnie i przeczytać. Przytaczam wnioski końcowe z
tego artykułu "Potrzeba suplementacji witaminy D u chorych na toczeń
rumieniowaty układowy" (tytuł mówi sam za siebie):

1. U chorych na toczeń rumieniowaty układowy stwierdza się niedobór
witaminy D. 2. Niedobór witaminy D pogłębia się w mniej słonecznych
miesiącach roku (od października do kwietnia). 3. Istnieje potrzeba
opracowania skutecznych metod prewencji i leczenia niedoboru witaminy
D u chorych na toczeń rumieniowaty układowy.

> z niedoborem owszem, ale w przypadku SM czy tocznia... no cóż, ja nie wezmę
> na siebie "moralnej" odpowiedzialności za namawianie ludzi do
>suplementowania witaminy D przy tych schorzeniach.

Spokojnie, to są tylko pomysły i odnośniki do odpowiednich artykułów.
Mają rolę tylko naukowo-informacyjną. W końcu grupa to pl.SCI.med,
więc rozważamy pewne opcje, czasami czysto teoretyczne.

Ja zaś cieszę się, że mogę te różne pomysły rozpowszechniać, tak aby
świadomość nowych możliwości rosła.

Teraz każdy zainteresowany powinien sam wyszukać, czy podane artykuły
dotyczą jego samego, czy nie. Jeśli uzna, że tak, to i tak będzie
musiał skonsultować to z lekarzem, bo witamina D u nas na receptę. A
ci którzy będą chcieli zdobyć bez recepty (bo są takie możliwości),
muszą być już całkowicie pewni, że postępują prawidłowo.

B.